رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

بریتانیا تایید کرد کوین اسپیسی رسما به اتهام آزار جنسی که محل وقوع آنها در لندن و گلاسترشر بوده، متهم شده است. به نقل از بی بی سی، دفتر دادستانی دادگاه جزایی انگلستان و ولز، روز پنجشنبه ۲۶ می ضمن تایید خبر اعلام رسمی ۵ مورد اتهام آزار جنسی به کوین اسپیسی، گفت اتهام‌ها علیه […]

بریتانیا تایید کرد کوین اسپیسی رسما به اتهام آزار جنسی که محل وقوع آنها در لندن و گلاسترشر بوده، متهم شده است.

به نقل از بی بی سی، دفتر دادستانی دادگاه جزایی انگلستان و ولز، روز پنجشنبه ۲۶ می ضمن تایید خبر اعلام رسمی ۵ مورد اتهام آزار جنسی به کوین اسپیسی، گفت اتهام‌ها علیه کوین اسپیسی  ۶۲ ساله  از سوی سه مرد به دادگاه آورده شده و زمان وقوع این اتهام‌ها بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ بوده است.

اسپیسی همزمان با اوج‌گیری اتهام‌های آزارجنسی از سوی مردان نامی هالیوود چون هاوری واینستاین، با چندین مورد شکایت و اتهام از سوی مردان جوان روبرو شد که رسیدگی به برخی از آنها همچنان ادامه دارد. به همین علت هم او از ایفای نقش اول در سریال موفق خانه پوشالی کنار گذاشته شد و در چند سال اخیر کمتر از انظار عمومی ظاهر شد.

یکی از اتهام‌هایی که در بریتانیا علیه او وارد شده مربوط به شکایت مردی ۳۰ ساله است که مدعی است اسپیسی در ماه اوت سال ۲۰۰۸ در لندن او را مورد آزار جنسی قرار داده است.

اتهام بعدی از سوی مردی ۴۰ ساله طرح شده که مدعی است در ماه مارس سال ۲۰۰۵ در لندن از سوی کوین اسپیسی آزارجنسی دیده است.

جدی‌ترین اتهام علیه اسپیسی به همین شاکی دوم مربوط می‌شود که شامل اتهام تلاش فیزیکی برای برقراری رابطه بدون رضایت طرف مقابل است.

اتهام سوم هم مربوط به ماه آوریل سال ۲۰۱۳ است که از سوی مردی ۳۰ ساله ساکن گلاسترشایر در جنوب انگلستان طرح شده است.

روزماری آینزلی، از بخش جرایم ویژه دادگاه جزای انگلستان و ولز (سی.پی.اس) گفته دادستانی این بخش پس از بررسی شواهد و مدارک موجود «اجازه رسمی وارد کردن اتهام علیه کوین اسپیسی در رابطه با آزار جنسی سه مرد» را صادر کرده است.

آینزلی گفته: باید تاکید کنم دادستان‌های دادگاه جزایی در حال رسیدگی به این اتهام‌ها علیه کوین اسپیسی هستند و او حق دارد که در دادگاهی منصفانه به این اتهام‌ها پاسخ دهد.

بخش جرایم ویژه دادگاه جزای انگلستان و ولز گفته نمی‌تواند تایید یا تکذیب کند که آیا برای رسیدن به این پرونده قضایی، بریتانیا درخواست ارجاع کوین اسپیسی که آمریکایی است را از این کشور طرح خواهد کرد یا خیر.

کوین اسپیسی بازیگر برنده دو جایزه اسکار بیشتر برای ایفای نقش در سریال «خانه پوشالی» محصول نتفلیکس و پیش از آن بازی در فیلم‌های سینمایی چون «هفت»، «محرمانه لس‌آنجلس» و «زیبای آمریکایی» شهرت دارد.

اسپیسی پیش از این هم در آمریکا برای اتهام‌های مشابهی به دادگاه فراخوانده شده بود.

تابستان ۳ سال پیش، دادگاه ایالت ماساچوست پرونده اتهام آزارجنسی علیه این بازیگر را که از سوی یک پسر ۱۸ ساله طرح شده بود رد کرد و او را بی‌گناه تشخیص داد.

ماجرا از این قرار بود که این بازیگر متهم شده بود در یک در شهر نانتاکت در سال ۲۰۱۶ به پسری هجده ساله نوشیدنی‌های الکلی داده و به او تعرض کرده است.

اما نهایتا دادگاه به این دلیل که شاکی از ارائه شهادت درباره گم شدن یک گوشی موبایل خودداری کرد، اتهامات آزار جنسی و ضرب و جرح که علیه آقای اسپیسی مطرح بود را رد کرد و این پرونده را مختومه کرد. وکلای اسپیسی معتقد بودند محتوای داخل آن گوشی همراه بر بی‌گناهی اسپیسی دلالت می‌کرده است.

پیش از آن هم کوین اسپیسی با ۵ مورد دیگر اتهام آزارجنسی مردان جوان روبرو شده بود اما دادگاه ماساچوست تنها موردی بود که رسما پرونده به رسیدگی قضایی رسیده بود.

سال گذشته اما کمپانی فیلم‌سازی که کوین اسپیسی با آن برای بازی در سریال «خانه پوشالی» (محصول نتفلیکس) قرارداد داشت اما پروژه به علت اتهام بدرفتاری اسپیسی با عوامل تهیه و ساخت نیمه تمام ماند از او درخواست غرامتی به مبلغ ۳۱ میلیون دلار کرد.

ستاره «مظنونین همیشگی» که ۶۲ سال دارد، نقش اول مجموعه «خانه پوشالی» را داشت اما پس از آن که به آزارجنسی همکاران خود و ایجاد فضایی «مسموم» در محیط کار متهم شد، این نقش را از دست داد. او متهم است که کارمندان جوان را بدون اجازه آنها لمس می‌کرده و نامحترمانه سخن می‌گفته است.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار