رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • چهارشنبه 29 دی 1400 - 09:56
  • کد خبر : 86909
  • تئاتر
  • چاپ خبر : گفتگوی سینماخانه با شهرزاد خلقی دستیار لباس نمایش کباب

تخصص، حلقه مفقوده طراحی لباس در تئاتر به بهانه نمایش کباب به کارگردانی رها ‌حاجی ‌زینل در عمارت ‌نوفل‌لوشاتو و ویژگی های خاص این نمایش به گفتگو با شهرزاد خلقی، دستیار لباس جوان این نمایش که دانش آموخته طراحی لباس می باشد نشستیم. *در خصوص ویژگی های لباس نمایش کباب برای ما توضیح بدید؟ طراح […]

تخصص، حلقه مفقوده طراحی لباس در تئاتر

به بهانه نمایش کباب به کارگردانی رها ‌حاجی ‌زینل در عمارت ‌نوفل‌لوشاتو و ویژگی های خاص این نمایش به گفتگو با شهرزاد خلقی، دستیار لباس جوان این نمایش که دانش آموخته طراحی لباس می باشد نشستیم.

*در خصوص ویژگی های لباس نمایش کباب برای ما توضیح بدید؟

طراح اصلی کار آقای هدایت بودند اما دسته بندی لباس ها و هماهنگی با من هست. آقای هدایت باتوجه به زمان کار طراحی خوبی داشتند. ما در تعویض لباس ها در زیر ۶۰ ثانیه باید این کار را انجام دهیم و باتوجه به این چالش ها لباس عوض می شود و خب خیلی وقت ها به خاطر تعویض لباس عمدی یک سری حقه ها گذاشتیم که صدا از بیرون صحنه بیاید. با وجود همه این سختی ها برای من به عنوان فارغ التحصیل طراحی لباس تجربه جدیدی بود و فکر می کنم برای مخاطب بسیار جذاب باشد.
*به عنوان یک جوان وضعیت طراحی لباس در حوزه تئاتر را چگونه ارزیابی می کنید؟
راستش من خیلی زیاد تجربه در زمینه لباس تئاتر نداشتم، بیشتر در صدا و سیما بودم. ولی به نظرم در تئاتر متاسفانه خیلی تخصصی به آن نگاه نمی شود اما در این کار هم کارگردان و هم طراح لباس آگاه و واقف بودند به این موضوع و با همفکری روش های خوبی به جهت انتخاب و حتی تغییرها در طول اجرا در نظر گرفته شد.
*و سخن پایانی
خیلی خوشحالم که توانستم در این کار حضور داشته باشم و تجربه بسیار خوبی در ابتدای فعالیت هایم در حوزه تئاتر رقم بخورد.

سینماخانه / گفتگو : حمید عبدالحسینی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار