رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

بهرام شاه محمدلو مجری و تهیه‌کننده مجموعه نمایشی «زیر گنبد کبود» در برنامه «بسته پیشنهادی» از ساخت مجدد این مجموعه پس از سال ها و با تغییراتی نسبت به شرایط روز خبر داد. به نقل از روابط عمومی برنامه «بسته پیشنهادی»، بهرام شاه محمدلو مجری و سازنده مجموعه «زیر گنبد کبود» شب گذشته سوم دی ماه در برنامه […]

بهرام شاه محمدلو مجری و تهیه‌کننده مجموعه نمایشی «زیر گنبد کبود» در برنامه «بسته پیشنهادی» از ساخت مجدد این مجموعه پس از سال ها و با تغییراتی نسبت به شرایط روز خبر داد.

به نقل از روابط عمومی برنامه «بسته پیشنهادی»، بهرام شاه محمدلو مجری و سازنده مجموعه «زیر گنبد کبود» شب گذشته سوم دی ماه در برنامه «بسته پیشنهادی» حاضر شد و در گفتگو با مژده لواسانی مجری برنامه درباره قصه‌گویی و دغدغه اش درباره قصه ها بیان کرد: قصه گویی و قصه خوانی خیلی مرا جذب کرد و دوست داشتم در این حیطه فعالیت کنم.

شاه محمدلو در ادامه از اسدالله اعلایی مدیر گروه کودک و نوجوان وقت شبکه یک یاد کرد و درباره چگونگی شکل گیری «زیر گنبد کبود» توضیح داد: آقای اعلایی یک روز به من گفت می خواهند درباره قصه گویی برنامه بسازند من هم چند ماهی فکر و بررسی کردم کارهایی انجام شد و نتیجه داد. فکر کردیم چطور قصه بگوییم که هم فضای قصه گویی داشته باشد هم نو باشد برای طرح این برنامه از هیچ جا الگوبرداری نشد و ایرج طهماسب کارگردان سری اول بود و به اتفاق کار را جلو برداریم.

این بازیگر اضافه کرد: من تهیه کننده مجموعه بودم و سعی کردم بهترین نیروهای متخصص را به کار بگیرم و همه با عشق و علاقه انرژی گذاشتند.

تهیه کننده «زیر گنبد کبود» درباره دیگر جزییات مجموعه نیز گفت: اولین فصل این مجموعه در سال ۶۶ ساخته شد و روح افزا شاعر این ترانه بود و خواننده هم حمید غلامعلی بود ولی خیلی ها فکر می کردند خود من آن را خونده ام.

وی درباره شکل گیری شخصیت و کاراکتر آقای حکایتی عنوان کرد: کاراکتر آقای حکایتی و کسی که قصه را تعریف می کند در طرح وجود داشت اما هنوز بازیگر مشخص نبود. دکور، صحنه، نور، لباس و… همه آماده بود و روزها سپری شد تا ما بازیگری را پیدا کنیم که این نقش را اجرا کند ۱۰ تا ۱۵ نفر از چهره های شاخص آمدند و تست کردند اما آنها فکر می کردند باید نقش بازی کنند.

شاه محمدلو با اشاره به تعریف کاراکتر آقای حکایتی در ذهن خود عنوان کرد: من از لحظه ای که ایده به ذهنم آمد با همه شخصیت ها از جمله آقای حکایتی جلو آمدم و زندگی کردم تا اینکه یک روز یکی از بچه ها گفت خودم بایستم و تمرینی جلو برویم من هم جای آقای حکایتی ایستادم و از روی متن می خواندم از طرفی به عنوان تهیه کننده نگران هزینه کار هم بودم بنابراین تستی کار را جلو بردیم و بعد از اینکه ضبط شد همه گفتند خیلی عالی است.

بازیگر تئاتر «بهار در خاک» درباره سرنوشت بازیگران «زیر گنبد کبود» گفت: مهرداد ابروان فوت کرد، یکی از بازیگران در کانادا استاد دانشگاه است و برخی هم در حال فعالیت هستند.

بازیگر «مختارنامه» درباره صداپیشگی شخصیت مخمل در «خونه مادربزرگه» نیز بیان کرد: نوشته و متن طوری بود که شخصیت ها و روابط آنها قابل باور بود یک نقش از مخمل ساخته شد و به همین دلیل ماندگار شد وگرنه کارهای عروسکی سخت ماندگار می شوند.

وی درباره شخصیت مخمل در «خونه مادربزرگه» گفت: مخمل اصلا بدجنس نبود او زندگی اش را می‌کرد و عده ای دیگر وارد زندگی او شدند. او گربه است، دوست داشت بخوابد، لم بدهد و همه رفتارهایش طبیعی بود. ذات این کاراکتر اصلا بدجنس نبود فقط ناراحت بود که امکاناتش گرفته شده است.

شاه محمدلو در ادامه با اعلام یک خبر در پاسخ به اینکه چرا «زیر گنبد کبود» بعد از فصل سوم دیگر ساخته نشد؟ تصریح کرد: این حساسیت را نداشتم که در اوج تمام شود یا ادامه نداشته باشد بلکه شرایط مهیا نبود. قرار بود حتی در مقطعی به تولید برسد ولی مشکلاتی اجازه نداد اما حالا بعد از همه این شدن ها و نشدن فکر کنم بتوانیم سری جدید را کار کنیم.

بازیگر سریال «خسته دلان» با اشاره به اینکه در حال کار روی ادامه ساخت «زیر گنبد کبود» است بیان کرد: روی ادامه اش به شکل جدی فکر می کنم و تا حدی متفاوت هم می شود البته نه خیلی اما طبیعتاً با شرایط روز تغییراتی خواهد داشت مثلا به این فکر می‌کنم که از بازیگران قبلی چطور استفاده شود و امیدوارم شرایط مالی خوبی هم برای تهیه اثر فراهم شود.

شاه محمدلو در پایان درباره تماشای دوباره آقای حکایتی در تلویزیون گفت: نه فقط آقای حکایتی  بلکه «زیر گنبد کبود»، قصه گویی و قصه سازی باید برای تماشای همه بچه ها ساخته شود.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار