رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فیلمنامه ی فیلم «دوئت » در برنامه «بوطیقا» سه‌شنبه ۳۱ خرداد نقد و ‌بررسی می شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو، «بوطیقا» عنوان برنامه‌ ای پژوهش محور از رادیو فرهنگ است که این هفته در نقد و بررسی فیلمنامه ها به تحلیل فیلمنامه فیلم سینمایی «دوئت » اولین ساخته نوید […]

فیلمنامه ی فیلم «دوئت » در برنامه «بوطیقا» سه‌شنبه ۳۱ خرداد نقد و ‌بررسی می شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو، «بوطیقا» عنوان برنامه‌ ای پژوهش محور از رادیو فرهنگ است که این هفته در نقد و بررسی فیلمنامه ها به تحلیل فیلمنامه فیلم سینمایی «دوئت » اولین ساخته نوید دانش اختصاص دارد.

در برنامه این هفته «مصطفی محمودی»؛ منتقد سینما فیلم نامه «دوئت » را که نوید دانش نوشته ‌‌کارگردانی کرده نقد و بررسی می کند.
داستان اصلی فیلم دوئت درباره مواجهه دوباره زن و مردی است که در دوران دانشگاه عاشق یکدیگر بوده‌اند و حالا بعد از گذشت چندین سال درحالیکه هرکدام ازدواج کرده‌اند و زندگی خود را دارند، باهم مواجه می‌شوند. البته هرچند مرد در ابتدا وانمود می‌کند این مواجهه تصادفی است اما خیلی زود هم سپیده با بازی نگار جواهریان و هم تماشاگر متوجه می‌شوند که او مدتی است دنبال سپیده می‌گشته و می‌خواسته او را ببیند تا حساب گذشته را با یک عذرخواهی از او، صاف کند.
از همان مواجهه اولیه می‌توان دریافت که سپیده و حامد وقتی رابطه‌شان تمام شده از نظر حسی در یک نقطه نبوده‌اند و به شکل سخت و نامطمئنی می‌توان حدس زد که حامد به‌دلیل مهاجرتش به اروپا رابطه‌اش با سپیده را یک طرفه تمام کرده و برای همین هم عذاب وجدان دارد. فیلم البته هرگز اشاره مستقیمی به این اتفاق رخ داده در گذشته نمی‌کند و دقیق هم معلوم نیست که فیلمساز تعمدا فهمیدن آن را به عهده تماشاگر گذاشته یا این عدم قطعیت هم بخشی از ایراد بزرگ فیلمنامه در شخصیت پردازی است.
امشب در برنامه «بوطیقا»شنوندگان رادیو فرهنگ تیزر و بخشهایی از فیلم « دوئت»را نیز می شنوند.
برنامه «بوطیقا» ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه‌کنندگی «مریم قاسمی» روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار