رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • پنجشنبه 22 اردیبهشت 1401 - 16:14
  • کد خبر : 96730
  • تئاتر
  • چاپ خبر : حمیده رسولی: اقتصاد اولین لطمه را به هنر می زند

به گزارش سینماخانه؛ به بهانه روی صحنه رفتن نمایش «از خواب تو بیدار خواهم شد» گفتگوی اختصاصی داشته ایم با حمیده رسولی بازیگر این نمایش: قدری از کارنامه هنری خود بفرمایید فارغ التحصیل تئاتر عروسکی از دانشگاه سوره هستم، عضو انجمن طراحان خانه سینما و در زمینه دوبله و صدا پیشگی عروسکی هم حدود ۱۵ سال […]

به گزارش سینماخانه؛ به بهانه روی صحنه رفتن نمایش «از خواب تو بیدار خواهم شد» گفتگوی اختصاصی داشته ایم با حمیده رسولی بازیگر این نمایش:

قدری از کارنامه هنری خود بفرمایید

فارغ التحصیل تئاتر عروسکی از دانشگاه سوره هستم، عضو انجمن طراحان خانه سینما و در زمینه دوبله و صدا پیشگی عروسکی هم حدود ۱۵ سال به صورت کاملاً حرفه ای فعالیت دارم. طراحی لباس در سطح حرفه ای و پروژه های متفاوتی داشتم و در زمینه بازی در فیلم های کوتاه هم فعال هستم.

درخصوص نقش خود دراین نمایش توضیح دهید؟

وقتی این متن را آقای مرادی نژاد به من دادند و گفتند که می خواهند کار کنند با خواندنش خیلی مشتاق شدم. در ابتدا با خانم دیگری صحبت کرده بودند که متاسفاته چون بازیگر تصویر بودند دچار همزمانی با کار تصویر شدند و نتوانستند در کار حاضر باشند و خانم خلفی جای ایشان راگرفتند. کارکتر مهتاب، مادری است به دور از احساسات بیرونی. ما در نمایشنامه متوجه تنهایی این مادر می شویم و در ایام پاندمی کرونا متوجه می شویم که خیلی تنهاییم و گاهی در زندگی نمی دانیم که خوابیم یا بیدار.
یک مادر با تفکرات بسته و تنها، که در بخشهایی از نمایشنامه با قلم نویسنده، بخوبی متوجه سیر تحول این کارکتر می شویم. با توجه به فیدبک های تماشاگران متوجه شدم که نقش توانسته با مخاطب ارتباط برقرار کند.

در زمینه طراحی صحنه، چه ویژگی هایی لحاظ شده است؟

چون اعضای گروه با هم جلو آمدیم با افتخار می توانم بگویم با کارگردان عزیز کار را پیش گرفتیم. مثلاً در طراحی لباس مینا ما به این نتیجه رسیدیم آنقدر عاشق پدرش هست که لباس های پدرش را تکه تکه می کند و می پوشد و یا به این رسیدم که علاقه اش باعث می شود چادر را به یاد پدر و گشت و گذارهایی که می رفتند می آورد وسط خانه وصل می کند. وقتی نویسنده و کارگردان و طراح با هم پیش می روند همه چیز درست پیش می رود. همه چیز هماهنگ و درست است، اضافه نیست و بیرون نمی زند و زیباییش آنجا است که ما سه نفر من به عنوان طراح و بازیگر و رضا مرادی نژاد در حیطه کارگردانی و محمد عبداللهی در قالب نویسنده، به بهترین شکل ممکن به عنوان پارتنر کنار هم بودیم و این ایده ها رو می پروراندیم که به نظرم به فضایی دست پیدا کردیم که در عین حال که لامکان و لازمان است؛ هم زمان دارد و هم‌ مکان. ما در واقع نشان دادیم که با کمترین ها هم می شود؛ بهترین باشد.

طراحی صحنه و لباس در تئاتر در این روزها تا چه اندازه جدی گرفته می شود؟

این روزها تعداد کارهایی که اجرا می روند زیاد است ولی متاسفانه چون خودشون هزینه نمی کنند. مثلاً با ۱۰ میلیون باید کل کار جلو برود و مسلماً من طراح صحنه و لباس نمی توانم کار خاصی انجام بدهم و اتفاقی که می افتد کار صحنه و لباس از بین می رود و تبدیل می شود به اینکه به بازیگر یا عوامل بگوییم تو برو و از خانه فلان چیز را بیاور و…..از یه طرف افسوس می خوریم که کیفیت می آید پایین، اما خب بودجه ای در کار نیست تا حرفه ای تر عمل بشود. ما آنقدر سالن های حاشیه ای داریم که متاسفانه کیفیت کار تئاترمان افت کرده است. هرجا پول نباشد ما به همان اندازه آسیب می بینیم. در شرایط بد اقتصادی اولین جایی که لطمه می خورد هنر هست.

سینماخانه

گفتگو : حمید عبدالحسینی
برگردان : آرام طالشی
هماهنگی : فراز شیخ حسنی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار