رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی شبکه جام جم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی مهمان امروز صبح پارسی بود؛ وی به مناسبت روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در برنامه حضور پیدا کرد و درباره اهداف و اقدامات این سازمان سخن گفت. او در ادامه […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی شبکه جام جم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی مهمان امروز صبح پارسی بود؛ وی به مناسبت روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در برنامه حضور پیدا کرد و درباره اهداف و اقدامات این سازمان سخن گفت. او در ادامه به برنامه‌ریزی‌های آینده سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از رویش‌های انقلاب و جمهوری اسلامی ایران است؛ پیش از این ظرفیت‌های تبلیغی فرهنگ دینی و مذهبی ما به صورت پراکنده وجود داشت اما زمانی که در ابتدای انقلاب نیاز بود سخنان رهبر انقلاب به گوش مردمان ایران و کشورهای دیگر برسد ایشان در اول تیر ماه سال ۱۳۶۰ دستور تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی را صادر کردند.

زمانی ادامه داد: پیش از این ظرفیت‌هایی مانند دفتر تبلیغات جنگ و امام وجود داشتند اما اهداف سازمان تبلیغات اسلامی به صورت منسجم‌تر پیگیری می‌شوند و تمام ظرفیت‌های گذشته در قالب یک سازمان قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در ابتدای تاسیس بخش بین‌الملل سازمان تبلیغات اسلامی، که امروز به عنوان سازمان فرهنگ و ارتباطات شناخته می‌شود، وظیفه تبلیغ و اطلاع‌رسانی فرهنگی و دینی را در دیگر کشورها بر عهده داشت که پس از یک الی دو سال وظیفه آن به بخش دیگری واگذار شد تا تفکیکی بین تبلیغات دینی در داخل و خارج کشور صورت بگیرد.

او اظهار کرد: اصلی‌ترین ظرفیت ارتباط با حوزه تبلیغات اسلامی سازمان فرهنگ و ارتباطات است که ایرانیان خارج از کشور می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند؛ علاوه بر آن مجموعه‌های علمی دیگری در کشور هستند که به سبب حضور افرادی که می‌خواهند در حوزه‌های علمیه تحصیل کنند وجود دارند و ارتباطات را به این صورت شکل می‌دهند. ارتباطات این مجموعه‌ها به طور کلی برای فراهم کردن شرایط و کمک به سازمان فرهنگ و ارتباطات برای ایجاد محیط و تبلیغات مناسب در کشورهای خارجی است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بر اساس آنکه بخشی از نظام فرهنگی ما به دلایل مختلف تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار گرفته بود این نیاز وجود داشت که ظرفیت‌های فرهنگ در انقلاب اسلامی به صورت جدی‌تر ایجاد شوند. سازمان تبلیغات اسلامی با تمام ظرفیت‌های لازم شکل گرفت و اکنون دو حوزه کاری دارد.

زمانی ادامه داد: حوزه اول تبلیغ‌های سنتی مانند مسجد، هیئت، مبلغ دینی و مدارس مذهبی هستند که تبلیغ اصیل نیز شناخته می‌شوند. در کنار آن تبلیغات نوین وجود دارند که با استفاده از هنر، رسانه و ظرفیت‌های دیگر به تبلیغات سنتی کمک می‌کنند تا تاثیرگذاری تبلیغات دینی افزایش پیدا کنند. حوزه هنری در واقع یکی از بخش‌های تاثیرگذار برای تبلیغات دینی است.

او اظهار کرد: همانطور که می‌دانیم بسیاری از مردمان خارج از کشور با تبلیغات سنتی مواجه نمی‌شوند در نتیجه تبلیغات در حوزه هنری باعث می‌شود مردمان کشورهای دیگر نیز با فرهنگ دینی و مذهبی ما آشنا شوند. اکنون ما در حوزه رسانه نیز روزنامه‌هایی به زبان انگلیسی داریم که برای اطلاع‌رسانی در کشورهای دیگر منتشر می‌شوند. همچنین سایت تبیان یکی دیگر از اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی است که از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده می‌کند تا با خانواده‌ها در ارتباط باشد و اطلاع‌رسانی‌های لازم را صورت دهد.

وی افزود: ما تلاش داریم محتویات مورد نیاز را در سایت ذکر شده قرار دهیم تا به رشد و تربیت فرزندان نیز کمک کرده باشیم. هدف ما ایجاد و فراهم سازی فضایی برای شناسایی محتوای تولید شده برای کودکان است تا خانواده‌ها بتوانند خودشان فیلم، سریال یا انیمیشنی را که برای کودکانشان انتخاب کرده‌اند، بررسی کنند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از اصلی‌ترین بخش سازمان تبلیغات اسلامی می‌توان به بخش فرق، ادیان، مذاهب و بخش دارالقرآن اشاره کرد. قرآن در واقع زبان مشترکی است که بین تمامی مذاهب حضور دارد و می‌تواند تمامی مذاهب را به یکدیگر متصل کند. ما مهمانان از کشورهای مختلف را به سازمان دارالقرآن دعوت می‌کنیم و افراد مختلف با ادیان متفاوت از ظرفیت‌ها و امکانات این سازمان استفاده می‌کنند.

زمانی افزود: ما همچنین با دعوت از اندیشمندان اسلامی سعی داریم شناخت قرآن را بهتر صورت دهیم و به اوج فرهنگ‌سازی اسلامی برسیم. ما همچنین باور داریم با ایجاد فضای صحیح و بررسی فرهنگ اسلامی می‌توانیم به اقتصاد اسلامی برسیم و از مشکلات بسیاری در اقتصاد بگذریم.

او ادامه داد: ما تلاش داریم با زبان فارسی اصیل حرف اسلام را به دیگران انتقال دهیم و با ایرانیان خارج از کشور‌ در ارتباط باشیم. ما می‌خواهیم از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم تا بتوانیم خود و دیگران از آن استفاده کنیم تا فرهنگ ایرانی و اسلامی را انتقال دهیم. سازمان تبلیغات اسلامی دسترسی‌هایی مانند وب‌سایت برای برقراری ارتباط مردم قرار داده تا افراد بتوانند در صورت تمایل از راه‌های مختلف با ما در تماس باشند.

وی اظهار کرد: ما در تلاش هستیم تا با فراهم کردن شرایط از ظرفیت جوانان و نوجوانان کشور استفاده کنیم و نسل جدید جامعه را با خود آشناتر سازیم؛ همچنین بر این باوریم که بانوان کشورمان توانایی‌های بسیاری دارند که می‌توانند در این راه به کشور کمک کنند و خود مبلغان دین هستند.

برنامه صبحگاهی “صبح پارسی” که از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۹ صبح به تهیه کنندگی علیرضا نظارت از شبکه جام جم پخش می شود، امروز با موضوع روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی بر روی آنتن رفت. در این برنامه پس از پخش آیتم‌ها، نماهنگ وخواندن خبر صبح پارسی؛ محمدامین نبی‌اللهی و شمیم علیزاده با حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی به گفت و گو نشستند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار