رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو، برنامه «شب های فرهنگ» یکشنبه ۲۸ فروردین با محوریت سخنان حسین الهی قمشه ای در صحبت قرآن با نگاهی به معنی و مفهوم سوره حمد از رادیو فرهنگ پخش می شود. دکتر حسین محی‌الدین الهی قمشه‌ای، عارف، فیلسوف، ادیب، سخنران، مترجم و نویسنده معاصر در […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو، برنامه «شب های فرهنگ» یکشنبه ۲۸ فروردین با محوریت سخنان حسین الهی قمشه ای در صحبت قرآن با نگاهی به معنی و مفهوم سوره حمد از رادیو فرهنگ پخش می شود.

دکتر حسین محی‌الدین الهی قمشه‌ای، عارف، فیلسوف، ادیب، سخنران، مترجم و نویسنده معاصر در این برنامه از «شب های فرهنگ» در صحبت قرآن و توجه به مفهوم و معنی سوره حمد می‌پردازد.

کتاب «۳۶۵ روز در صحبت قرآن» نوشته حسین الهی قمشه‌ای، چهارمین کتاب از مجموعه جوانان و فرهنگ جهانی است که در ادامه کتاب های «۳۶۵ روز با سعدی»، «۳۶۵ روز با مولانا» و «۳۶۵ روز با ادبیات انگلیس» به زیور طبع آراسته شده است.
در این کتاب ۳۶۵ قطعه کوتاه و بلند از کتاب وحی برای آشنایی جوانان با تعلیمات جهانی قرآن انتخاب شده و به زبانی ساده و البته با بهره‌گیری از تفسیرهای عرفانی و نیز اشعار بزرگان ادب و عرفان توضیح داده شده است.
قمشه‌ای در این کتاب کوشیده تا تصویری از اطوار گوناگون کلام فارسی آیات را به دست دهد. ترجمه عمده آیات از وی است و البته در برخی از آیات هم از ترجمه به گفته خودش «فیاض پدر» هم بهره برده است.

دکتر الهی قمشه ای در روز اول کتاب به تفسیر سوره حمد پرداخته و بعد از ترجمه آیات این سوره آورده است: «هر بامداد آن پادشاه عالم و آن ربِ اعلای کائنات دروازه های شکوهمند قصرش را بر آدمیان می گشاید تا همراه با فرشتگان در سرود ستایش زیبایی هم آواز شوند و آنگاه روی در روی، با آن شاهد یگانه سخن گویند که معشوق و معبود ما تویی…
این سوره را فاتحه الکتاب خوانده اند از آنکه گویی دروازه ورود به ساحت کتاب الهی است و نیز آن را سوره سبع المثانی خوانده اند از آنکه هفت آیه است و بنابر حدیثی این سوره دوبار بر آن حضرت نازل شده است.

برنامه «شب های فرهنگ» را به تهیه کنندگی فریده گودرزی ساعت ۲۳:۳۰ از رادیو فرهنگ بشنوید.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار