رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April

جشنواره فیلم فجر بر مبنای دو رکن اساسی یعنی سینمای مردمی و خانه اهالی رسانه برگزار می‌شود و همین امر باعث شده است تا سینماهای کشور آماده استقبال از مخاطبان این رویداد سینمایی شوند. در دو سال اخیر که موضوع همه‌گیری بیماری کرونا در میان بوده است، مسئله رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اولویت مسئولان سینماها […]

جشنواره فیلم فجر بر مبنای دو رکن اساسی یعنی سینمای مردمی و خانه اهالی رسانه برگزار می‌شود و همین امر باعث شده است تا سینماهای کشور آماده استقبال از مخاطبان این رویداد سینمایی شوند. در دو سال اخیر که موضوع همه‌گیری بیماری کرونا در میان بوده است، مسئله رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اولویت مسئولان سینماها قرار گرفته است.
به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر، هفته گذشته فهرست سینماهای مردمی جشنواره چهلم اعلام و از ۶ بهمن ماه بلیط‌فروشی فیلم‌های این دوره آغاز خواهد شد؛ درحالی که از هم‌اکنون سینماها برای میزبانی این رویداد سینمایی درحال آماده شدن هستند.
«امیرهوشنگ پاسبانیان»، مدیر سینما بهمن واقع در خیابان انقلاب گفت: « در سینما بهمن چهار سالن داریم که سالن شماره دو آن احتمالا مربوط به اصناف است و سالن شماره یک با ۵۲۲ صندلی متعلق به اکران مردمی است. سینمای ما چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ فیزیکی آماده هر چه بهتر برگزار کردن این رویداد سینمایی است. جشنواره سال گذشته نیز در شرایط کرونایی برگزار شد، از این رو تجربه‌ لازم را کسب کرده‌ایم و مشکلی هم پیش نیامد. امسال نیز سعی می‌کنیم به همان روش جشنواره را برگزار کنیم. درباره گیشه هم فروش حضوری نداریم و فروش به روش آنلاین خواهد بود.»
پاسبانیان درباره برخی مشکلاتی که سال‌های گذشته در اکران‌های مردمی داشتند، عنوان کرد: «سال گذشته تبلیغات جشنواره با تأخیر انجام شد و این رویداد در حالی شروع شد که حتی پوستر جشنواره به دست سینمادارها نرسیده بود؛ بارها این موضوع پیش آمده و متذکر شده‌ایم که امیدوارم امسال برطرف شود. با توجه به اینکه سال گذشته هم درگیر کرونا بودیم سانس فوق‌العاده نیز داشتیم و همزمان در دو سالن استقبال بسیار بالا بود. سال گذشته سینما بهمن تهران در بین سینماهای مردمی رتبه چهارم را کسب کرد؛ در حالی که امسال یک سالن ما اکران مردمی است. این سینما جایگاه ویژه‌ای میان مخاطبان دارد و تقاضا داریم به این سینما توجه بیشتری داشته باشند؛ همچنین می‌خواهیم اجازه دهند سالن شماره دو ما هم جزو اکران مردمی باشد. با توجه به اینکه مرکز شهر هستیم و اطراف ما سالن دیگری وجود ندارد امیدواریم این اتفاق بیفتد. طبیعتا سینما فلسطین و سپیده به صنوف تعلق دارد و سینمای ما در این اطراف تنها سینمای اکران مردمی است.»
همچنین «محمد قاصداشرفی» مدیر سینما ماندانا درباره تمهیدات این سینما برای اکران فیلم‌های چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر بیان کرد: «به‌دلیل شیوع ویروس کرونا کلیه سینماهای کشور شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما با توجه به شرایط حساس برای برگزاری جشنواره فیلم فجر، این شیوه‌نامه‌ها با جدیت بیشتری پیگیری می‌شوند. طبق روال گذشته اکثر سینماها تمهیدات خاصی درنظر دارند اما باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اولویت قرار بگیرد و همگی در نهایت دست‌به‌دست هم می‌دهیم تا جشنواره فیلم فجر با رونق و نشاط بالایی برگزار شود.»
او درباره ظرفیت سینما ماندانا در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: «یک سالن به اکران فیلم‌های فجر اختصاص دارد که شامل ۵۰۵ صندلی است. جشنواره فیلم فجر، جشن یک سال سینمای ایران است و این رویداد برای اهالی سینما اهمیت خاصی دارد. امیدواریم با توجه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جشنواره امسال به‌خوبی برگزار شود.»
قاصد اشرفی در پایان گفت: امیدوارم مسئولان سازمان سینمایی با برنامه‌ریزی دقیق مانند گذشته جشنواره را به‌نحو احسن برگزار کنند. همچنین به همه مسئولان سینماها پیشاپیش بابت میزبانی جشنواره فجر خسته نباشید می‌گویم و از تمام مسئولان در سازمان سینمایی بابت برگزاری جشنواره فیلم فجر تشکر می‌کنم.»
«مجید فولادوند»، مدیر سینمای پردیس کیان نیز درباره تمهیدات این سینما برای برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر بیان کرد: «ظرفیت سالنی که برای  جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته‌ایم، ۳۹۸ صندلی است ولی به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تنها ۶۰ درصد از ظرفیت سینما را استفاده می‌کنیم. باتوجه به تمهیداتی که در نظر گرفته‌ایم از نظر شیوه‌نامه‌ها، نظافت، سرویس نمایش‌های صوتی، تهیه لباس یک‌دست برای همکاران و … انجام شده است و ازنظر آمادگی برای نمایش فیلم‌ها مشکلی نداریم.»
او ادامه داد: «باتوجه به تعطیلی طولانی مدت سینما به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، شاهد افت مخاطبان سینما بودیم ولی بعد از بازگشایی و نمایش چند فیلم خوب سینماها رونق گرفتند و حتی درمواردی فروش بلیت از پیش از زمان شیوع ویروس کرونا بهتر شد؛ با این‌حال فیلم‌ها مدت زمان زیادی روی پرده سینما هستند و اگر فیلم جدیدی نیاید ممکن است یک فیلم تا ۳ ماه روی پرده سینما باشد. فروش بلیت در زمان کرونا شاید کمتر شده باشد اما در این چند وقت، وضعیت خوب بود و برخی از همکاران که به جهت افت سینما کارشان را از دست داده بودند دوباره به سرکار برگشتند. امیدوارم رونق به سینما برگردد و از نظر فرهنگی شرایط بهتر شود.»
چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری دکتر مسعود نقاش‌زاده برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار