رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

مجموعه انیمیشن‌های «چیا» و «شکرستان» نوروز ۱۴۰۱ روانه آنتن شبکه‌های سیما می‌شوند. به نقل از معاونت سیما، مجموعه انیمیشن چیا در ۵۲ قسمت ۷ دقیقه ای تولید شده و قرار است ۱۵ قسمت آن در نوروز ۱۴۰۱ از شبکه های سیما پخش شود. چیا عنوان مجموعه انیمیشنی از مرکز پویانمایی صباست که به کارگردانی و تهیه کنندگی امیرحسن سحرخیز تولید شده […]

مجموعه انیمیشن‌های «چیا» و «شکرستان» نوروز ۱۴۰۱ روانه آنتن شبکه‌های سیما می‌شوند.

به نقل از معاونت سیما، مجموعه انیمیشن چیا در ۵۲ قسمت ۷ دقیقه ای تولید شده و قرار است ۱۵ قسمت آن در نوروز ۱۴۰۱ از شبکه های سیما پخش شود.

چیا عنوان مجموعه انیمیشنی از مرکز پویانمایی صباست که به کارگردانی و تهیه کنندگی امیرحسن سحرخیز تولید شده و در بخش بین الملل دوازدهمین جشنواره پویانمایی تهران که از ۱۴ تا ۱۸ اسفند ماه برگزار خواهد شد نیز به نمایش درمی‌آید.

سحرخیز گفت: در این انیمیشن تلاش کرده‌ایم از نصیحت کردن مخاطب پرهیز کنیم. شخصیت‌های اصلی این مجموعه، همراه با مخاطبانشان که خردسالان هستند، به کشف جهان پیرامون خود و یادگیری موضوعات جدید می‌پردازند. چیا و دوستانش هیچکدام بدون اشتباه نیستند، اما در مسیر قصه با موضوعات و شخصیت های جدیدی آشنا می‌شوند، چیزهای زیادی فرا می‌گیرند، اشتباهاتی می کنند، به اشتباهاتشان پی می‌برند و نهایتا تلاش می کنند تا آنها را برطرف کنند. و به طور کل در ساخت مجموعه پویانمایی چیا تلاش کردیم تاکودکان بتوانند خود را همراه شخصیت‌های این مجموعه ببینند و نه صرفا شاهد نصایح و پند و اندرزهای آن‌ها باشند.

وی افزود: در این مجموعه کاراکترهای زنبورک و شیرابی نمادی از دوستان واقعی هستند. اگرچه هیچ رابطه دوستانه‌ای بدون مشکلات، اختلاف نظر و دلخوری‌های کوچک و بزرگ نیست، اما تا زمانی که باور کنیم باید با هم درباره مشکلاتمان گفتگو داشته باشیم، به اشتباهاتمان پی ببریم، اشتباهاتمان را بپذیریم و در جبران آن‌ها بکوشیم، دوستی‌ها عمیق‌تر و مستحکم‌تر خواهند شد.

شکرستان به نوروز می رسد

انیمیشن شکرستان به تهیه‌کنندگی مسعود صفوی و کارگردانی عباس جلالی نیز در ۱۵ قسمت، نوروز ۱۴۰۱ روانه آنتن می شود.

داستان شکرستان در یک سرزمین خیالی می‌گذرد؛ سرزمینی که از شخصیت‌هایی خیالی پُر شده است و قصه‌هایی در راستای داستان‌های کهن ایرانی و برگرفته از ضرب‌المثل‌های قدیمی است. پادشاه، وزیر، بهلول، ننه‌ قمر، اسکندر، شعبون، ‌رمضون و… از شخصیت‌های اصلی این انیمیشن هستند و هرکدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. پادشاه سرزمین شکرستان فردی نادان و ناکارآمد است که هیچ کار مثبتی از او سر نمی‌زند و همیشه بیشتر خرابکاری می‌کند. وزیر نیز به عبارتی دست راست پادشاه است و او را در رسیدن به اهدافش یاری می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار