رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 10 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • جمعه 3 دی 1400 - 11:20
  • کد خبر : 85200
  • تئاتر
  • چاپ خبر : اجرای نمایش های «تا اشکستان» و «لیلیت» در تئاتر شهر آغاز شد

اجرای نمایش‌های «تا اشکستان» به کارگردانی حمید حرا در تالار اصلی و «لیلیت» به کارگردانی محمدرضا شاه مردی در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر آغاز شد. به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، نمایش های «تا اشکستان» به کارگردانی حمید حرا و «لیلیت» به کارگردانی محمدرضا شاه مردی از روز چهارشنبه اول دی به […]

اجرای نمایش‌های «تا اشکستان» به کارگردانی حمید حرا در تالار اصلی و «لیلیت» به کارگردانی محمدرضا شاه مردی در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، نمایش های «تا اشکستان» به کارگردانی حمید حرا و «لیلیت» به کارگردانی محمدرضا شاه مردی از روز چهارشنبه اول دی به ترتیب در تالارهای اصلی و سایه مجموعه تئاتر شهر اجرای خود را آغاز کردند.

«تا اشکستان» عنوان یکی از تازه ترین آثار نمایشی مجموعه تئاتر شهر به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی حمید حرا و همراهی «گروه هنری سایه» است که در ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در تالار اصلی تئاتر شهر میزبان مخاطبان است.

نمایش «تا اشکستان» قصه «پدریوحنا» کشیش روشن ضمیری است که صومعه او در نزدیکی شهر مدینه واقع شده است. این کشیش مسیحی با مطالعه منابع اصیل مرتبط با حضرت عیسی مسیح (ع) از ظهور پیامبر خاتم آگاه شده، اما برای حفظ صومعه هم دغدغه های فراوانی دارد. کشیش دچار تحیر و سرگردانی شده که بالاخره به مدینه برود یا نرود، اما بالاخره در شرایطی پیش بینی نشده، اسعد فرزندخوانده گوژپشت او راهی مدینه می شود تا آخرین خبرها را برای او بیاورد. اسعد ناخواسته در مدینه شاهد وقایع پرفراز و نشیبب پس از رحلت پیامبر (ص) قرار گرفته و با کوله باری از خبرهای عجیب نزد یوحنا باز می گردد. یوحنا هم از شنیدن آن خبرها به گونه ای تحت تاثیر قرار می گیرد، که درنگ را جایز نمی شمارد و شبانه با نزدیکان خود به سمت مدینه حرکت می کند، اما … .

(به ترتیب ورود صحنه) محمد جواد حبیبی، محمد امین نیک پنجه، مرتضی اصغری، محمد هادی کرباسچی، هانی مقدم، علیرضا عمرانی، سیدعلی زاهدی، مسعود اصغری، پیمان خراسانی، محمد مهدی هاشمی دانا، علیرضا شمایی، محمدرضا جمال، امیر صادقی، مهدی بیابانی و محمدرضوانی زاده بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش «تا اشکستان» از تاریخ یاد شده تا روز شانزدهم دی هر روز ساعت ۱۹ به مدت زمان ۹۵ دقیقه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان مخاطبان است.

نمایش «لیلیت» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه مردی هم یکی از آثار نمایشی جدید مجموعه تئاتر شهر است که از روز اول دی در تالار سایه تئاتر شهر به صحنه رفت. این اثر نمایشی در ایام برگزاری هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در بخش های نمایشنامه نویسی، کارگردانی و بازیگری و نمایش برگزیده به عنوان یکی از آثار موفق این رویداد معرفی شده است.

در خلاصه نمایش «لیلیت» که با بازی منصور صوفی و مهناز رودساز به صحنه می رود، آمده است: بورا و لیندتا دلبسته و عاشق هم در یوگسلاوی بزرگ بودند. اما جنگ داخلی آن ها را در مسیر دیگری قرار داده است.

تئاتر «لیلیت» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه مردی ساعت ۱۹:۱۵ به مدت زمان ۷۵ دقیقه در تالار سایه میزبان تماشاگران تئاتر است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار