رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

یک عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است برگزاری جشنواره «سینماحقیقت» در شهرستان‌ها شور و شوق را به مناطق مختلف ایران می‌برد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، کوروش دبیقی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی که برای دیدن فیلم مستند «سرباز شماره […]

یک عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است برگزاری جشنواره «سینماحقیقت» در شهرستان‌ها شور و شوق را به مناطق مختلف ایران می‌برد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، کوروش دبیقی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی که برای دیدن فیلم مستند «سرباز شماره صفر» به کارگردانی محمد سلیمی‌راد که در بخش «بلند» پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» حضور داشت، به پردیس سینمایی چارسو آمده بود درباره حال و هوای جشنواره گفت: با دیدن تبلیغات موجود به دیدن فیلم «سرباز شماره صفر» به کارگردانی محمد سلیمی‌راد علاقه‌مند شدم. با توجه به حال و هوای جشنواره، شور و اشتیاقی در من جان گرفت و متوجه علاقه‌مندی حاضران و دست‌اندکاران جشنواره شدم که می‌تواند به رونق سینمای مستند بیانجامد.
او در ادامه درباره فیلم‌هایی که در جشنواره «سینماحقیقت» دیده است، خاطرنشان کرد: این اثر از نظر من، بسیار تاثیرگذار بود، همچنین فیلم «برفگیر» به کارگردانی مشترک کیارش اشراقی و مرتضی قاضیان را دیدم که واقعیتی را به نمایش می‌گذاشت و بسیار جالب بود.

دبیقی در پایان تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» موجب مراجعه کارگردانان و فیلمسازان زیادی به آن می‌شود تا خود در معرض آزمایش بگذارند و از مخاطب نمره بگیرند. ای کاش اینگونه جشنواره‌ها در شهرستان‌ها هم برگزار می‌شد؛ گفتگوی هنرمندان با یکدیگر در محیط جشنواره می‌تواند موجب تبادل اطلاعات و بالا رفتن سطح کیفیت کار و فیلمسازی آن‌ها شود.

پانزدهمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار