رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

کارگردان فیلم «اتومبیل» درباره روند اکران این اثر در سینما توضیح داد و شرایط را نسبت به فیلم های غیرارگانی ناعادلانه دانست. لی میری رامشه کارگردان فیلم سینمایی «اتومبیل» که از آذرماه در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره این اثر گفت: «اتومبیل» یک ملودرام اجتماعی تلخ است که شامل دغدغه های […]

کارگردان فیلم «اتومبیل» درباره روند اکران این اثر در سینما توضیح داد و شرایط را نسبت به فیلم های غیرارگانی ناعادلانه دانست.

لی میری رامشه کارگردان فیلم سینمایی «اتومبیل» که از آذرماه در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره این اثر گفت: «اتومبیل» یک ملودرام اجتماعی تلخ است که شامل دغدغه های من به عنوان یک فیلمساز است و به مشکلات و معضلاتی که جوانان با آن درگیر هستند، می پردازد.

این کارگردان با اشاره به فیلمنامه اثر اظهار کرد: طرح اولیه اثر از مهدی مطلبی است که توسط سیدمهدی سجادپور فیلمنامه آن نوشته شد و در انتها ویرایش نهایی اینکار را خودم انجام دادم.

کارگردان فیلم «کات کلانتری» بیان کرد: زمانی که طرح حاضر شد با توجه به اینکه قصد داشتیم کار به جشنواره سی و نهم فیلم فجر برسد به سرعت و در حدود دو و ماه نیم نگارش آن صورت گرفت.

رامشه با اشاره به درخواست حضور فیلم در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر مطرح کرد: این اثر در بخش های اولیه پذیرش جشنواره حتی مرحله انتخاب ۳۱ فیلم مورد نظر سودای سیمرغ پذیرفته شد و بیست و یکمین فیلم انتخابی سودای سیمرغ بود ولی متاسفانه به دلیل شرایط کرونا تنها ۱۶ فیلم را برای اکران در این بخش در نظر گرفتند با اینکه «اتومبیل» از نظر هیات داوری می توانست در بخش های مختلف کاندید شود.

کارگردان فیلم «اتومبیل» عنوان کرد: متاسفانه جشنواره سال پیش بیشتر جشنواره دولتی و نهادی بود تا فیلمسازی و هر فیلمی به ارگان ها و نهادها وابسته بود وارد بخش داوری و اکران شد و دیگر آثار به راحتی کنار گذاشته شدند و این حق کشی بزرگی بود.

وی گفت: با توجه به شرایط ویژه کرونا در مهر و آبان ۱۳۹۹ ما زمان آفیش ها را بالاتر بردیم و حدود ۴۵ روز به صورت فشرده فیلمبرداری کار انجام شد و خوشبختانه با سختی و رعایت پروتکل های بهداشتی هیچ یک از همکاران به کرونا مبتلا نشدند و کار در زمان فیلمبرداری تعطیل نشد.

کارگردان فیلم «اکازیون»با اشاره به حذف و سانسورهایی که این روزها گرببانگیر فیلم های سینمایی شده است، مطرح کرد: برای پلان هایی که خواستار حذف آن ها بودند جنگیدیم و خدا را شکر یک فریم از فیلم کم نشد.

این فیلمساز تعداد سانس ها و سینماهایی که کار را اکران می کنند فاجعه بار دانست و گفت: یک ماه پیش از ما خواسته شد که با بهتر شدن اوضاع سینما فیلم را اکران کنیم و هنوز قرار نبود هفته ای سه فیلم به اکران ها اضافه شود و متاسفانه خیلی از کارهایی که الان هم در حال اکران است چیزی حدود ۷۰ درصد آنها برای حوزه هنری است و برای آثار مستقل شمشیر را از رو بسته اند و سالن های وحشتناکی به ما داده اند.

او ادامه داد: در هفته دوم اکران هستم ولی هنوز در سراسر کشور اکران ندارم فقط سینماهای سه شهرستان را آن هم در بدترین سالن ها و سانس های ظهر و آخر شب به فیلم داده اند در حالی که زمانی که درخواست اکران داده شد به ما گفتند که سینماها دنبال فیلم هستند و جز «قهرمان» و «دینامیت» فیلم پرفروش دیگری نبود که ناگهان اکران دبگر آثار سینمایی هم انجام شد و زمان اکران ما که ۱۷ آذر بود به ۲۴ آذرماه تغییر پیدا کرد.

کارگردان فیلم «شانس یا…» بیان کرد: متاسفانه غیر از حوزه هنری خیلی از سینماها سعی کردند بعضی آثار را نسبت به ویترینی که دارند و تا حدی قابل قبول هم هست در اولویت قرار دهند در حالیکه موظف شدند به هر فیلم سه سانس اکران بدهند ولی متاسفانه ما الان فقط در تهران در بخش کوچکی آن هم در غرب تهران سالن داریم.

علی میری رامشه اظهار کرد: اگر از اول می دانستم که قرار است هر هفته سه فیلم در سینما اکران شود و با توجه به ترافیک ایجاد شده، در اکران آثار مدیریتی وجود ندارد، فیلم «اتومبیل» را اکران نمی کردم.

این فیلمساز افزود: این حجم فیلم آن هم زمانی که مخاطب با شرایط اقتصادی فعلی مواجه است حتی اگر در سبد فرهنگی خانواده اش در ماه تماشای فیلم مدنظر باشد قطعا برای ۲۱ فیلم حتی زمان دیدن نخواهد داشت.

کارگردان فیلم «کات کلانتری» بیان کرد: سالن های اصفهان و مشهد یک هفته است که برای کار باز شده و سالن های شیراز و اهواز تنها ۲روز است که با سانس های بسیار بد به کار تعلق گرفته است.

او اظهار کرد: ما به شورای صنفی اعتراض کردیم چراکه نسبت به بعضی آثار در سینما که حداقل همگی بالای ۱۸۰ سالن دارند و بیش از ۸۰۰ تا ۹۰۰ سانس خوب، فیلم من تنها ۳۱ سالن در کل کشور دارد.

علی میری رامشه در پایان گفت: بدبختانه درد بزرگ تر این است که بعضی از اهالی رسانه آمار و ارقام فروش را نه از پخش کننده و نه از جاهای معتبر گرفته اند و بادادن آمار غلط بیشتر باعث دلخوری هستند و کاش این حق کشی ها و بی عدالتی ها کمی کمتر می شد.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار