رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، عظیم صیدی، ایرانگرد و مربی کوهنوردی، سمیه دلمقانی، مربی و داور تیراندازی و محمدعلی صیدی، سنگ‌نورد مهمانان دیشب شب‌نشینی بودند؛ این خانواده در برنامه دیشب از فعالیت‌های خود در رشته‌های ورزشی مختلف صحبت کردند. آن‌ها همچنین از موفقیت‌های خود در این رشته‌های ورزشی سخن […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، عظیم صیدی، ایرانگرد و مربی کوهنوردی، سمیه دلمقانی، مربی و داور تیراندازی و محمدعلی صیدی، سنگ‌نورد مهمانان دیشب شب‌نشینی بودند؛ این خانواده در برنامه دیشب از فعالیت‌های خود در رشته‌های ورزشی مختلف صحبت کردند. آن‌ها همچنین از موفقیت‌های خود در این رشته‌های ورزشی سخن گفتند.

صیدی در ابتدای گفتگو گفت: من پیش از آن که یک کوهنورد باشم مربی و داور تیراندازی بودم که در دوران فعالیتم متوجه استعداد تیراندازی در همسرم شدم. ایشان بعد از دو ماه فعالیت در باشگاه تیراندازی موفق به کسب مقام قهرمانی شدند و پس از چهار ماه توانستند مقام اول را در مسابقات مختلف کسب کنند. همسرم با گذشت زمانی کم به یک داور و مربی تیراندازی تبدیل شدند و اکنون ۳ سال می‌شود که در این حوزه فعالیت دارند.

صیدی ادامه داد: فدراسیون کوهنوردی طرح ملی سیمرغ را در سال ۹۶ ایجاد کرد که برای فتح بلندترین قله‌ هر ۳۱ استان ایران در نظر گرفته شده است. من موفق شدم در سال ۹۸ تمامی قله‌های بلند استان‌های ایران را کسب کنم و همچنین سال ۱۴۰۰ این کار را تکرار کنم. من از معدود افرادی هستم که دو بار نشان ملی سیمرغ را به دست آورده است.

او گفت: زمانی آرزو داشتم به خارج از کشور سفر کنم اما وقتی که توانستم مناطق مختلف ایران را دیدن کنم و مهمان نوازی مردم کشورم را درک کنم ارزش سفر به ایران و ایرانگردی را بیشتر لمس کردم. من به منظور کسب طرح ملی سیمرغ توانستم دو بار به کل ایران سفر کنم. در این طرح افراد باید از ۳۱ روستا نیز دیدن کنند و با غذا‌های محلی آن‌ها آشنا شوند؛ به همین منظور من توانستم بیش از همیشه با کشور ایران آشنا شوم.

این ایرانگرد و مربی کوهنوردی اظهار کرد: از بین تمامی قله‌هایی که رفتم، قله و ارتفاعات‌ منطقه جواهرده، سرزمین زیبای آبشارها در لرستان و همچنین منطقه اورامانات کردستان بیش از همه نظر من را به خود جلب کردند. مناطق دیگر مانند در بوشهر و زاهدان نیز زیبایی‌های بسیاری دارند که افراد باید حتما از آن‌ها دیدن کنند.

در ادامه سمیه دلمقانی مربی و داور تیراندازی گفت: سخت‌ترین هدفی که در زندگی به درستی انتخاب کردم ازدواج من بود که در سال ۸۶ صورت گرفت و اکنون ۱۵ سال از آن می‌گذرد.

او ادامه داد: باشگاهی که در شهر قدس تاسیس شده و من در آنجا فعالیت می‌کنم تنها باشگاه پیشرو در شهر قدس به حساب می‌آید که مردم از مناطق اطراف نیز به آنجا می‌آیند و آموزش می بینند. در این باشگاه تیراندازی با تفنگ و تپانچه آموزش داده می‌شود.

گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز عباس درویش است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار