رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

شبکه هیسپان تی‌وی مستند «قاسم» را با روایت زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از تولد تا شهادت، روی آنتن می‌برد. مرتضی شعبانی تهیه‌کننده مستند «قاسم» درباره این اثر و ویژگی‌های آن بیان کرد: این مستند به زندگی شهید قاسم سلیمانی از بدو تولد تا شرکت در نبردهای مختلف با تروریست‌ها در ایران، افغانستان، سوریه، […]

شبکه هیسپان تی‌وی مستند «قاسم» را با روایت زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از تولد تا شهادت، روی آنتن می‌برد.

مرتضی شعبانی تهیه‌کننده مستند «قاسم» درباره این اثر و ویژگی‌های آن بیان کرد: این مستند به زندگی شهید قاسم سلیمانی از بدو تولد تا شرکت در نبردهای مختلف با تروریست‌ها در ایران، افغانستان، سوریه، فلسطین و عراق و سرانجام شهادت ایشان در فرودگاه بغداد اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: در این مستند تلاش شده تا زندگینامه سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی از تولد تا شهادت به تصویر کشیده شود. البته محور اتفاقات فیلم، فرماندهی در منطقه و فعالیت آن شهید در میدان است.

شعبانی درباره تصاویر مستند نیز توضیح داد: در این مستند تصاویری از کودکی، نوجوانی، حضور ایشان در هشت سال دفاع مقدس و… به نمایش درآمده است اما تمرکز اصلی این مستند بر فرماندهی وی در محور مقاومت است که در چند سال اخیر با مبارزه با داعش در عراق، حضور در لبنان و جنگ ۳۳ روزه و … به اوج خود رسید. این مستند تلاش دارد که زحمات چند ساله این شهید را به تصویر بکشد.

وی به استفاده از تصاویر آرشیوی اشاره و بیان کرد: بخش زیادی از تصاویر این مستند ضبط شده توسط کارگردانان و تصویربرداران مرکز مستند حقیقت است که در زمان حیات شهید سلیمانی در پروژه‌های مختلف همراه او بودند. علاوه بر این تصاویر آرشیوی نیز از لشکر ۴۱ ثارالله، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و آرشیوهای شخصی جمع‌آوری شده است.

مجموعه مستند «قاسم» به کارگردانی مهدی فارسی و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی محصول مرکز مستند حقیقت با زبانگردانی اسپانیایی از روز دوشنبه ۶ دی‌ماه تا چهارشنبه هر روز ساعت ۳:۳۰ بامداد به وقت تهران به روی آنتن هیسپان تی وی می‌رود و بازبخش آن همان روزها ساعات، هشت صبح، ۱۴ و ۲۰:۳۰ برای اسپانیایی زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار