رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

شرمین نادری یکی از چهره‌های انتخابی «فرمول یک» به‌عنوان نامزد «چهره مردمی سال ۱۴۰۰» درباره تأثیر فعالیت‌های رسانه‌ای در حوزه کمک به مردم محروم سیستان و بلوچستان توضیحاتی ارائه کرد. شرمین نادری نویسنده برنامه‌های رادیو و تلویزیون که چند سالی است در قامت یک خیر در سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کند درباره انتخابش به عنوان […]

شرمین نادری یکی از چهره‌های انتخابی «فرمول یک» به‌عنوان نامزد «چهره مردمی سال ۱۴۰۰» درباره تأثیر فعالیت‌های رسانه‌ای در حوزه کمک به مردم محروم سیستان و بلوچستان توضیحاتی ارائه کرد.

شرمین نادری نویسنده برنامه‌های رادیو و تلویزیون که چند سالی است در قامت یک خیر در سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کند درباره انتخابش به عنوان چهره سال ۱۴۰۰ از طرف برنامه «فرمول یک» بیان کرد: راستش بعد از اولین گفتگویی که با آقای علی ضیا داشتم متوجه شدم که او بهتر من را می‌شناسد تا من او را (با خنده). حدود بیست سال پیش من در نشریه مورد علاقه او کار می‌کردم و من چون پاسخگوی نامه‌ها بودم خیلی از مخاطبان نشریه مرا خوب می‌شناختند.

وقتی از رسانه به عنوان وسیله، استفاده درست شود موثر است

این خیّر فرهنگی اظهار کرد: من از خانواده رسانه هستم. از بیست و چند سالگی در مطبوعات، کار کردم. نویسنده رادیو و تلویزیون بودم. بنابراین کار رسانه و ارتباطات را می‌شناسم. همین رسانه‌ای بودن به من خیلی کمک کرده است. خیلی از آدم‌ها بدون آن‌که من آنها را بشناسم، مرا می‌شناسند و به من اعتماد دارند. این موضوع به من در ساخت کتابخانه و تجهیز آنها خیلی کمک کرده است. از طریق رسانه چه فضای مجازی، چه مصاحبه با مجله با طرح درخواست، موجی از کمک برای من سرازیر می‌شود. وقتی از رسانه به عنوان وسیله، استفاده درست شود موثر است. من پس از سابقه چندین سال کار در رسانه به این رسیدم که باید از آن استفاده درست شود.

نادری اضافه کرد: سه سال است که من یکی از اهالی سیستان و بلوچستان شدم. چون قلبم را در آنجا جا گذاشتم. برای کاری فرهنگی و تحقیق یک فیلمنامه با موضوع بچه‌های این استان به آنجا رفتم و با کتابخانه ای نزدیک چابهار آشنا شدم. قبلاً برای تجهیز کتابخانه در کردستان و خراسان شمالی کارهایی کرده بودم اما به طور متمرکز از سیستان و بلوچستان شروع کردم و به تازگی یک کتابخانه و زمین بازی به لطف مردم و اهالی در سیستان و بلوچستان ساختم.

این نویسنده رادیو و تلویزیون درباره کار رسانه‌ای عنوان کرد: ما فقط بحث رسانه‌ای کردن و آشنا کردن خیرین با معتمدان را پیش می‌بردیم و در کنارش زمین بازی هم می‌ساختم اما بیشترین لذت را من بردم چون کار با بچه‌ها اینقدر شیرین است که خستگی ندارد.

فکر می‌کنم من «میار» آن‌ها شده‌ام

وی تشریح کرد: پدر من سال‌ها در سیستان و بلوچستان در حوزه فعالیت‌های عمرانی کار کرده و برای همین اصلاً با فضای آنجا غریبه نبودم. می‌دانستم که با چه مردم باصفایی مواجه می‌شوم. مردم این استان، اصطلاحی دارند که می‌گویند اگر کسی بگوید من «مَیار» شما هستم، ما جان خودمان را هم برای او می‌دهیم من فکر می‌کنم من میار آن‌ها شده‌ام. حالا دیگر امن‌تر و شادتر از روستاهای آنجا برای من جایی وجود ندارد.

نادری ادامه داد: از وقتی که با آقای ضیا و عوامل «فرمول یک» صحبت کردم حسم این بود که در این برنامه روی مسئولیت اجتماعی کار می‌کنند. در واقع کاری که از عهده‌شان بر می‌آید را انجام می‌دهند. این خیلی خوب است که بچه‌های «فرمول یک» آدم‌های خیر را معرفی می‌کنند چراکه اطلاع رسانی درباره خیرین کار بزرگی است.

این نویسنده که قصه‌های مختلفی را هم نوشته است درباره تاثیر آن نیز در پایان بیان کرد: «قصه‌ها» می‌توانند ما را نجات بدهند، اگر بدانیم در دل همدیگر چه می‌گذرد نسبت به همدیگر مهربان‌تر می‌شویم.

اکبر رجبی، موسس مجموعه «طلوع بی‌نشان‌ها»، رقیه رحمانی فعال محیط زیست، سروش صلواتیان فعال اجتماعی و خالق هشتگ جازموریان تنها نیست، عباس عربی فعال اجتماعی که تا به حال ۲۵۷ نفر را از چوبه دار نجات داده، حسنه عفراوی که برای بیش از ۸۰۰ نفر در منطقه هور اشتغال‌زایی کرده، امید قبادی پزشک متخصصی که فرهنگ اهدای عضو را ترویج می‌کند، ثریا مطهرنیا معلم نمونه کردستانی که نامزد دریافت بهترین معلم دنیاست، حسین موسوی روحانی مسجد شهر واوان و کارآفرین، نقی میرزایی نیکوکار قزوینی و شرمین نادری نویسنده و تصویرگر و مروج فرهنگ کتابخوانی ۱۰ چهره منتخب هیئت انتخاب «فرمول یک» هستند که از ۲۲ اسفند از شبکه یک پخش می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار