رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
  • دوشنبه 4 بهمن 1400 - 13:20
  • کد خبر : 87922
  • تئاتر
  • چاپ خبر : کلاری: عکس‌های جشنواره تئاتر فجر شبیه به هم بودند

محمود کلاری که داوری عکس‌های چهلمین جشنواره تئاتر فجر را بر عهده دارد درباره آثار ارسالی به این دوره می‌گوید: با توجه به کاهش چشم‌گیر نمایش‌هایی که در دوره شیوع کرونا روی صحنه رفته‌اند، در این دوره با مجموعه‌ای از عکس‌ها روبه‌رو بودیم که بسیار به هم شبیه بودند. محمود کلاری ـ داور بخش عکس […]

محمود کلاری که داوری عکس‌های چهلمین جشنواره تئاتر فجر را بر عهده دارد درباره آثار ارسالی به این دوره می‌گوید: با توجه به کاهش چشم‌گیر نمایش‌هایی که در دوره شیوع کرونا روی صحنه رفته‌اند، در این دوره با مجموعه‌ای از عکس‌ها روبه‌رو بودیم که بسیار به هم شبیه بودند.

محمود کلاری ـ داور بخش عکس چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ـ گفت: به عنوان داور، دوره‌های متمادی است که با جشنواره تئاتر فجر همکاری می‌کنم و در دو سال اخیر، به دلیل شیوع بیماری کرونا تغییرات فاحشی در تمام عرصه‌های زندگی ما بوجود آمده است و بی شک تئاتر نیز از این موضوع تاثیر پذیرفته است.

او افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که این بیماری به وجود آورد، تعداد نمایش‌هایی که در یک سال گذشته روی صحنه رفته‌اند، بسیار کم بود و همین موضوع داوری عکس‌های جشنواره را دشوار می‌کرد.

کلاری با بیان اینکه کیفیت عکس‌های شرکت‌کننده در جشنواره تئاتر فجر خوب بود، گفت: تعداد عکس‌ها به میزانی بود که بشود از میان آنها برگزیدگانی برای راهیابی به نمایشگاه انتخاب کرد، اما نزدیک بودن عکس‌ها از نظر موضوع به هم و شکار صحنه‌های شبیه، داوری را دشوار می‌کرد و هیات انتخاب را وا می‌داشت به تمام جزئیات عکس‌ها بارها توجه کنند تا از میان آنها بهترین گزینه را انتخاب کنند.

این عکاس پیشکسوت ادامه داد: همین موضوع موجب شد تا برخی از عکس‌هایی که به نمایشگاه راه پیدا کردند، از نظر موضوع و شکار لحظه به هم شبیه باشند.

کلاری ادامه داد: یکی از ویژگی بارز این دوره این است که نمایش‌ها با کمترین بودجه روی صحنه رفته‌اند، از این رو برای طراحی صحنه و دکور آنها هزینه کمتری شده است و این موضوع در عکس‌های شرکت‌کننده مشهود است.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فج

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار