رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

فاطمه رادمنش بازیگر دو فیلم کوتاه «ماهکان» و «سفید پوش» که در بسته فیلم «پنج‌گانِ کوتاه» در سینماهای «هنروتجربه» در حال اکران است می‌گوید حمایت از فیلم‌های کوتاه باعث ایجاد انگیزه برای فیلم‌سازان این حوزه می‌شود. امیدوارم مخاطبان از فیلم‌های کوتاه اکران شده در سینماهای «هنروتجربه» حمایت بیشتری کنند و بسته فیلم «پنج‌گانِ کوتاه» را […]

فاطمه رادمنش بازیگر دو فیلم کوتاه «ماهکان» و «سفید پوش» که در بسته فیلم «پنج‌گانِ کوتاه» در سینماهای «هنروتجربه» در حال اکران است می‌گوید حمایت از فیلم‌های کوتاه باعث ایجاد انگیزه برای فیلم‌سازان این حوزه می‌شود. امیدوارم مخاطبان از فیلم‌های کوتاه اکران شده در سینماهای «هنروتجربه» حمایت بیشتری کنند و بسته فیلم «پنج‌گانِ کوتاه» را در سینماها ببینند.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به‌نقل از سایت هنر و تجربه، فاطمه رادمنش درباره بسته فیلم «پنج‌گانِ کوتاه» گفت: همه فیلم‌هایی که در باکس «پنج‌گانِ کوتاه» اکران شده برای من آموزه‌هایی داشتند و «داغی» یکی از این پنج فیلم بود که تا پایان عمر با من خواهد بود. خیلی پیش از اکران در این باکس و با دیدن اولین آنونس این فیلم برای تماشایش مشتاق شدم زیرا مسائل زنان و کودکان همیشه از مهمترین دغدغه‌هایم بوده است. به زعم من «داغی» مفهومی جاری در سراسر این فیلم و جهان چنین زنان و کودکانی است که ما بسیار به آن‌ها نزدیکیم و آن‌ها را می‌شناسیم.

وی اضافه کرد: مقدمه فیلم‌نامه به‌اندازه است و به موقع سراغ اصل موضوع فیلم می‌رویم و نقطه اوج در جایی که باید شکل می‌گیرد و نویسنده سعی نکرده است در این فیلم کوتاه از همه چیز پیرامون موضوع مورد نظرش حرف بزند و دانش زیادی که پیرامون این موضوع دارد به خورد مخاطب دهد. بلکه فیلم از طریق عناصر دیگری چون طراحی صحنه، لباس و چهره‌پردازی و رنگ‌های دراماتیکِ این عناصر و موسیقی مناسب با فضای هر سکانس؛ نکات مهمی را به مخاطب می‌گوید. پرداخت شخصیت اصلی و شخصیت‌های فرعی برای همذات‌پنداری و فهم یک فیلم کوتاه به‌جا و اندازه است.

این بازیگر جوان با اشاره به اینکه کارگردان «داغی» در انتخاب بازیگران نیز بسیار با وسواس عمل کرده است و از بازیگر اصلی فیلم گرفته تا بازیگران فرعی و کودک حاضر در فیلم را از افغانستانی‌های ساکن ایران انتخاب کرده افزود: این فیلم یکی از بهترین فیلم‌ها از نظر تسلط بازیگران بر لهجه افغانستانی است. در این میان احتمالا برخی از بازیگران متولد ایران بر لهجه هم تسلط نداشته‌اند ولی هدایت و دقت کارگردان موجب شده تا هرگز ضعفی از این لحاظ احساس نشود.

بازیگر فیلم کوتاه «پارا دوپینگ» تصریح کرد: از دید بعضی کارگردان‌ها گاهی تصور می‌شود لهجه خیلی اهمیت ندارد، اما بزرگ‌ترین فایده تسلط جمعی بازیگران بر لحن و لهجه تاکیدی جغرافیای پیشنهادی فیلم این است که کمک می‌کند سبک بازی همه بازیگران در فیلم یکدست شود و هرچه بازی‌ها یکدست‌تر باشد باور پذیری بیشتر خواهد شد و این مهم تنها از دقت و انتخاب هوشمندانه یک کارگردان خوب بر می‌آید.

فاطمه رادمنش در پایان با اشاره به اینکه حمایت از فیلم‌های کوتاه باعث ایجاد انگیزه برای فیلم‌سازان این حوزه می‌شود اظهار کرد: امیدوارم مخاطبان از فیلم‌های کوتاه اکران شده در سینماهای «هنروتجربه» حمایت بیشتری کنند و بسته فیلم «پنج‌گانِ کوتاه» را در سینماها ببینند. در پایان برای این فیلم‌ساز و سایر فیلم‌سازان این باکس آرزوی موفقیت و پیشرفت روز‌افزون در حوزه فیلم‌سازی دارم.

بسته فیلم «پنج‌گانِ کوتاه» شامل ۵ فیلم کوتاه «داغی» به کارگردانی فاطمه محمدی، «ماهکان» ساخته حسام حسینی و عباس حسین‌زاده، «ذبح» اثر آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور، «سفید‌پوش» اثر رضا فهیمی و «ناطق» به کارگردانی مهرشاد رنجبر است که از یکم آبان‌ماه روی پرده سینماهای «هنروتجربه» رفته است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار