رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 12 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

طبق اعلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تا پایان سال آینده تعداد سالن‌های سینما در ایران به ۱۰۰۰ سینما می‌رسد. با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا، استقبال مردم به سامانه‌های اینترنتی را افزایش داد، آیا نهضت سینماسازی می‌تواند همچنان اثرگذار باشد؟ ۳ فعال حوزه سینما به این پرسش، پاسخ داده‌اند. در حال حاضر بیش […]

طبق اعلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تا پایان سال آینده تعداد سالن‌های سینما در ایران به ۱۰۰۰ سینما می‌رسد. با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا، استقبال مردم به سامانه‌های اینترنتی را افزایش داد، آیا نهضت سینماسازی می‌تواند همچنان اثرگذار باشد؟ ۳ فعال حوزه سینما به این پرسش، پاسخ داده‌اند.

در حال حاضر بیش از ۶۰۰ سالن سینما در ایران وجود دارد که تعدادی در اختیار بخش خصوصی و تعدادی در اختیار ارگان‌های دولتی و حاکمیتی است. به عنوان نمونه، موسسه بهمن سبز وابسته به حوزه هنری برای دستیابی به  ۲۲۰ پرده سینما در پایان فروردین ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی کرده است.

بخش خصوصی هم همچنان سالن‌های خود را در پاساژ‌ها و مجتمع‌های تجاری افتتاح می‌کند که از جمله جدیدترین آن‌ها می‌توان به لوتوس‌مال و معین مال در سال جاری و شمیران سنتر و هدیش مال در سال گذشته اشاره کرد.

اما در این میان یک پرسش در ذهن سینمادوستان ایجاد شده است مبنی بر اینکه با توجه به گسترش و فراگیری روزافزون VODها و سامانه‌های اینترنتی و تماشای آسان‌تر فیلم‌ها در خانه، آیا مخاطبان همچنان تمایلی به حضور در سالن‌های سینما خواهند داشت؟

در این باره با ۳ فعال حوزه سینما گفت‌وگو کردیم.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار