رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

«داستان وست ساید» جدیدترین ساخته اسپیلبرگ است که از روز ۱۰ دسامبر در آمریکا روی پرده سینماها رفته و نظر منتقدان را نیز به خود جلب کرده است. درام موزیکال رمانتیک «داستان وست ساید» جدیدترین اثر استیون اسپیلبرگ کارگردان نامدار سینمای جهان است که براساس تئاتر موزیکالی به همین نام ساخته شده است. منبع اصلی اقتباس تئاتر […]

«داستان وست ساید» جدیدترین ساخته اسپیلبرگ است که از روز ۱۰ دسامبر در آمریکا روی پرده سینماها رفته و نظر منتقدان را نیز به خود جلب کرده است.

درام موزیکال رمانتیک «داستان وست ساید» جدیدترین اثر استیون اسپیلبرگ کارگردان نامدار سینمای جهان است که براساس تئاتر موزیکالی به همین نام ساخته شده است.

منبع اصلی اقتباس

تئاتر موزیکال «داستان وست ساید» که این فیلم اسپیلبرگ از روی آن ساخته شده است اولین بار سال ۱۹۵۷ روی صحنه تئاتر برادوی رفت و توانست در جوایز تونی آن سال دو جایزه بهترین طراحی رقص و بهترین طراحی صحنه را بدست آورد. طراحی رقص آن تئاتر موفق را جروم رابینز انجام داده بود.

جروم رابینز همان کسی بود که چهار سال بعد در یک اتفاق کم سابقه با وجود آنکه هیچ سابقه کارگردانی سینما نداشت نامش به همراه رابرت وایز در مقام کارگردان نسخه سینمایی «داستان وست ساید» قرار گرفت و از قضا فیلم بسیار موفق تر از نسخه تئاتری اش نیز عمل کرد و توانست ۱۰ جایزه اسکار را با خود به خانه ببرد و به یکی از بهترین و محبوبترین موزیکال های تاریخ هالیوود مبدل شود.

قصه «داستان وست ساید»

این داستان که در حقیقت با الهام از «رومئو و ژولیت» شکسپیر نوشته شده است، داستان رقابت و درگیری دو گروه نوجوان اوباش خیابانی از نژادهای متفاوت در نیویورک است.

چند نکته درباره فیلم

ریتا مورنو بازیگر نسخه سینمایی سال ۱۹۶۱ بعد از سال ۶۰ سال در فیلم اسپیلبرگ نیز ایفای نقش کرده است. البته گفته می شود او در ابتدا حاضر نبود برای حضوری کوتاه به این فیلم برگردد.

ریشل زگلار بازیگر نقش ماریا (کاراکتری که در نسخه ۱۹۶۱ توسط ناتالی وود بازی شد) اولین نقش آفرینی اش را در این فیلم تجربه می کند. اسپیلبرگ درباره این بازیگر گفته است او بهترین ماریایی است که تا به حال در این نمایش دیده است.

«داستان وست ساید» اولین فیلم موزیکال زندگی اسپیلبرگ است.

این فیلم دومین اثری است که اسپیلبرگ تهیه کنندگی بازسازی یکی از کارهای رابرت وایز را برعهده می گیرد. پیش از این فیلم «در چنگ ارواح» را نیز که یکی دیگر از ساخته های وایز بود، تولید کرده بود.

«داستان وست ساید» ششمین فیلم کارنامه اسپیلبرگ است که جان ویلیامز آهنگسازی آن را برعهده ندارد.

نقدهای کوتاه درباره فیلم

مارک کرمدو منتقد سینما درباره فیلم نوشت: یک اثر بزرگ و سینمایی، «داستان وست ساید» همان چیزی است که باید باشد.

فرانک آولا منتقد «اج‌مدیا نتورک» نوشت: ریچل زگلار و انسل الگارت یک شیمی فوق العاده دارند.

جان اوربانسیچ منتقد «جی موویز» هم به تمجید از عوامل فنی پرداخت و گفت: باید از یانوش کامینسکی فیلمبردار همراه چندین ساله اسپیلبرگ و دیگر عوامل فیلم قدردانی کرد.

دیوید سیمز منتقد «آتلانتیک» نیز درباره فیلم گفت: «داستان وست ساید» اسپیلبرگ یک جلوه کاریزماتیک از همه چیزی هایی است که اسپیلبرگ برپرده نقره ای به بهترین شکل انجام داده است و نسخه به روزرسانی شده کاملا متفکرانه ای است.

«داستان وست ساید» از روز ۱۰ دسامبر در آمریکا روی پرده رفته است.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار