رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

مراسم اهدای جوایز اسکار نودوسوم با افت ۶۰ درصدی در آمار مخاطبان، رکورد کمترین بیننده را در تاریخ اسکار شکست. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ایندی وایر، مراسم اهدای جوایز اسکار سال گذشته با تاخیری طولانی به دلیل شیوع کرونا، در تاریخ ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) با حضور محدود میهمانان در یونیون استیشن […]

مراسم اهدای جوایز اسکار نودوسوم با افت ۶۰ درصدی در آمار مخاطبان، رکورد کمترین بیننده را در تاریخ اسکار شکست.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ایندی وایر، مراسم اهدای جوایز اسکار سال گذشته با تاخیری طولانی به دلیل شیوع کرونا، در تاریخ ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) با حضور محدود میهمانان در یونیون استیشن لس‌آنجلس برگزار شد. اسکار نودوچهارم ۲۷ مارس امسال (۷ فروردین ۱۴۰۱) و در محل همیشگی خود یعنی در سالن دالبی تئاتر برگزار می‌شود اما با توجه به دوره کم فروغ گذشته نمی‌توان چندان روی استقبال مخاطبان تلویزیونی حساب کرد.

اگرچه پیش از این تصور می‌شد سال ۲۰۲۰، که در آن فیلم انگل برنده اسکار بهترین فیلم شد، با ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بیننده کمترین آمار بینندگان را داشته، رتبه‌بندی‌هایی که پایگاه اطلاع رسانی ورایتی از آمار مخاطبان تلویزیونی برنامه‌های مختلف در سال گذشته جمع‌آوری کرده نشان داد پخش زنده مراسم اسکار ۲۰۲۱ با افتی ۶۰ درصدی و تنها ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار بیننده رکورد کم‌مخاطب‌ترین مراسم اسکار را در اختیار دارد.

اسکار سال ۲۰۲۰ با وجود استقبال سردی که از آن شد رتبه دوم پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی را در حوزه سرگرمی به خود اختصاص داد اما پخش زنده مراسم اسکار نودوسوم حتی در جمع ۱۰۰ برنامه پربیننده نیز قرار نگرفت و بیشتر مخاطبان، برنامه‌های تلویزیونی چون اف‌بی‌آی (FBI)، اکولایزر (The Equalizer) ، ان‌سی‌آی‌اس (NCIS) و یلواستون  (Yellowstone) را به آن ترجیح دادند. حتی برنامه اپرا وینفری با شاهزاده هری و مگان مرکل هم از مراسم اسکار که از شبکه ای بی سی پخش شد، بیشتر بیننده داشت.

تنور مراسم اهدای جوایز مختلف در سال ۲۰۲۱ به طور کلی سرد بود؛ جایزه گلدن گلوب که در ماه فوریه (بهمن- اسفند ۹۹) برگزار شد، در مقایسه با سال قبل ۶۲ و ۳ دهم درصد مخاطب کمتری داشت و آمار بینندگان جایزه گرمی در مقایسه با سال ۲۰۲۰، ۵۳ درصد کاهش یافت. مراسم اهدای جوایز در سال ۲۰۲۲ همچنان با بحران روبه‌رو هستند و مراسم‌هایی چون جوایز انتخاب منتقدان به دلیل افزایش آمار ابتلا به کرونا مرتبا تاریخ برگزاری رویدادهای حضوری خود را به تعویق می‌اندازند.

با وجود این، اگر آکادمی اسکار فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست را که یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ بوده و انتظار می‌رود با بیش از ۶۰۰ میلیون فروش گیشه کرونازده آمریکای شمالی را نجات دهد، نامزد کند، احتمال دارد طرفداران دنیای سینمایی مارول از مراسم اهدای جوایز استقبال کرده و تنور سرد آن را داغ و داغ‌تر کنند. سال گذشته بیشتر نامزدهای جایزه بهترین فیلم از فیلم‌های مستقل بودند که سینمادوستان به دلیل تعطیلی سینماها موفق به تماشای آنها نشد بودند.

اردیبهشت گذشته آکادمی علوم و هنرهای سینما (اسکار) در یک مراسم حضوری که به دلیل شیوع کرونا با سال های گذشته تفاوت داشت، برندگان جوایز اسکار را در شاخه‌های مختلف معرفی کرد و سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها (Nomadland) ساخته کلویی ژائو اسکار بهترین فیلم را از آن خود کرد. اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن نیز برای همین فیلم به فرانسیس مک دورمند رسید.

وی پیشتر نیز این جایزه را در سال های ۱۹۹۶ و ۲۰۱۸ از آن خود کرده بود. آنتونی هاپکینز بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم بریتانیایی نیز اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای فیلم پدر (The Father) از آن خود کرد. هاپکینز در سال ۱۹۹۲ برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و پس از آن نیز پنج بار دیگر نامزد دریافت این جایزه شده‌ بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار