رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مدیر روابط عمومی شبکه ورزش سیما با اشاره به تصمیم‌گیری مدیران رسانه ملی درباره نبود پخش زنده مسابقات تیم ملی فوتبال بانوان، از پخش خلاصه بازی‌ها و آیتم‌های تامینی در این شبکه خبر داد. تیم ملی فوتبال بانوان ایران در روزهای پایانی هفته گذشته مسابقات خود را در چارچوب جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا ۲۰۲۲ آغاز کرد و […]

مدیر روابط عمومی شبکه ورزش سیما با اشاره به تصمیم‌گیری مدیران رسانه ملی درباره نبود پخش زنده مسابقات تیم ملی فوتبال بانوان، از پخش خلاصه بازی‌ها و آیتم‌های تامینی در این شبکه خبر داد.

تیم ملی فوتبال بانوان ایران در روزهای پایانی هفته گذشته مسابقات خود را در چارچوب جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا ۲۰۲۲ آغاز کرد و در نخستین مسابقه با تیم ملی هند که میزبان این مسابقات بود، به تساوی دست یافت.

در این میان با وجود همه تحسین‌هایی که مردم خصوصا اهالی ورزش نسبت به این تیم داشتند، مسابقه نخست آن روی آنتن شبکه‌های سیما نرفت؛ اتفاقی که طبیعی نیز به نظر می‌رسید، اما با واکنش‌های منفی و انتقادآمیز کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد. بسیاری از کاربران در روزهای گذشته، پخش نشدن مسابقات از آنتن رسانه ملی را با حمایت از تیم ملی فوتبال بانوان متناقض دانسته‌اند و دیگر کاربران را به تماشای پخش مسابقات از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای دعوت کرده‌اند.

برای پیگیری موضوع و اینکه چه امکانات و موانعی برای پخش چنین مسابقه هایی پیش روی تلویزیون است با محمد سانیانی روابط عمومی شبکه ورزش سیما درباره پوشش این مسابقات در این شبکه گفت: پخش زنده مسابقات بانوان، مسبوق به سابقه نبوده است و این موضوع را باید از مدیران سازمان صداوسیما و شورای سیاست‌گذاری ورزش سازمان جویا شوید، چون طبق چارچوب‌های پخشی سازمان صداوسیما تا به حال تصمیمی برای پخش این مسابقات وجود نداشته است.

او افزود: اگر روزی سازمان صداوسیما با رعایت ملاحظات خود تصمیم به پخش این مسابقات بگیرد، طبیعتا شبکه ورزش هم مطیع دستورات مدیران سازمان خواهد بود، اما نکته مهم این است که این شبکه به صورت خودجوش در این زمینه تصمیم‌گیر نیست.

سانیانی در پاسخ به پرسشی درباره پخش خلاصه بازی‌ها و آیتم‌های تولیدی درباره این مسابقات بیان کرد: فارغ از پخش زنده مسابقات بانوان، تلاش شبکه ورزش در پوشش و حمایت حداکثری از ورزش بانوان بوده و است. در این حوزه چون مساله پخش زنده در میان نیست، قاعدتا تصاویر می‌تواند گزینش شود و مواردی که ملاحظات پخش تلویزیونی دارد، پخش شود کمااینکه در دو روز گذشته، برنامه «فوتبال ۱۲۰» و برنامه «شب‌های فوتبالی» هم چندین آیتم از تیم بانوان مسابقات، تمرین ها، کنفرانس خبری و… روی آنتن برد. همچنین در برنامه «کادر فنی» و «فوتبال یک» نیز به صورت اختصاصی به تیم فوتبال بانوان و حضور تیم ملی فوتبال بانوان پرداخته شد.

او تصریح کرد: کلاکت‌ها و برنامه‌های تولیدی و تامینی، متفاوت از پخش زنده است چون خلاصه گزینش‌شده‌ای است و طبیعتا تا حد امکان، اجازه پخش تصاویری را داریم که امکان پخش داشته باشد.

روابط عمومی شبکه ورزش سیما در پاسخ به پرسشی مبنی بر پخش مسابقه از شبکه تاجیکستان و رقابت این شبکه با شبکه ورزش اظهار کرد: شبکه ورزش سیما مهمترین مسابقات روز ورزش جهان را پخش می‌کند. هفته گذشته ۲۰ رویداد مختلف ورزشی روی آنتن شبکه ورزش سیما رفت که ۱۵ عنوان از آن‌ها رویدادهای خارجی بود. تنوع و تعدد مسابقاتی که از شبکه ورزش پخش می‌شود، در شبکه های ورزشی منطقه بی‌نظیر است.

او ادامه داد: اگر همین شبکه ورزش تاجیکستان را که اسم بردید، با شبکه ورزش سیما مقایسه کنید، بعید می‌دانم این تنوع و تعدد مسابقات ورزشی از آنتن آن شبکه پخش شود. اگر مسابقات هفته گذشته شبکه ورزش را بررسی کنید متوجه می‌شوید که رویدادی از سطح یک آسیا و جهان نبوده است که روی آنتن شبکه ورزش نرفته باشد.

این مدیر تلویزیونی در پایان گفت: ما نسبت به مسابقات بانوان بی‌مسئولیت و بی‌توجه نبودیم و حتی تلاش کردیم خبرنگار خانم هم همراه تیم ملی بفرستیم تا بتوانیم از وضعیت اردو و تیم به صورت لحظه‌به‌لحظه گزارش بدهیم که با وجود پیگیری‌های شبکه ورزش از فدراسیون فوتبال، در نهایت این امر محقق نشد. همچنین به اخبار مربوط به تیم ملی بانوان هم در برنامه‌های مختلف و همچنین بسته‌های خبری «دست اول» پرداخته می‌شود.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار