رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

دبیرخانه چهلمین جشنواره فیلم فجر در پی حواشی رسانه‌ای پیرامون اظهارات یک منتقد در باره فیلم «نگهبان شب» اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، دبیرخانه چهلمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: آثار ارائه شده به دبیرخانه جشنواره، فقط توسط مسئول دبیرخانه، […]

دبیرخانه چهلمین جشنواره فیلم فجر در پی حواشی رسانه‌ای پیرامون اظهارات یک منتقد در باره فیلم «نگهبان شب» اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.
به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، دبیرخانه چهلمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد:
آثار ارائه شده به دبیرخانه جشنواره، فقط توسط مسئول دبیرخانه، اعضای هیأت انتخاب و شخص دبیر جشنواره مورد بازبینی قرار می‌گیرد و برخلاف حواشی و ادعاهای نادرست، با تدابیر اتخاذ شده دبیرخانه جشنواره جهت ایزوله فضای بازبینی، حتی سایر دست‌اندرکاران ستاد جشنواره امکان دیدن آثار را ندارند، چه برسد به افراد متفرقه و بیرونی.
یادآوری می‌شود در سال‌های اخیر و با  استفاده از تکنولوژی DCP و رمزگذاری روی نسخه‌های فیلم برای پخش در زمان‌های معین، نسخه‌های DCP اساساً قابلیت کپی یا نمایش در زمان‌های دیگر (غیر از آنچه که برنامه‌ریزی شده باشند) را ندارند.
در تاریخ ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۰، نسخه‌ای از فیلم سینمایی «نگهبان شب» متقاضی حضور در بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر در قالب DCP توسط «محمدصادق میرکریمی» مجری طرح این فیلم به دبیرخانه جشنواره ارائه شد. در ابتدا KDM (رمز DCP) عمل نکرد و فایل فیلم برای نمایش باز نشد. در ادامه نماینده مجری طرح فیلم، نسخه را به استودیو بازگرداند و پس از چند ساعت، با ارائه نسخه جدید DCP به دبیرخانه، فیلم مورد بازبینی هیأت انتخاب قرار گرفت. با توجه به این که نسخه فیلم «نگهبان شب»، در قالب DCP و رمزگذاری شده بود، این رمز بعد از نمایش فیلم برای هیأت‌انتخاب غیرفعال شد و طبق روال، نسخه فیلم از سرور نمایش فیلم هیأت انتخاب حذف شد. بررسی‌های دبیرخانه جشنواره نشان می‌دهد که به دلیل نمایش این فیلم در قالب DCP رمزگذاری شده، نه در نمایش برای هیأت انتخاب جشنواره و نه در نمایش برای شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی، امکان بازبینی توسط افراد غیر مسئول وجود نداشته است.
ستاد چهلمین جشنواره فیلم فجر ضمن تأکید بر صیانت از حقوق صاحبان کلیه آثار، از جمله فیلم «نگهبان شب»، این اطمینان را می‌دهد که تمامی فیلم‌ها و از جمله فیلم «نگهبان شب» مورد صیانت و حراست این ستاد قرار داشته و ستاد جشنواره به صراحت اعلام می‌کند، احتمالاً نسخه دیگری از این فیلم در خارج از ستاد جشنواره و سازمان سینمایی در معرض دید منتقد مذکور قرار گرفته است. بنابراین، ضمن حمایت از تهیه کننده و صاحبان فیلم، تا یافتن عامل یا عاملین احتمالی دیده شدن فیلم «نگهبان شب»  و استیفای حقوق معنوی و مادی صاحبان فیلم، در کنار ایشان خواهد بود.
بر این اساس، ستاد چهلمین جشنواره فیلم فجر و سازمان سینمایی ضمن پیگیری جدی این ماجرا، از تهیه‌کننده محترم فیلم می‌‌خواهد در صورت حصول به نتیجه، منبعی را که منجر به دیده شدن فیلم در خارج از ستاد جشنواره شده، معرفی نمایند.
چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش‌زاده از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار