مرکز مطالعات حضور زنان در تلویزیون و سینما در دانشگاه سن دیگو گزارشی به نام «سقف پیشرفت چربی» را چندی پیش منتشر کرد که نشان می‌دهد فقط دوازده درصد فیلم‌های پرمخاطب سال توسط زنان ساخته شده است. این آمار چهار درصد ریزش را نسبت ارقام سال گذشته را نشان می‌دهد. مارثا لازن مدیر این مرکز گفت: درصد فیلمسازان زن امسال کمتر بوده است. ما موفقیت مالی اکثر زنان در سینما و تلویزیون را ملاک قرار می‌دهیم. درآمد بالای چند زن را نمی‌توان جمع به وضع مابقی زنان بسط داد. امسال متأسفانه بالغ بر هشتاد درصد فیلم‌ها توسط زنان ساخته نشده است.

گلایه مرکز مطالعات حضور زنان در تلویزیون و سینما به سمت مخاطبان مختص شده است. آنها مردم را مقصر می‌دانند نه دست‌اندرکاران هالیوود.

زنان بیست و پنج درصد پست‌های اصلی را در پشت‌صحنه داشته‌اند؛ اعم از کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده، مدیر تولید، فیلم‌بردار (البته الک بالدوین یکی از آنها را کشت) و تدوینگر. این رقم افزایش دو درصدی را نسبت به سال پیش نشان می‌دهد.

زنان بیست و شش درصد مدیران پروژه را تشکیل می‌دهند که پنج درصد بیش از پارسال است. آنها سی و دو درصد تهیه‌کنندگان را نیز تشکیل می‌دهند که دو درصد پیشرفت داشته است. تعداد فیلم‌برداران و تدوینگران و نویسندگان به میزان مشابه سال گذشته است.

از آمار بالا می‌توان نتیجه‌گیری کرد که لیبرال‌ها فقط به دنبال بهانه‌ای هستند تا درباره آن خشمگین شده و فریاد و شیون بکشند. در این گزارش به بهانه های آنها درباره فروش ضعیف برخی از فیلم های لییبرالی پرداخته‌ایم.

منبع: سوره سینما