رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

«جیغ» فیلم ترسناک این روزهای سینماهای آمریکا است که در وبسایت «راتن تومیتوز» از نظر منتقدان امتیاز ۷۶ درصد را به دست آورده است. «جیغ ۵» نام فیلمی در ژانر وحشت زیرژانر اسلشر (در فیلم‌های این زیرژانر، قاتل معمولا از وسیله‌ای تیز مانند چاقوی ضامن‌دار، تبر، ساطور یا کارد آشپزخانه برای قتل استفاده می‌کند) به کارگردانی […]

«جیغ» فیلم ترسناک این روزهای سینماهای آمریکا است که در وبسایت «راتن تومیتوز» از نظر منتقدان امتیاز ۷۶ درصد را به دست آورده است.

«جیغ ۵» نام فیلمی در ژانر وحشت زیرژانر اسلشر (در فیلم‌های این زیرژانر، قاتل معمولا از وسیله‌ای تیز مانند چاقوی ضامن‌دار، تبر، ساطور یا کارد آشپزخانه برای قتل استفاده می‌کند) به کارگردانی مشترک مت بتینلی-اولپین و تایلر ژیلت است که در اصل با نام «جیغ» منتشر شده است با این حال این فیلم را به عنوان پنجمین فیلم مجموعه سینمایی «جیغ» می شناسند؛ همان مجموعه سینمایی که چهار قسمت قبلی اش را وس کریون کارگردان نامدار سینمای وحشت ساخته است.

قصه فیلم «جیغ»

داستان این فیلم ۲۵ سال پس از قسمت اصلی مجموعه سینمایی «جیغ» می گذرد. فیلم داستان زن جوانی را روایت می کند که به زادگاه قدیمی خود بازمی‌گردد تا با قتل‌های وحشتناک مرتبط با یک قاتل سریالی مخفی معروف مواجه شود.

چند نکته درباره فیلم

در پایان فیلم وقتی به وس کریون ادای احترام می شود، صدای پرنده ها همزمان با آمدن اسم کریون شنیده می شود دلیل انتخاب این اصوات، علاقه شخصی کریون به شنیدن صدای پرنده ها بوده است.

«جیغ ۵» دقیقا ۲۵ سال و ۲۵ روز بعد از اکران اولین نسخه «جیغ» اکران شد. نسخه اصلی این فیلم در ۲۰ دسامبر ۱۹۹۶ روی پرده سینماها رفت در حالی که نسخه جدید در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ اکران شد.

«جیغ ۵» اولین قسمت از مجموعه سینمایی «جیغ» است که در آن شخصیت سیدنی کاراکتر اصلی فیلم نیست.

در فیلم در کنار گذاشتن نام «وس» روی یکی از کاراکترها و ادای احترام به وس کریون، یکی دیگر از شخصیت ها نیز نام خانوادگی اش کارپنتر است که این نام خانوادگی نیز ادای احترام به جان کارپنتر دیگر فیلمساز بزرگ ژانر وحشت است.

نقدهای کوتاه از فیلم «جیغ»

«جیغ ۵» نقدهای اغلب مثبتی در بین منتقدان کسب کرده است. این فیلم از نظر ۲۳۴ منتقد امتیاز ۷۶ درصد را که امتیاز مناسبی برای یک فیلم در ژانر وحشت است، به دست آورده است.

کریستی لمیر منتقد «فیلم ویک» درباره فیلم نوشت: از تماشای «جیغ» بیشتر از آن چیزی که انتظار داشتم لذت بردم…خیلی خندیدم!

جنی ناف منتقد «اوستین کرونیکل» از این قسمت به عنوان یک زمینه چینی مستحکم برای ادامه داستان یاد کرد.

شارلوت اوسالیوان منتقد «لندن اونینگ» فیلم را اثری هوشمندانه خواند که تنها کمبودش نداشتن یک طرح یا یک قهرمان برای دنباله ساختن روی این نسخه بود.

استفانی آرچر منتقد «فیلم اینکوایر» نیز «جیغ ۵» را یک موفقیت کامل خواند.

«جیغ» از روز ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ در سینماهای آمریکا روی پرده رفته است.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار