رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی، صبح امروز نشست خبری مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد. محسن دریالعل: این نشست مختص فیلم «مسیح پسر مریم» نیست؛ بلکه درباره این است که بدانیم در سازمان هنری رسانه ای اوج در ۱۰ سال گذشته چه روندی اتفاق افتاده است […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی، صبح امروز نشست خبری مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد.

محسن دریالعل:
این نشست مختص فیلم «مسیح پسر مریم» نیست؛ بلکه درباره این است که بدانیم در سازمان هنری رسانه ای اوج در ۱۰ سال گذشته چه روندی اتفاق افتاده است و در ادامه با چه مسیر و سیاست گذاری هایی پیش خواهد رفت.
در حال حاضر ۳۰ سریال در دستور تولید داریم که یا طرف قرارداد با صداوسیما و وی او دی هاست، یا در حال نگارش است. و این مهم‌ترین تغییر ما در شرایط اخیر است.
حضور در وی او دی ها برای اوج هم یک وظیفه است هم محلی برای درآمد است. نمی توان محصولی تولید کرد که ادعا کنیم مخاطب دیده اما درآمد نداشته است. عملکرد ما معلوم است.
سال گذشته فیلم پسر دلفینی را برای حضور در جشنواره داشتیم و به دلیل این که هیچ انیمیشنی در جشنواره نبود فیلم را از جشنواره خارج کردیم زیرا به رقابت تک محصولی اعتقاد نداریم. اما در حال حاضر ۶۰۰ هزار دلار حق پخش بین المللی آن را فروختیم که تقریبا دو برابر هزینه تولید آن است. بنابراین سازمان اوج برای ارز آوری نیز فکر و برنامه دارد.

محسن دریالعل با اشاره به پذیرفته نشدن فیلم «مسیح، پسر مریم»:
هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر روایت‌های مختلفی دارد و تناقض دارد. از مشکل فرم و پایان بندی و شکل درام و… هر آنچه فکر کنید به ما گفته‌اند. جالب است مشکلات متفاوت بیان می‌شود. این تعارض و تفاوت بی‌صداقتی است. می‌گویم یا سکوت کنید یا دلیل برای آن بیاورید. حق ما این است که انقدر حرف های متناقض درباره کنار گذاشته شدن این فیلم نشنویم و این به نظرم بی اخلاقی است و مطابق با تعریف رفتار حرفه ای نیست.
ناراحتی ما از پذیرفته نشدن فیلم نیست اما ما درباره حق خودمان صحبت می کنیم که چرا هم باید درباره فیلمی که کنار گذاشته شده دروغ گفته شود، هم داستان فیلم را تعریف کنند و هم عملیات رسانه‌ای درباره اش انجام دهند!
به ما پیامک زدند و گفتند فیلم را حذف کنید و متن پیشنهادی دادند که با این متن از جشنواره انصراف دهید! اما این‌ها رفتارهای غیرحرفه ای است. باید جشنواره پای علت پذیرفته نشدن فیلم‌ها بایستد. مشکل فرمی، مشکل پوشش، پایان بندی و… دلایل متعارضی است که برای کنار گذاشته شدن آن تاکنون اعلام کرده اند.

دریالعل با اشاره به اکران فیلم «مسیح، پسر مریم» در اواسط جشنواره فیلم فجر برای اهالی رسانه عنوان کرد:
این فیلم کیفیت مشخصی دارد و محصولی هنری است. ما پشت فیلم خود می ایستیم و هیات انتخاب جشنواره نیز پای انتخابش. آقای افخمی مصاحبه کرده اند که فیلمی داریم که در جشنواره مناسب دیده شدن برای سینمای خالی است و از طرفی گفته اند فیلم باید مخاطب‌پسند باشد و این حرف‌ها در یک روز گفته شده است. این انتخاب ها می‌تواند متاسفانه اعتبار یک مجموعه را بر باد دهد و این خوب نیست.
«مسیح، پسر مریم» حس سینما را به مخاطب منتقل خواهد کرد و فیلمی خوش ریتم سرحال و قصه گوست که درباره اش بعد از اکران نظر خواهیم داد. ۴۵ روز دیگر جشنوراه فیلم فجر تمام می شود و ما نیز «مسیح، پسر مریم» را اکران می کنیم و همه چیز درباره جمعبندی و سلیقه هیات انتخاب مشخص می‌شود.
این اولین بار نیست که جشنواره فجر فیلم اوج را کنار می گذارد. درباره «لباس شخصی» نیز این اتفاق افتاد و هیات انتخاب بعدا گفت اشتباه کرده است. ما هم سکوت کردیم، چرا که جشنواره قواعد خاص خود را دارد.

یکی از روایت های ما در فیلم «مسیح، پسر مریم» روایت‌های واقعی از دهه ۵۰ و دوره پهلوی است. مرجع ما عکس ها و فیلم های واقعی آن مقطع زمانی است. اگر صداوسیما تصاویر آن دوره را پخش کند، دست کم تصویر معماری آن دوره در فیلم‌های ما درست می‌شود که شبیه به شهرک غزالی نیست. ما در مسیح پسر مریم تصویر دوران پهلوی را صادقانه روایت کرده ایم.

دقیقا علت حذف «مسیح، پسر مریم» را نمی دانم اما فیلم اگر به لحاظ فرمی ضعیف بود به ما نمی گفتند فیلم را کنار بگذارید.

دریالعل در پاسخ به ادعاهای بهروز افخمی درباره داستان فیلم «مسیح، پسر مریم» گفت:
فضای شهر نو در فیلم مسیح پسر مریم بر اساس تصاویر تاریخی مثل مستند قلعه و عکسهای کاوه گلستان طراحی شده است، و نمی‌دانم تصویر ذهنی آقای افخمی از کجاست؟ آقای افخمی فیلمی درباره کودکی امام ساخته‌اند که ۱۳ سال است پشت پرده مانده است و با اینکه ۳ بار تدوین شده روی‌شان نمی‌شود اکرانش کنند. می‌توانیم از ایشان بپرسیم که موضوع امام هم جزو موضوعاتی بوده که نمی‌توان سمتش رفت؟! یا مشکل از جای دیگری است؟

مدیر مرکز فیلم و سریال اوج همچنین درباره نظر یکی دیگر از اعضای هیات انتخاب گفت: به ما پیشنهاد دادند چرا قهرمان فیلم در پایان، اکت قهرمانانه انجام می دهد، نه کار فرهنگی؟! یعنی مشاور هنری و سینمایی نمی داند که قهرمان باید اکت سینمایی و قهرمانانه انجام بدهد نه لزوما کار فرهنگی! خب من نمی‌دانم باید چطور با این فرد دیالوگ برقرار کنم! مگر نواب صفوی و میرزا کوچک خان جنگلی که قهرمان هستند کار فرهنگی می‌کردند!؟ چرا متخصص هنرهای تجسمی به عنوان مشاور سینمایی فعالیت دارد و باید حضور او را در بخش های مختلف بررسی کرد. آقای نیرومند ۴ فیلم سینمایی در یکی از مسئولیتهای خود تولید کردند که یکی فقط ۵۰ میلیون تومان فروش داشت و ۳ فیلم باقی مانده را حتی روی‌شان نمی‌شود نمایش بدهند!

دریالعل درباره نظرات متناقض هیات انتخاب جشنواره فجر گفت: این تناقض‌ها برای ما هنوز هم مطرح است. جز سکوت برنامه‌ای نداشتیم و امروز هم نمی‌خواستیم درباره این فیلم صحبت کنیم. نمی‌دانم در دو سه روز گذشته چه اتفاقی افتاده است که هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر این روایت‌های متناقض را مطرح کرده اند البته روایت هایشان از فیلم کاملا شخصی است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار