رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

بازهم یک مستند بیوگرافیک این بار درباره زندگی نادر مشایخی که با توجه به پیشینه سوژه و حوزه علاقه و کارش در ارتباط با موسیقی، حجم بیشتر آن به این بُعد از شخصیت کاراکتر مشایخی اختصاص یافته است. مشایخی آنطور که خودش می گوید از طرفداران مشاهده است و لحظات مختلف و طولانی فیلم نیز […]

بازهم یک مستند بیوگرافیک این بار درباره زندگی نادر مشایخی که با توجه به پیشینه سوژه و حوزه علاقه و کارش در ارتباط با موسیقی، حجم بیشتر آن به این بُعد از شخصیت کاراکتر مشایخی اختصاص یافته است.
مشایخی آنطور که خودش می گوید از طرفداران مشاهده است و لحظات مختلف و طولانی فیلم نیز به قدم زدن و گشت و گذار او در خیابان ها و تماشای مناظر مختلف معطوف است که می توانست در معابر مختلف و متفاوت تری نیز اتفاق افتد تا از یکنواختی جلوگیری کند.
موضوع دیگر به نقش جمشید مشایخی فقید و پدر سوژه مستند برمی گردد که جز در یکی دو مورد به شکل مفصل و جامع به آن پرداخته نمی شود. همین طور این موضوع را می توان در ارتباط با مادر و به شکل کلی در مواجهه فیلمساز با خانواده مشایخی نیز مثال آورد که قطعاً نقش و اهمیتی بی چون و چرا در شکل گیری شخصیت نادر مشایخی و قدم نهادن در راه موسیقی و طی طریق آن داشته اند. به ویژه آنکه مرگ استاد نیز در اثنای ساخت فیلم به وقوع پیوسته و می توان تأثیر این اتفاق مهم را در زندگی مشایخی پسر پر رنگ تر در نظر گرفت.
با این همه فیلم در بخش هایی که منعکس کننده زندگی موسیقایی نادر مشایخی می توانست به سوژه اش نزدیک شود و تصویر ملموس تری از او و دغدغه هایش را برای مخاطب هویدا سازد.

سینماخانه / حمید عبدالحسینی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار