رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 17 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April

«مرد شمالی» جدیدترین اثر رابرت اگرز از تاریخ ۲۲ آوریل به صورت گسترده در سینماها اکران شده است. «مرد شمالی» نام فیلم اکشن تاریخی حماسی به کارگردانی و نویسندگی رابرت اگرز با بازی الکساندر اسکاشگورد، نیکول کیدمن، آنیا تیلور-جوی و ویلم دفو است. این فیلم براساس افسانه «اَملِت» ساخته شده است؛ اَملِت شخصیتی در افسانه های قرون وسطایی اسکاندیناوی است […]

«مرد شمالی» جدیدترین اثر رابرت اگرز از تاریخ ۲۲ آوریل به صورت گسترده در سینماها اکران شده است.

«مرد شمالی» نام فیلم اکشن تاریخی حماسی به کارگردانی و نویسندگی رابرت اگرز با بازی الکساندر اسکاشگورد، نیکول کیدمن، آنیا تیلور-جوی و ویلم دفو است. این فیلم براساس افسانه «اَملِت» ساخته شده است؛ اَملِت شخصیتی در افسانه های قرون وسطایی اسکاندیناوی است که الهام‌بخش شخصیت شاهزاده هملت، قهرمان تراژدی ویلیام شکسپیر است.

درباره کارگردان

رابرت اگرز کارگردان، فیلمنامه نویس و طراح صحنه ۳۸ ساله آمریکایی است که تا پیش از فیلم «مرد شمالی» دو فیلم بلند تحسین شده «جادوگر» و «فانوس دریایی» را کارگردانی کرده است.

اگرز سال ۱۹۸۳ در نیویورک زاده شد. او کار خود در سینما را به عنوان طراح صحنه آغاز کرد. بعدها در سال ۲۰۱۵ در اولین تجربه فیلمسازی اش فیلم ترسناک «جادوگر» را با حضور آنیا تیلور-جوی در اولین نقش آفرینی زندگی اش ساخت.

اگرز البته پیش از ساخت این فیلم بلند، سه فیلم کوتاه ساخته بود.

«جادوگر» که با بودجه ۴ میلیون دلاری ساخته شده بود توانست به میزان ۱۰ برابر بودجه اش یعنی رقم ۴۰ میلیون دلار بفروشد و موفقیتی بزرگ را برای اگرز رقم بزند. پس از این فیلم، چهار سال بعد اگرز با «فانوس دریایی» با یک فضاسازی بسیار خیره کننده دوباره به سینما برگشت. فیلم «فانوس دریایی» نظر منتقدان را به خود جلب کرد و جوایزی چون فیپرشی هفته منتقدان کن و نامزدی اسکار بهترین فیلمبرداری را به دست آورد. با این حال به نظر می رسد جدیدترین ساخته این کارگردان یعنی فیلم «شمالی» نه موفقیت گیشه «جادوگر» و نه موفقیت از نگاه منتقدان «فانوس دریایی» را به دست آورده باشد.

نقدهای کوتاه درباره فیلم

جولیان لیتل منتقد «آیدوبی دات کام» درباره «مرد شمالی» نوشت: یک فیلم قابل درک و پر از صحنه های اکشن با داستانی ملموس که ممکن است برای همه مناسب نباشد.

آرموند وایت منتقد «نشنال رویو» نوشت: «مرد شمالی» یک پیروزی به حساب نمی آید، با این لحظات فراموش نشدنی دارد و به نظر من یک گام بلند رو به جلو برای رابرت اگرز کارگردان جوان فیلمش است که برای اولین بار بودجه سنگینی در اختیار داشته است.

باب گریم منتقد درباره فیلم گفت: «مرد شمالی» بی روح و بی هیجان ترین اثر اگرز تاکنون است. فیلم عمیقی نیست اما ظاهر فوق العاده ای دارد.

اسکات توبیاس منتقد «رینگر» نیز درباره فیلم چنین نوشت: «جادوگر» و «فانوس دریایی» و حالا «مرد شمالی» همه نشان دهنده تمایل خالق شان به نمایش جزییات و جنون است.

«مرد شمالی» از تاریخ ۲۲ آوریل به صورت گسترده در سینماها اکران شده است.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار