رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

مستند «سرگذشت آذر از زبان خودش» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی معمارزاده زنجانی پس از طی یک پروسه سه ساله آماده نمایش شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای، مستند «سرگذشت آذر از زبان خودش» روایتی تاریخی و تحقیقاتی در مورد سرگذشت و اداب و رسوم آیین زرتشت از گذشته تا به […]

مستند «سرگذشت آذر از زبان خودش» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی معمارزاده زنجانی پس از طی یک پروسه سه ساله آماده نمایش شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای، مستند «سرگذشت آذر از زبان خودش» روایتی تاریخی و تحقیقاتی در مورد سرگذشت و اداب و رسوم آیین زرتشت از گذشته تا به حال در ایران است.
شیوه روایی در این مستند، برخلاف سایر مستندهای تاریخی که از زبان سوم شخص ناظر بیان می‌شوند، بر اساس اول شخص داستان (من «آذر-آتش») انتخاب شده که باعث جذابیت و فراگیری هرچه بهتر این اثر شده است.
فیلمبرداری این مستند پس از طی مراحل تحقیقاتی دو ساله، بیش از شش ماه در استان‌های فارس، زنجان، آذربایجان غربی، یزد، کرمان و تهران به طول انجامید و در نهایت اثری با زمان ۶۰ دقیقه حاصل شده است.
در شرح روایت این اثر آماده است: من آذر (آتش) هستم، از من نهراسید، نمی‌خواهم به زبان آتشین با شما صحبت کنم، چرا که من منبع نور و الهام هستم، با من به زمان‌ها و سرزمین‌های دور سفر کنید…
عوامل تولید این مستند عبارتند از:
کارگردان و تهیه‌کننده: مهدی معمارزاده زنجانی، گوینده متن: مریم میرطاهری، نویسنده متن و تحقیقات: مهدی معمارزاده زنجانی و حسین قاسمی جامی، فیلمبردار: امین قربانی‌نژاد، مجری طرح: حامد معمارزاده زنجانی، مدیر تولید: شهریار معمارزاده زنجانی، تدوین: امیرحسین سفلایی، صدابردار و صداگذار: عبدالله حدیدی، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا، دستیار فیلمبردار: سید حسن سیدی، جانشین تهیه‌کننده: سید حسین سیدی، مشاور پروژه: عباس کیانی موحد، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: مصطفی کشگر، امور مالی: سحر فراشاه، حمل‌ونقل: رحمان کشمیری و عباس پرتویی وصال، تدارکات: علی سردارلو، تهیه شده در موسسه سینمایی هاردا فیلم.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار