رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد:

مصمم به سرو سامان دادن اقتصاد فرهنگ و هنر هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تعامل با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی را گامی در جهت رفع مشکلات حوزه فرهنگ و هنر عنوان و تاکید کرد: با عزم و اراده راسخ و روحیه جهادی مصمم به سرو سامان دادن اقتصاد فرهنگ و هنر هستیم و این مهم را جزو اولویت های اصلی خود قرار […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تعامل با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی را گامی در جهت رفع مشکلات حوزه فرهنگ و هنر عنوان و تاکید کرد: با عزم و اراده راسخ و روحیه جهادی مصمم به سرو سامان دادن اقتصاد فرهنگ و هنر هستیم و این مهم را جزو اولویت های اصلی خود قرار داده ایم.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه نشست مشترک با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گزارشی را از فعالیت‌های جاری، برنامه‌های آتی، مشکلات و کمبودها ارائه شد.

تاکید بر حل مشکلات حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر

عضو کابینه دولت سیزدهم به حضور نماینده اصناف و اتحادیه‌های سینما و بیان مشکلات این صنف اشاره کرد و افزود: برگزاری این جلسه قدم بسیار خوبی بود که رییس کمیسیون اقتصادی برداشت تا بتوانیم در سال آتی موضوع اقتصاد فرهنگ و هنر را سر و سامان دهیم.

تلاش برای حل مشکلات حوزه فرهنگ و هنر

اسماعیلی با بیان اینکه امروز مشکلات زیرساختی و محتوایی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: ایران با این قدمت و جامعه هنری بسیار بالا که رتبه ۹ الی ۱۰ تولید فیلم در دنیا را در اختیار دارد در بحث تعداد صندلی سینما جز کشورهای در رنکینگ پایین جهان قرار داریم.

وی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و نمایندگان مجلس برخی از مشکلات در سال آینده شود.

پیشنهاد ارائه تسهیلات با نرخ سود پایین

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه همچنین به ارائه پیشنهادبه مجلس شورای اسلامی مبنی براینکه در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ امکاناتی را در اختیار وزارت فرهنگ قرار دهند از جمله تسهیلات با نرخ سود پایین که از اهمیت زیادی برخوردار است اشارکردو اظهارداشت: نیاز است اعتباراتی برای حمایت از بخش خصوصی که تمایل به ورود در عرصه‌های هنری و فرهنگی دارند به این وزارتخانه تخصیص یابد.

بنای دولت تصدی گری نیست

عضو کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: بنای دولت تصدی‌گری نبوده و رییس جمهور و هیات دولت طی این مدت در سفرهای استانی بالغ بر دو هزار میلیارد تومان از منابع سازمان برنامه و بودجه و سایر بخش‌های دولت برای تکمیل زیرساخت‌ها حوزه فرهنگ هزینه کردند، اما حجم کارها و پروژه های بر زمین مانده بسیارزیاد است.

پیش بینی ساخت ۱۰۰ سینما با اختصاص بودجه در سال ۱۴۰۱

اسماعیلی با تاکید بر اینکه حدود ۴۰۰ سینما در حال ساخت داریم، ابراز امیدواری کرد: با کمک موثر مجلس و کمیسیون اقتصادی این تعداد سینما را تکمیل کرده و تا پایان سال ۱۴۰۱ به تعداد هزار سینما در کشور، برسیم.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار