رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» دومین رتبه بهترین آخر هفته گیشه در آمریکای شمالی را داشته است. کمپانی سونی با اعلام آمار رسمی فروش «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) سبب شگفتی همگان شد. ۲۶۰ میلیون دلار فروش آخر هفته فقط در آمریکای شمالی ثابت کرد که اگر […]

فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» دومین رتبه بهترین آخر هفته گیشه در آمریکای شمالی را داشته است.

کمپانی سونی با اعلام آمار رسمی فروش «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) سبب شگفتی همگان شد. ۲۶۰ میلیون دلار فروش آخر هفته فقط در آمریکای شمالی ثابت کرد که اگر یک فیلم ابر قهرمانی، ملغمه‌ای از افکار افراطی لیبرالی نباشد مطمئناً گیشه موفقی خواهد داشت. این فیلم، با کنار زدن فیلم پرخرج و پر ابرقهرمان «انتقام‌جویان: جنگ بی‌پایان» (Avengers: Infinity War) به رتبه دوم رسید. «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» با فروش ۶٠٠ میلیون دلار در گیشه‌های آخر هفته جهانی، توانست در رتبه سومین بهترین‌ها قرار بگیرد. «انتقام‌جویان: بازی پایانی» (Avengers: End Game) با ١/۲ میلیارد دلار فروش در رتبه اول و «انتقام‌جویان: جنگ بی‌پایان» با فروش ۶۴۰ میلیون دلار در رتبه دوم قرار دارد.

فروش آخر هفته «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» از فروش کل «جاودانگان» (Eternals) فیلم لیبرالی کمپانی دیزنی بیشتر بوده است. به احتمال بسیار زیاد پس از پایان اکران «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» ما شاهد آن باشیم که این فیلم از تمامی فیلمهای ابر قهرمانی لیبرالی دیزنی مجموع فروش بیشتری داشته باشد. کمپانی دیزنی اکثر فیلم‌ها و سریال‌های ابر قهرمانی که امسال میلادی عرضه کرده با کاهش چشمگیر بینندگان مواجه شده است. دو فیلم دیگر مارول/دیزنی «بیوه سیاه» (Black Widow) و «شانگ چی» (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) هستند. فیلم «جاودانگان» در تعدادی از بازارهای خاورمیانه و چین اکران نشد.

«داستان وست ساید» (The west side story) فیلم مشترک استیون اسپیلبرگ و کمپانی دیزنی گیشه فاجعه ای داشته است. این فیلم در تغدادی از بازارهای جهانی پخش نشده است.

فیلم لیبرالی اسپیلبرگ/دیزنی پس از ده روز اکران فقط توانست ۱۸ میلیون دلار  بفروشد. مصاحبات و اظهار نظرهای لیبرالی استیون اسپیلبرگ هیچ کمکی به فیلم نکرده است. او و مابقی سلبریتی‌های هالیوود هنوز درس عبرت نگرفته اند که «اکثریت ساکت»* آمریکا و جهان از لیبرال‌های افراطی منزجرند.

«داستان وست ساید» ضرر بزرگی برای کمپانی دیزنی و اسپیلبرگ خواهد بود؛ هزینه تبلیغات و بودجه فیلم نزدیک به ٢٠٠ میلیون دلار تخمین زده شده است. این فیلم باید نزدیک به ۵٠٠ میلیون دلار فروش جهانی بکند تا ضرر ندهد.

به احتمال زیاد این فیلم، نامزد تعداد قابل توجهی اسکار بشود و حتی تعدادی را هم ببرد. اما جایزه اسکار دوای درد اقتصادی نیست؛ جایزه صرفاً سعه‌صدری است برای اینکه سلبریتی‌های هالیوود یکدیگر را تحویل بگیرند و نوشابه برای دستاوردهای لیبرالی‌شان باز کنند.

حضور «داستان وست ساید» و «قدرت سگ» در میان فیلم‌های مورد علاقه امسال باراک اوباما

باراک اوباما به رسم هر ساله فیلم‌های مورد علاقه خود را اعلام کرد. حضور سه فیلم «نبرد پایانی» (The last duel) ، «داستان وست ساید» و «قدرت سگ» (The power of the dog) در لیست او جای تعجب ندارد. هر سه فیلم تبلیغ عناصر لیبرالی است و هر سه فیلم در گیشه شکست سخت نیز خورده اند. «قدرت سگ» شانس اصلی جوایز بزرگ اسکار، بدترین وسترن دهه اخیر است که مفصلاً در یک گزارش به آن پرداخته‌ایم.

در لیست اوباما برای اینکه ریا نشود چند فیلم خوب مستقل نیز حضور دارد. «خوک» (pig) و «هِنری پیر» (Old Henry) از فیلم‌های خوب و مستقل امسال بودند.

«کوچه کابوس» (Nightmare alley) شاهکار جدید گیرمو دلتورو شکست سخت‌تری از «داستان وست»  خورده است. این فیلم با فروش ۳ میلیون دلاری حتی از فیلم‌های رده ب دهه چهل میلادی هم کمتر فروش کرده است. فیلم دلتورو کم ستاره نیست، بردلی کوپر، کیت بلانشت، ویلیام دفو و رونی مارا از ستارگان فیلم هستند.

«شکل آب» (The shape of water) فیلمی که جایزه اسکار بهترین فیلم و کارگردانی را برد فقط در لس‌آنجلس و نیویورک (پایگاه لیبرالیسم) دیده شد و گیشه موفقی نداشت. «کوچه کابوس» از آن فیلم هم ضعیف‌تر عمل خواهد کرد.

«مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» علی‌رغم تعطیلی سالن‌های سینما در اروپا از تمامی فیلم‌های دیزنی فروش بیشتری خواهد کرد؛ لذا اگر دیزنی برای فروش ضعیف فیلم‌های ابر قهرمانی، کرونا را بهانه می‌کرد، «مرد عنکبوتی» که واقعاً از تعطیلات کرونایی لطمه خورده، از کل و هم اجمعین فیلم‌های دیزنی بیشتر فروش خواهد کرد.

«مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» امتیاز ۹ را از ٢٠٠ هزار کاربر سایت آی ام دی بی گرفته است که این فیلم را فعلاً در زمره برترین‌های تاریخ قرار داده است.

خبر فروش و استقبال بی‌نظیر مخاطبان از «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» صاحبان و سیاستمداران  دیزنی و مارول را می‌توانست نگران کند. اما اگر دیزنی به ماشین پول‌سازی انیمیشن‌ها و فیلم‌های کلاسیک و اسباب‌بازی و پارک‌های تفریحی‌اش متکی نبود، مدیران آن‌ها به‌خاطر شکست فیلم‌ها و سریال‌های سال اخیر، صددرصد اخراج می‌شدند. دور از ذهن نیست که حتی خودکشی می‌کردند.

چند سالی است که جایزه اسکار به فیلم‌های محبوب «اکثریت ساکت» تعلق نمی‌گیرد. با استناد به نامزدهای جوایز گلدن گلوب و انجمن انتخاب منتقدان می‌توان نتیجه‌گیری کرد که ادای دین به پایه و اساس سیاست‌های لیبرال ضریب مهم‌تری برای این قبیل جوایز و اسکار محسوب می‌شود.

* «اکثریت ساکت» ترجمه (Silent Majority) به آن دسته از مردم آمریکا می‌گویند که خریدار ملغمه‌های لیبرال‌ها و چپ‌گرایان نیستند. این اکثریت حتی حامی جو بایدن رئیس‌جمهور فعلی آمریکا نیستند و از سیاست‌های دولت او ناراضی‌اند. شعار (Lets Go Brandon) یکی از همه گیرترین شعارهای چند سال اخیر بود که به نارضایتی اکثریت مردم از جو بایدن اشاره دارد. در یک گزارش مفصلاً به ماجرای این شعار پرداخته‌ایم.

منبع: سوره سینما

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار