رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

تهیه‌کننده سریال «عاشورا» در تبدیل به نسخه سینمایی، تغییر کرد. با معرفی فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر، مشخص شد فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر نیز در این دوره از جشنواره حضور خواهد داشت. این اثر که به عنوان مینی‌سریال تلویزیونی و به نام «عاشورا» در حال تولید است، نخستین تجربه کارگردانی را برای هادی حجازی‌فر […]

تهیه‌کننده سریال «عاشورا» در تبدیل به نسخه سینمایی، تغییر کرد.

با معرفی فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر، مشخص شد فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر نیز در این دوره از جشنواره حضور خواهد داشت.

این اثر که به عنوان مینی‌سریال تلویزیونی و به نام «عاشورا» در حال تولید است، نخستین تجربه کارگردانی را برای هادی حجازی‌فر را در عرصه سینما و تلویزیون رقم زده است.

نکته جالب درباره این محصول، آن است که «عاشورا» در تلویزیون به تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری ساخته می‌شود، اما نسخه سینمایی آن با تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد در چهلمین جشنواره فیلم فجر شرکت کرده است!

به نظر می‌رسد این تغییر، به علت آن بوده که هادی حجازی‌فر به عنوان کارگردان فیلم‌اولی و ابوالفضل صفری به عنوان تهیه‌کننده فیلم‌اولی، امکان همکاری را با یکدیگر ندارند.

این در حالی است که پیش از این، خبری از حضور حبیب والی‌نژاد در پشت صحنه مینی‌سریال «عاشورا» با عناوینی نظری تهیه‌کننده مشترک یا مجری طرح اعلام نشده بود.

در ماه‌های گذشته، چندین مورد از فیلم‌های سینمایی به سریال تلویزیونی یا نمایش خانگی تبدیل شده است، از جمله پخش فیلم «روز بلوا» به عنوان مینی‌سریال خانگی و فیلم «آفتاب نیمه‌شب» به عنوان مینی‌سریال تلویزیونی با نام «خط مقدم». در سال‌های گذشته نیز «ایستاده در غبار» از معدود آثار سینمایی بود که به عنوان مینی‌سریال، روی آنتن تلویزیون رفت.

این شیوه پخش، پیشتر در دهه ۷۰ در سینما و تلویزیون رایج بود و آثار بسیاری به صورت فیلم و مینی‌سریال روی پرده سینما و آنتن تلویزیون رفتند. از این جمله می‌توان به «مسافر ری» اثر داوود میرباقری، «لیلی با من است» به کارگردانی کمال تبریزی و «مریم مقدس» ساخته شهریار بحرانی اشاره کرد.

مینی‌سریال «عاشورا» به بخشی از زندگی شهید مهدی باکری فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا در دفاع مقدس می‌پردازد. در این اثر هادی حجازی‌فر علاوه بر کارگردانی، ایفای نقش اصلی را نیز بر عهده دارد.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار