رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

حمیدرضا افتخاری مدیر شبکه رادیو صبا عناوین برنامه‌های زمستانی رادیو صبا را اعلام کرد. جدول پخش برنامه‌های رادیو صبا با فرا رسیدن فصل زمستان با اضافه شدن برنامه‌های جدید و تغییر در مدت و زمان پخش برنامه ها همراه مخاطبان می شود. حمیدرضا افتخاری مدیر این شبکه رادیویی درباره تغییرات جدول پخش رادیو صبا گفت: برای جلوگیری از […]

حمیدرضا افتخاری مدیر شبکه رادیو صبا عناوین برنامه‌های زمستانی رادیو صبا را اعلام کرد.

جدول پخش برنامه‌های رادیو صبا با فرا رسیدن فصل زمستان با اضافه شدن برنامه‌های جدید و تغییر در مدت و زمان پخش برنامه ها همراه مخاطبان می شود.

حمیدرضا افتخاری مدیر این شبکه رادیویی درباره تغییرات جدول پخش رادیو صبا گفت: برای جلوگیری از تکراری شدن برنامه های رادیو صبا همواره ضرورت تغییر در جدول پخش برنامه ها و تعویض برنامه ها احساس می شود. جدول پخش برنامه های شبکه در اسفند سال ۹۹ به صورت بنیادی تغییر کرد و پس از آن در پایان هر فصل و متناسب با زمان و طبق نتایج ارزیابی جدول پخش برنامه ها تغییر می‌کند.

او درباره ارزیابی برنامه‌های شبکه رادیو صبا عنوان کرد: این ارزیابی توسط کارشناسان با سابقه و خبره برنامه سازی به صورت دوره ای صورت می گیرد و نتایج این ارزیابی در شورای طرح و برنامه مطرح می شود. برنامه هایی که نمرات حداقلی را کسب نکنند از جدول پخش حذف می شوند و برنامه هایی که با مشاوره قابلیت اصلاح دارند، اصلاح می‌شوند و در پایان هر فصل نیز برنامه های برتر مورد قدردانی قرار می گیرند تا با انگیزه بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیر شبکه رادیویی صبا، برنامه های «نی لبک»، «پیش پرده»، «جستجوگر»، «خروس بی محل» و «دفتر زمستان» را به عنوان برنامه های جدید این شبکه در فصل زمستان معرفی کرد و توضیح داد: «نی لبک» برنامه موسیقی محوری است که جایگزین برنامه صبحگاهی «بیدار شو» می شود. این برنامه با محوریت موسیقی های محلی در فضایی شاد و پرانرژی هر روز صبح ساعت ۶:۱۵ راهی آنتن صبا می شود. «پیش پرده» عنوان دیگر برنامه موسیقی محوری است که به صورت مستند تهیه و پخش می شود. این برنامه توسط علیرضا سعیدی خبرنگار حوزه موسیقی که روی موسیقی های ماندگار فیلم های سینمایی و تلویزیونی پژوهش کرده است، اجرا می شود. «پیش پرده» به صورت مستند به چگونگی شکل‌گیری تیتراژ از ساخت ملودی، شعر، آهنگ تا استقبال مخاطبان از این آثار می پردازد. این برنامه روز های پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۵:۳۰ همراه شنوندگان می شود.

او ادامه داد: «جستجوگر» برنامه ای در حوزه دانش های کاربردی است که اطلاعات علمی لازم در زندگی روزمره را به مخاطبان می دهد و یا با نگاهی علمی تجربیات روزانه را برای شنوندگان توضیح می‌دهد. این برنامه روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۴ راهی آنتن صبا می‌شود. «خروس بی محل» از تولیدات گروه سیاسی رادیو صبا است که با برنامه های تولید شده در رسانه های فارسی زبان در ماهواره شوخی و دست این رسانه ها را رو می کند. «دفتر زمستان» جایگزین برنامه «دفتر پاییز» می‌شود که با رویکرد زمستانی اشعار و متون شاعران معاصر را با لحن امیرحسین مدرس مرور می کند. این برنامه هر روز از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۳ تقدیم مخاطبان می شود.

مدیر رادیو صبا در ادامه توضیح داد: «هدهد صبا» برنامه ای که با تغییر رویکرد و زمان پخش هر روز از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۴ از رادیو صبا پخش می شود. این برنامه علاوه بر انعکاس اخبار و رویدادهای سایت رادیو صبا در رویکرد جدید، اخبار فرهنگی در حوزه سینما و تئاتر را هم به اطلاع مخاطبان می رساند.

وی افزود: برنامه «عصر صبا» نیز از برنامه هایی است که با تغییر فرم و عوامل در ۴۵ دقیقه راهی آنتن صبا می شود. «ترین ها» و «همپای صبا» برنامه هایی هستند که با توجه به استقبال مخاطبان و ظرفیت برنامه نیازمند افزایش مدت پخش بوده اند که با ۳۰ دقیقه افزایش مدت، در جدول پخش برنامه های زمستانی شبکه قرار می گیرند.

مدیر رادیو صبا درباره نقش مخاطبان در نتایج ارزیابی برنامه های شبکه اظهار کرد: مخاطبان نقش بسیار ویژه‌ای دارند و این بازخورد مخاطب است که نیاز به ارزیابی کیفی برنامه را مشخص می کند و در جلسه شورای طرح و برنامه هم نتایج ارزیابی حرفه‌ای و فنی و میزان اقبال مخاطبان به برنامه ها بررسی می‌شود و مورد توجه قرار می گیرد. اقبال مخاطبان به یک برنامه با توجه به میزان پیامک ها در برنامه های تعاملی، نتایج اعلام شده از طریق سامانه ۱۶۲ و میزان رجوع به اپلیکیشن ایران صدا در زمان پخش برنامه سنجیده می شود.

او در ادامه برنامه های «شهر فرنگ»، «صبح صبا» و «صباهنگ» را به ترتیب به عنوان پرمخاطب ترین برنامه های این شبکه معرفی کرد و گفت: طبق نتایج اعلام شده از طریق سامانه ۱۶۲ این برنامه ها کمترین انتقاد و بیشترین تشکر را از طرف شنوندگان داشته‌اند.

افتخاری درباره برنامه های مشترک با مراکز رادیویی در سایر استان ها بیان کرد: «مسابقه ایران» عنوان برنامه تعاملی با مراکز استان‌ها است که در کنار «لبخند ایران» برنامه طنز مراکز استان ها هر روز یکی از مسابقات این مراکز را تقدیم شنوندگان می کند. «خندانک» عنوان دیگری از برنامه های تعاملی با مراکز استان ها است که با همکاری مرکز قزوین هرشب ساعت ۱۰:۳۰ پخش می شود و «بازار صفا» کاری از مرکز آبادان است که روزهای جمعه ساعت ۸ از این شبکه پخش و تکرار آن ساعت ۲۱ تقدیم مخاطبان می‌شود.

این مدیر در پایان درباره جشنواره «زیر چتر لبخند» تشریح کرد: این جشنواره دومین دوره خود را تجربه می‌کند که در دوره اول مختص به تولیدات رادیویی بوده و در این دوره به جشنواره تولیدات طنز مردمی تبدیل شده است. همچنین در این دوره بخشی نیز برای تولیدات حرفه ای ها در نظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان می توانند تا ۲۵ دی ماه از طریق سامانه هدهد در سایت رادیو صبا آثار خود را ارسال کنند و ۹ اسفند ماه به مناسبت سالروز مبعث حضرت رسول اکرم (ص) اختتامیه جشنواره برگزار و برندگان این جشنواره اعلام می شوند.

داوری این جشنواره در دو بخش مردمی و حرفه ای صورت می گیرد که هیات داوران آن هنوز نهایی نشده است اما عوامل رادیو صبا در هیات داوران بخش مردمی جشنواره حضور دارند.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار