رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

چالش‌های کارآفرینی در ایران از موضوعات ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته بود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ شب گذشته ویژه برنامه جشن رمضان میزبان کارآفرینی از حوزه صنعت بود. مهدی نجار که مسئولیت شرکتی دانش‌بنیان را بر عهده دارد در ویژه برنامه شب گذشته از دشواری‌ها و چالش‌های […]

چالش‌های کارآفرینی در ایران از موضوعات ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته بود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ شب گذشته ویژه برنامه جشن رمضان میزبان کارآفرینی از حوزه صنعت بود. مهدی نجار که مسئولیت شرکتی دانش‌بنیان را بر عهده دارد در ویژه برنامه شب گذشته از دشواری‌ها و چالش‌های کارآفرینی و همچنین از حمایت‌های معاونت علمی فناوری و دیگر سازمان‌ها سخن گفت.

این کارآفرین حوزه صنعت گفت: حوزه فعالیت ما محصولات پلیمری است و شامل آلیاژ‌های پلیمری و چسب‌های گرماذوب می‌شود که استفاده‌های صنعتی دارند. این محصولات در لوازم خانگی، خودرو، چوب، بهداشتی و صحافی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مهدی نجار ادامه داد: من فعالیت خود را در سال ۸۷ زمانی آغاز کردم که دانشجوی ترم سوم کارشناسی ارشد دانشگاه تهران بودم. در آن زمان با ۱۶ الی ۱۷ میلیون تومان سرمایه کار خود را به همراه یکی از دوستان آغاز کردم. از آنجایی که فعالیت ما پیچیدگی‌ها بسیاری داشت، پس از گذشت چند ما به دلیل نتیجه‌ نگرفتن، دوست من از ادامه همکاری صرفنظر کرد. این مسئله برای من بسیار دشوار بود اما از آنجایی که باور داشتم باید به هدف برسم به مسیر خود ادامه دادم.

وی افزود: باور داشتن برای فرد معجزه می‌آفریند و موفقیت‌های بسیاری را شکل می‌دهد. شرکت ما از سال ۹۳ تا امروز به صورت دانش‌بنیان فعالیت می‌کند و با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری، به دلیل دانش‌بنیان بودن حمایت‌هایی هم می‌شود. بیشترین حمایت از سوی معاونت علمی فناوری است که برای توانمندی مجموعه، در زمینه تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی اقدامات موثری انجام می‌دهد. متاسفانه فضای عمومی برای پیشرفت شرکت‌ها بسیار دشوار و چالش‌برانگیز است اما با ادامه مسیر و استقامت داشتن می‌توان به نتیجه رسید.

مهمان کارآفرین برنامه در ادامه اظهار داشت: در سال ۹۴ سعی داشتیم خط تولید جدیدی ایجاد کنیم که فناوری  بسیار به‌روز و قدرتمندی داشت به همین دلیل نیاز داشتیم به شرکت‌های آلمانی مراجعه کنیم. از طرفی نمی‌خواستیم این کار را بکنیم در نتیجه تصمیم گرفتیم خودمان طراحی‌های لازم را صورت دهیم و در نهایت از چند شرکت چینی کمک بگیریم. در آن زمان مجموعه ما متشکل از ۱۰ نفر بود و  چنین رویکردی برای شرکت دشوار بود. مهندسان چینی هم نتوانستند طی دوره حضورشان در شرکت کمکی به مجموعه بکنند.

نجار ادامه داد: با وجود سختی‌ها،با گذر حدود یک ماه کار شبانه‌روزی سرانجام توانستیم کار را به سرانجام برسانیم. از آنجایی که ما در سال آینده تمایل به افزایش تعداد پرسنل داریم می‌توانم تعهد پذیرش حدود ۵ نفر یا بیشتر از مددجویان را بدهم. آنچه باعث رشد ما می‌شود فرهنگ است در نتیجه توصیه می‌کنم به سمت فرهنگ باورمندی و تلاشگری حرکت کنیم تا نتیجه آن را ببینیم.

ویژه برنامه جشن رمضان که هر شب ساعت ۲۱:۴۰ به تهیه کنندگی  کاوه امیری جاوید از شبکه پنج سیما پخش می شود، شب گذشته با حضورکارآفرین حوزه صنعت بر روی آنتن رفت. در این برنامه پس از پخش آیتم‌ها، نماهنگ و اجرای موسیقی ؛ قدسیه صالحی و بابک افرا با مهدی نجاز به گفت و گو نشستند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار