وی در مورد پروانه نمایش «بی‌رویا» توضیح داد: فیلم ما در نوبت تماشای شورای پروانه نمایش است و پس از صدور پروانه نمایش نسخه نهایی را به جشنواره ارائه خواهیم داد.

این کارگردان که با نخستین فیلم بلند سینمایی خود در جشنواره چهلم حضور دارد در پاسخ به این سؤال که چطور توانستید بازیگران چهره را قانع کنید تا در فیلم اول شما حضور داشته باشند، گفت: در درجه اول با متن فیلمنامه و رزومه کارهای کوتاهم به سراغ آن‌ها رفتم. هرکدام که فیلمنامه را خواندند آن را دوست داشتند و کمال همکاری را با من کردند.

* خوش‌شانس بودم که بازیگران مدنظرم در فیلم بازی کردند

وی افزود: از ابتدا که فیلمنامه را می‌نوشتم همین بازیگران مدنظرم بودند و شانس با من همراه بود که همان‌ها در نقش‌هایی که می‌خواستم قرار گرفتند و از این بابت بسیار خوشحالم که همه آن‌ها پای این کار ایستادند چرا که در کنار این فیلم پیشنهادهای دیگری داشتند که همه را رد کردند تا در «بی‌رویا» با ما همکاری کنند و این برای من بسیار ارزشمند است.

کارگردان «مثل بچه آدم» درباره همکاری خود با هومن سیدی به‌عنوان یکی از تهیه‌کنندگان «بی‌رویا» تصریح کرد: با هومن سیدی سال ۹۷ آشنا شدم، آن سال او داور جشنواره‌ای بود که فیلم کوتاه من در آن جایزه گرفت. همان موقع سیدی به من گفت که اگر زمانی خواستم فیلم بلندی بسازم، او را در جریان بگذارم تا کمکم کند. به‌واسطه هومن سیدی با سعید سعدی آشنا شدم. در نهایت و در سال ۹۹ ابتدا آقای سعدی به «بی‌رویا» پیوست و پس از آن زمانی که آقای سیدی فیلمنامه را خواند این همکاری مشترک را پذیرفت.

وزیردفتری در ادامه با اشاره به فضای متفاوت فیلم خود بیان کرد: «بی‌رویا» فضای متفاوتی در سینمای ایران دارد البته نه آن‌قدر خاص که فقط مخاطبان خاص سینما را در برگیرد اما کمی با فیلم‌های دیگر متفاوت است. یک درام اجتماعی است که به‌تدریج وارد ژانرهای دیگری می‌شود و تلاش می‌کند تا با تلفیق ژانرها مدام تحلیل‌های مخاطب را زیر سؤال ببرد، اما هم‌زمان او را با مسیر فیلم تا انتها همراه کند.

وی افزود: گمان می‌کنم در پایان مخاطب گنگ و گیج از سالن سینمای بیرون نخواهد آمد اما سؤال‌هایی هم در ذهن او ایجاد می‌شود، که شاید او را برای مرور آنچه دیده یا حتی تماشای دوباره‌ی فیلم کنجکاو و مشتاق کند.

این کارگردان در خصوص کاندیدا شدن در رشته‌های مختلف برای فیلم «بی‌رویا»، با تاکید بر این امر که نمی‌توان جشنواره را پیش‌بینی کرد، اظهار داشت: من فکر می‌کنم هر سه بازیگر اصلی فیلم یعنی صابر ابر، طناز طباطبایی و شادی کرم‌رودی بازی‌های خوبی را ارائه داده‌اند و البته این فیلم در سایر بخش‌ها هم‌چون صدا و فیلم‌برداری و فیلمنامه هم قابل‌توجه کار کرده است، ازاین‌رو امیدوارم اتفاقات خوبی در جشنواره برای «بی‌رویا» رخ دهد.

منبع: سوره سینما