رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

کارگردان فیلم سینمایی «کیمیا» پس از تماشای مستند «بانو قدس ایران» با انتشار متنی این فیلم را عاشقانه‌ای پر احساس درباره امام خمینی (ره) و همسرش بانو خدیجه ثقفی دانست. به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، درویش پس از تماشای این مستند نوشت: «یک […]

کارگردان فیلم سینمایی «کیمیا» پس از تماشای مستند «بانو قدس ایران» با انتشار متنی این فیلم را عاشقانه‌ای پر احساس درباره امام خمینی (ره) و همسرش بانو خدیجه ثقفی دانست.
به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، درویش پس از تماشای این مستند نوشت: «یک گلبرگ، چیزی از ستارگان کم ندارد و ستارگان، گلبرگی کوچک اند از گلستان هستی. همه کس از این ملکِ مشاع سهم دارد؛ که با دیدن، شنیدن و بوئیدن، از شاخه ی آن بچیند و با نثار جرعه ای آب، بر گلهای آن بیفزاید. تجسم لایتناهی عالم، چشم بینا، گوش شنوا، شامه ی قوی و دلی محرم می‌خواهد، تا شعله ی شمعی را در خورشید، قطره را در دریا و عصاره ی گلبرگ را در عطر گلاب تجسم کند.
مکاشفه دوربین در فیلم بانو قدس ایران به تجسمی شگفت انگیز از واژه «عشق» می انجامد. نام خمینی و خانم در این اثر فاخر، آنچنان بر چشم و گوش و جان می نشیند، که عطر گلاب بر کعبه. بانو قدس ایران عطر گلاب دارد.»
مستند «بانو قدس ایران» ساخته مصطفی رزاق کریمی تولید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و عروج است. این مستند در طرح «اکران حقیقت» در سامانه هاشور و مراکز فرهنگی نمایش داده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار