رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

مستند «رضاروزنامه» به نویسندگی و کارگردانی فرزین پارسی‌کیا پنج شنبه نهم دی ماه در خانه تاریخی عودلاجان اکران می‌شود. به نقل از روابط عمومی فیلم، مستند «رضا روزنامه» نخستین فیلم فرزین پارسی‌کیا در مقام نویسنده و کارگردان به شمار می‌رود. این فیلم ساعت ۱۷ تا ۱۹ پنج شنبه نهم دی ماه در خانه تاریخی اردیبهشت […]

مستند «رضاروزنامه» به نویسندگی و کارگردانی فرزین پارسی‌کیا پنج شنبه نهم دی ماه در خانه تاریخی عودلاجان اکران می‌شود.

به نقل از روابط عمومی فیلم، مستند «رضا روزنامه» نخستین فیلم فرزین پارسی‌کیا در مقام نویسنده و کارگردان به شمار می‌رود. این فیلم ساعت ۱۷ تا ۱۹ پنج شنبه نهم دی ماه در خانه تاریخی اردیبهشت عودلاجان اکران می‌شود و پس از اکران نشست و گفت وگو پیرامون فیلم برگزار خواهد شد.

پارسی کیا در این فیلم زندگی و شغل روزنامه‌فروشی دوره گرد را به تصویر کشیده است. رضا روزنامه در سال ۹۹ تولید شده است.

کارگردان در این مستند سعی داشته به مشاغلی که در حال از بین رفتن هستند، بپردازد و مصائب و مشکلات مرد روزنامه فروش را به تصویر بکشد؛ پیرمرد روزنامه‌فروشی هنوز و بیش از شش‌دهه است به صورت سیار و با دوچرخه به کسبه و اهالی محله روزنامه و نشریات روز را می‌رساند.

با توجه به تولید فیلم در اوج همه‌گیری کرونا این اثر پیش از این امکان اکران نداشت و برای نخستین بار است که اکران عمومی می‌شود.

لازم به ذکر است این اکران در دو نوبت، ساعت ۱۷ و ۱۸ و رایگان و به صورت محدود خواهد بود.

تدوین و فیلمبرداری «رضاروزنامه» توسط مجید عابدی و صدابرداری و صداگذاری فیلم توسط سپیده بهرامی انجام شده و طراحی آرم و پوستر از استودیو پارسی و زیر نظر فرشید پارسی‌کیا صورت پذیرفته است.

صداپیشه اثر رها مولوی و با حمایت نسترن اسماعیل‌نیا به انجام رسیده است. از فرزین پارسی‌کیا (نویسنده و کارگردان این اثر) پیش از این چندین کتاب شعر، ترانه، داستان و ترانه کودک منتشر شده که آخرین مجموعه شعر او «جراحت کلمه» است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار