رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

کمتر از ده روز تا شروع چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر باقی‌مانده است و سینماها در تکاپوی آمادگی سالن‌هایشان برای میزبانی از مردم هستند؛ روندی که در دو سال اخیر، به‌دلیل وجود ویروس منحوس کرونا، تغییر کرده و سالن‌ها با نصف ظریفت پر می‌شوند؛ و اگرچه شاید دیگر کمتر کسی روی پله‌های سالن‌ها فیلم ببیند، […]

کمتر از ده روز تا شروع چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر باقی‌مانده است و سینماها در تکاپوی آمادگی سالن‌هایشان برای میزبانی از مردم هستند؛ روندی که در دو سال اخیر، به‌دلیل وجود ویروس منحوس کرونا، تغییر کرده و سالن‌ها با نصف ظریفت پر می‌شوند؛ و اگرچه شاید دیگر کمتر کسی روی پله‌های سالن‌ها فیلم ببیند، هرچند این مسئله هم نتوانسته است از شور و حال جشنواره کم کند.
به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی چهلمین جشنواره فیلم فجر، هفته گذشته لیست سینماهای مردمی جشنواره چهلم اعلام و از ۶ بهمن ماه بلیط‌فروشی فیلم‌های این دوره آغاز خواهد شد؛ درحالی که از هم‌اکنون سینماها برای میزبانی این رویداد سینمایی درحال آماده شدن هستند.
«حسن فیضی» مدیر سینما استقلال دراین‌باره گفت: «سینما استقلال همیشه آمادگی لازم برای میزبانی از مخاطبان سینما را داشته است. اگرچه ما فقط به‌دلیل ده روز جشنواره سینما را آماده نمی‌کنیم اما از هم‌اکنون برای سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و پروتکل‌های بهداشتی تدارکات لازم را درنظر گرفته‌ایم.»
او افزود: «در سینما استقلال ۴۴ سانس داریم که از ساعت ۱۴ شروع می‌شود و سانس آخر  ساعت ۲۱:۳۰ خواهد بود.»
فیضی درباره برگزاری سانس‌های فوق‌العاده برای فیلم‌های مورد استقبال تصریح کرد: «در جلسه ارشاد مطرح شد، به‌دلیل اینکه هر فیلمی دوبار نمایش داده می‌شود، هیچ سینمای مردمی حق داشتن سانس فوق‌العاده را ندارد. البته به این مسئله اعتراض کردیم زیرا برخی فیلم‌ها بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند؛ لذا به سانس فوق‌العاده نیاز است، اما فعلا این موضوع را قبول نکردند. قرار است با کارگروه‌های خود این موضوع را دوباره مطرح و متعاقبا نتیجه را اعلام کنند.»
همچنین «سجاد نوروزی»، مدیر پردیس سینمایی آزادی گفت: «سینما آزادی در سه ماه اخیر در چرخه اکران حضور داشت لذا، آمادگی لازم برای میزبانی از مخاطبان جشنواره را داریم. همچنین درباره پروتکل‌ها هم طبق دستور‌العمل‌های وزارت بهداشت رعایت خواهیم کرد؛ درواقع بازگشایی سینماها در زمان کرونا، همکاری مشترک و تنگاتنگی را بین سینمادارها و وزارت بهداشت ایجاد کرده است.»
این مدیر سینما همچنین توضیح داد: «سانس‌های سینما آزادی از ساعت ۱۴ شروع می‌شود. فیلم‌ها در پنج سالن نمایش  داده خواهند شد. سالن اصلی آزادی مدرن‌ترین و مجهزترین سالن این مجموعه است که تصویر و صوت بسیار خوبی دارد؛ این سالن بار اصلی اکران را بردوش دارد و بسیاری از صاحبان آثار، تست صدا و رنگ فیلم‌شان را در این سالن انجام می‌دهند.»
او درباره نداشتن سانس‌های فوق‌العاده در جشنواره امسال اظهار کرد: «یکی از ضعف‌های همیشگی جشنواره، به‌ویژه در دوران کرونا، سانس‌های فوق‌العاده است. به‌نظر من حتما باید برای چند فیلمی که احتمالا مخاطب بیشتری دارند راهکاری پیدا کنیم. نبود سانس فوق‌العاده باعث سرخوردگی مخاطب می‌شود که اتفاق خوشایندی نیست.»
در ادامه «پویا سعیدی‌پور»، مدیر پردیس سینمایی زندگی گفت: «آمادگی سینماها برای برگزاری جشنواره فیلم فجر مانند خانه‌تکانی نزدیک ایام عید می‌ماند؛ به‌روزرسانی تجهیزات سینماهایمان در همین زمان اتفاق می‌افتد و به‌دلیل اینکه ۱۰ سال از ساخت این سینما می‌گذرد، احتیاج داریم تا سالن‌هایمان نوسازی شوند که این امر صورت گرفته است.»
او افزود: «به‌علت وجود همه‌گیری بیماری کرونا،  اورژانس در این پردیس مستقر است و اگر فردی با  علائم مشابه کرونا حضور داشته باشد، این مورد به‌یقین پیگیری می‌شود.»
سعیدی‌پور ادامه داد: «سینماها بعد از یک دوره تعطیلی به‌دلیل بیماری کرونا، با ۳۰ درصد ظرفیت شروع به کار کردند و بعد از آن ظرفیت به ۵۰ درصد رسید؛ حال حاضر ۷۰ درصد تماشاگر در سالن‌ها حضور دارند، اما اعلام کردند که برای جشنواره فیلم فجر باید از ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها استفاده شود. این درحالی است که از ۵ سالن پردیس زندگی ۲ سالن آن به فیلم‌های جشنواره فیلم فجر اختصاص دارد.»
چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری دکتر مسعود نقاش‌زاده برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار