رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: اولویت من در انجمن سینمای جوانان، تولید است و با پرداخت بدهی‌ها، امیدواریم چراغ تولید در انجمن را دوباره روشن کنیم. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مهدی آذرپندار در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره وضعیت فعلی این انجمن گفت: پورتال تولید انجمن سینمای […]

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: اولویت من در انجمن سینمای جوانان، تولید است و با پرداخت بدهی‌ها، امیدواریم چراغ تولید در انجمن را دوباره روشن کنیم.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مهدی آذرپندار در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره وضعیت فعلی این انجمن گفت: پورتال تولید انجمن سینمای جوانان از بهمن سال گذشته به علت کمبود اعتبار و مشکلات بودجه‌ای بسته است، اما با اقدامات اخیری که با کمک سازمان سینمایی و شخص آقای خزاعی انجام شده، بدهی‌های انباشته در حال رفع و رجوع است. مدیران قبلی هم برای رفع این مشکل بسیار تلاش کردند که امیدواریم در آینده خیلی نزدیک نتیجه این تلاش‌ها را شاهد باشیم.

او در ادامه درباره وضعیت شوراهای تولیدی بیان کرد: در آینده خیلی نزدیک و زمانی‌که برخی از این بدهی‌ها را پرداخت کنیم، پورتال تولید باز می‌شود. در این صورت هم شوراهای تولید و هم سیاست‌های تولیدی ارائه خواهند شد. اعضای شوراها هم تا حدودی مشخص شده که بعد از انجام اقداماتی ذکرشده اعلام خواهد شد. فکر می‌کنم در روزهای آتی، با حمایتی که سازمان سینمایی محقق کرده، قدم مهمی در جهت پرداخت این بدهی‌ها برمی داریم.

آذرپندار افزود: زمانی که حدود ۳ تا ۴ میلیارد در حوزه ای مثل فیلم کوتاه بدهی وجود دارد، قطعاً اولویت با پرداخت این بدهی‌ها است. این حوزه اقتصاد ضعیفی دارد و آدم‌های این حوزه با رقم‌های کوچکی گذران زندگی می‌کنند.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان با بیان اینکه اولویت من در انجمن سینمای جوانان «تولید» بوده است، توضیح داد: انجمن سینمای جوان فراگیرترین و کارآمدترین مجموعه آموزش سینمایی کشور است و با وجود اینکه آموزشگاه‌های سینمایی زیادی با دریافتی های فراوان وجود دارد، خروجی آنها اصلا قابل قیاس با این انجمن نیست. صدق این موضوع هم جشنواره فعلی فجر است که سه تا از فیلم‌ اولی های ارائه شده در آن، یا مستقیماً محصول دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان بوده و یا کسانی هستند که با انجمن سینمای جوان فیلم تولید کرده‌اند. همچنین در حوزه فیلم‌های غیراولی هم تا جایی که سوادم یاری می‌کند، چهار نفر از فیلمسازان (حسین نمازی، مرتضی علی‌ عباس میرزایی، رضا میرکریمی و کیوان علی‌محمدی) به نوعی با انجمن در ارتباط بوده‌اند. شما کدام مجموعه را در حیطه تربیت نیرو میشناسید که چنین کارنامه ای داشته باشد؟

او افزود: با همه این اوصاف من فکر می‌کنم موفقیت انجمن سینمای جوانان در این است که چراغ تولیدش روشن و دریچه‌های آموزش آن به تولید وصل باشد. آنچه که سیاست ما در تولید است به زودی ارائه خواهد شد و در خصوص اولویت‌های تولیدی، برای اولین بار اولویت‌هایمان علاوه بر مضامین، ساختاری هم خواهد بود. یعنی با در نظر گرفتن قابلیت‌های موضوعی سعی داریم به بحث‌های ساختاری هم وارد شویم.

آذرپندار در پایان گفت: امیدواریم چراغ تولید انجمن سینمای جوانان که به علت محدودیت‌های مالی-اعتباری دچار خدشه شده، دوباره روشن شود. نگاه آقای خزاعی نیز این است که انجمن سینمای جوان دوباره به سال‌های شکوفایی خود، که عمده جامعه فیلم کوتاه نگاهشان در تولید به انجمن سینمای جوانان بود، برگردد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار