رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

مستند «سمفونی حمید» بدون آنکه روی رنج تمرکز کند به تلاش و مبارزه حمید علیدوستی در زندگی شخصی و حرفه‌ای می‌پردازد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، محمداحسان مفیدی: حمید علیدوستی را اگر بخواهیم در سه کلمه خلاصه کنیم این‌ها خواهند بود: کتاب، موسیقی […]

مستند «سمفونی حمید» بدون آنکه روی رنج تمرکز کند به تلاش و مبارزه حمید علیدوستی در زندگی شخصی و حرفه‌ای می‌پردازد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، محمداحسان مفیدی: حمید علیدوستی را اگر بخواهیم در سه کلمه خلاصه کنیم این‌ها خواهند بود: کتاب، موسیقی و فوتبال. مهاجم سال‌های نه چندان دور تیم همای تهران، جزو معدود بازیکنان فوتبال است که بدون عضویت در تیم‌های پرسپولیس و استقلال به تیم ملی راه یافت و جای ثابتی برای خود دست و پا کرد.

کسانی که در ارکستری به رهبری جعفر صادقی نشسته‌اند و هرکدام با سازی نت‌های «سمفونی حمید» را می‌نوازند، هر کدام چهره‌های نام‌ آشنای زمینه و زمانه‌ی خود هستند؛ از علی پروین و فردوسی‌پور، تا پیمان معادی و ترانه علیدوستی. آن‌ها از زاویه‌ای دید خود حمید علیدوستی را می‌بینند و مخاطب را با زوایای کمتر شنیده شده از او آشنا می‌کنند.

اثر، هرچند ۱۰۸ دقیقه است و کمی بلند به نظر می‌رسد اما آنقدر آرشیو دیدنی و جملات شنیدنی دارد که بیننده و شنونده را خسته نکند. ضمن اینکه شنیدن داستان قهرمان‌ها همیشه جذاب بوده‌اند، چه اینکه آن قهرمان الگوی بسیاری از جوان‌های سبیل‌دار نسل خود در دهه‌ی ۵۰ و ۶۰ نیز بوده باشد و از آنجا که خودش را به غول‌های فوتبال آن روز نفروخته، سمبل وفاداری به تیم‌اش، هما، نیز شناخته شود.

حمید علیدوستی که روزهای اوجش را در امجدیه گذرانده حالا که دوباره به این ورزشگاه پیر و خسته باز گشته تا خاطراتش را مرور کند، سنخیت زیادی بین خود و زمین بازی‌ش می‌یابد، هر دو تنها و هر دو در فصل پاییز و فراموشی. با این حال چنان که در نمای پایانی فیلم هم می‌بینیم او هنوز به دویدن ادامه می‌دهد و به جای اینکه بر رنج تمرکز کند، مثل همیشه از آن درس می‌گیرد و به حمید علیدوستی بودن ادامه می‌دهد.

«سمفونی حمید» ساخته جعفر صادقی در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» نمایش داده شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار