رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی تلویزیون، مستندات و ویژه برنامه هایی تدارک دیده است که در این ایام به روی آنتن می‌برد. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، ستاد رسانه‌ای مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی با هم افزایی تمامی حوزه‌ها و معاونت‌های برنامه ساز سازمان صداوسیما، برنامه‌های مختلفی را به مناسبت […]

به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی تلویزیون، مستندات و ویژه برنامه هایی تدارک دیده است که در این ایام به روی آنتن می‌برد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، ستاد رسانه‌ای مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی با هم افزایی تمامی حوزه‌ها و معاونت‌های برنامه ساز سازمان صداوسیما، برنامه‌های مختلفی را به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها آماده پخش کرده

پوشش لحظه به لحظه حضور اقشار مختلف مردم در مزار شهدای کرمان و شهید حاج قاسم از شبکه‌های مختلف در دستور کار صداوسیماست.

همچنین ویژه برنامه «ملک سلیمان» با استقرار دو استودیوی سیار و برقراری ارتباط زنده از مزار شهدای کرمان و حاج قاسم در سطح شبکه های ملی، استانی و برون مرزی، از شبکه های تلویزیونی و رادیویی پخش خواهد شد.

شبکه های صداوسیما نیز از روز شنبه، یازدهم الی دوشنبه، سیزده دی ماه از پیش ظهر تا حوالی نیمه شب در ارتباط های زنده و به صورت متناوب مخاطبان را در جریان حال و هوای مزار شهدای کرمان قرار خواهند داد.

مراسم بزرگداشت لحظه شهادت در فرودگاه‌ بغداد، بامداد ۱۲ دی ماه از شبکه‌های سه و پنج سیما پخش می‌شود و شبکه یک سیما، مزار شهید سلیمانی در کرمان را در دستور کار دارد.

چند ۱۰ عنوان مستند جدید مرتبط با شهید قاسم سلیمانی و مقاومت ایشان، در جدول پخش شبکه‌ها پیش‌بینی شده که در چند روز اخیر با پخش مستند “خاطرات آن مرد” آغاز شده است و طی روزهای آینده هم مستندهای تازه دیگری از شبکه‌های صداوسیما به روی آنتن خواهد رفت.

مستندهای ویژه “خانه مادری” درباره بیت الزهرا سلام الله علیها در کرمان، مجموعه “روایت حبیب”، ” ۷۲ ساعت آخر زندگی حاج قاسم” و روایت نزدیکان و خانواده ایشان، «خاطرات آن مرد» و «سردار دل‌ها»‌ علاوه بر پخش از شبکه‌های سراسری، در دستور کار شبکه‌های استانی نیز قرار گرفته است.

همچنین شبکه های صداوسیما علاوه بر تولیدات رسانه‌ای خود، مراسم‌های اصلی و جانبی ویژه دومین سالگرد را که به همت دیگر نهادهای فرهنگی و بخش‌های مردمی برگزار می‌شود، پوشش خواهند داد.

مراسم پیشکسوتان دفاع مقدس هم ۱۰ دی ماه از شبکه افق روی آنتن می‌رود.

همایش بزرگ دختران حاج قاسم از شبکه‌های سه و امید و همچنین محفل انس با قرآن در مزار شهدای کرمان، شنبه، یازدهم دی ماه از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

دو همایش علمی مکتب حاج قاسم، یکشنبه دوازدهم دی ماه از شبکه چهار و همایش بزرگ ورزشکاران در باغ موزه دفاع مقدس، یکشنبه، دوازدهم دی ماه از شبکه سه و ورزش سیما پخش می‌شود.

مراسم سالگرد شهید سلیمانی که در مصلای تهران با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود، ۱۳ دی ماه ساعت‌های ۱۳ و ۳۰ دقیقه الی ۱۵ از شبکه دو سیما و از ساعت ۱۵ الی ۱۶ و ۳۰ دقیقه از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

همچنین مراسم سالگرد حاج قاسم در کرمان با حضور سردار سلامی، ۱۶ دی ماه از شبکه سه روانه آنتن می شود.

تشییع سراسری شهدای گمنام، پنجشنبه هفته آینده، ۱۶ دی ماه و همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) در تهران و برخی شهرستان‌ها به طور کامل از شبکه های یک، سه و پنج سیما پوشش داده می شود.

مراسم تکریم مدافعان سلامت و طرح ملی شهید سلیمانی نیز در تاریخ ۲۰ دی ماه از شبکه سلامت به روی آنتن می رود.

گزارش‌های خبری معاونت سیاسی با موضوع مراسم اصلی و جانبی در تهران، کرمان و دیگر شهرهای کشور و کشورهای محور مقاومت عراق، لبنان، سوریه، یمن، افغانستان در سالگرد شهادت پخش خواهد شد.

براساس این گزارش، شبکه تلویزیونی اینترنتی «مرد میدان» با هدف شناخت مکتب سردار حاج قاسم سلیمانی و فرهنگ ایثار و مقاومت بر بستر تلوبیون و رسانه سپهر فعال شده است.

همچنین از گنجینه آرشیو مرکزی صداوسیما، تصاویری مرتبط با حاج قاسم گردآوری شده و برای تولید آثار مستند و میان برنامه در اختیار برنامه سازان قرار گرفته است.حمایت رسانه‌ای از پویش های مردمی همچون اهدای خون، نذر آب و نان به نیت حاج قاسم از دیگر برنامه‌های ویژه این ایام است.

علاوه بر شبکه‌های تلویزیونی، «رادیو مقاومت» نیز به طور ٢۴ ساعته به موضوع مکتب و مقاومت می‌پردازد.

برنامه‌های امسال با هم افزایی تمامی حوزه‌ها و معاونت‌های برنامه ساز صداوسیما به صورت یکپارچه طراحی شده و در تعامل با مکتب بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های شهید سلیمانی و دیگر نهادهای فرهنگی کشور از قاب تلویزیون پخش می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار