رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
خزاعی در دیدار با نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه اهل تسنن سنندج مطرح کرد؛

تحریم فرهنگی مانع ورود سینمای هویت محور ایران به بازارهای جهانی شده است

رئیس سازمان سینمایی کشور به استان کردستان سفر و با نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه اهل تسنن سنندج دیدار کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در سفر استانی خود به کردستان ، با ماموستا رستمی نماینده مجلس […]

رئیس سازمان سینمایی کشور به استان کردستان سفر و با نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه اهل تسنن سنندج دیدار کرد.
به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در سفر استانی خود به کردستان ، با ماموستا رستمی نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه اهل تسنن سنندج، امروز(۲۳ تیرماه) دیدار کرد.
محمدخزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به فرهنگ در استان‌ها دارد، اظهار کرد: وضعیت سینمای ایران نسبت به سایر کشورها بهتر است و در عرصه تولید فیلم، دریافت جوایز و سایر حوزه‌های سینما دارای رتبه‌های مختلفی هستیم اما به دلیل تحریم فرهنگی نتوانسته‌ایم وارد اقتصاد بازار جهانی شویم.
وی افزود: در تمام دنیا سینمای ایران به عنوان سینمای اخلاقی و انسانی شناخته می‌شود و از آن استقبال شده است.
 وی افزود: جهان غرب امروز به بن بست های اخلاقی رسیده است و معتقدم تمدن ایرانی و اسلامی با گفتمان جدیدی که ارائه داده اسامی تواند انسداد فلسفی و اخلاقی غرب را به‌ چالش بکشد و بخش بزرگی از انتقال این گفتمان بر عهده سینماست.
خزاعی اضافه کرد: سعی براین است تا در این سفر به کردستان مصوبات خوبی برای کمک به هنرمندان و چهره‌های فرهنگی شهر داشته باشیم و به لحاظ کشف استعداد و تولید آثار گامی برداشته شود.
در ادامه این دیدار ماموستا رستمی نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه اهل تسنن سنندج با اشاره به اینکه تلاش انبیای الهی ترویج دو‌مولفه امر به معروف و نهی از منکر بوده است گفت: تهیه فیلم‌هایی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر باید مورد توجه هنرمندان و فیلمسازان قرار گیرد.
وی افزود: گاهی یک شعر و گاهی یک سخن زیبا بشر را به وجد می‌آورد و دنیا را به سوی توسعه، آبادانی و پیشرفت سوق دهند.
ماموستا رستمی اظهار داشت: حوزه سینما حوزه‌ای مهمی است که با اسماء‌الله از جمله سمیع و بصیر آمیخته شده است و امروز قدرت رسانه‌ها بیشتر از قدرت انسان‌هاست.
وی اعلام کرد: دشمنان با قدرت سینما و رسانه‌ها بر دین و سنت ما می‌جنگند و ما باید هوشیار باشیم و متاسفانه تا حدی موفق شده‌اند که عده‌ای از جوانان را از طریق ماهواره و فضای مجازی درگیر خود کنند.
نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه اهل تسنن سنندج یادآور شد: فعالان عرصه سینما باید در مقابله با تهاجم فرهنگی از صنعت سینما و این هنر بهره ببرند.
وی با بیان اینکه کردستان سرشار از انسان‌های فهمیم، دانشمند و عالم است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به کردستان این استان را استانی فرهنگی نامیدند و وجود انسان‌های فرهیخته در این استان می‌تواند به تقویت فرهنگ استان کمک کند.
ماموستا رستمی اذعان کرد: جلوگیری از تخریب دین اسلام با ساختن فیلم مستند باید مورد توجه قرار گیرد و فیلم‌ها باید جالب و جذاب بوده و برای زنده نگهداشتن روایات صحابه و امامان نیز ساخته شود.
نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه اهل تسنن سنندج اضافه کرد: هنر باید بتواند اثرگذار بوده و تهیه فیلم‌هایی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر نیز باید مورد توجه باشد چرا که انبیای الهی در این راستا کار کرده‌اند و ما هم باید با استفاده از ظرفیت سینما و هنر برای ترویج این دو مولفه کمک بگیریم.
وی عنوان کرد: تهیه زندگینامه علما، دانشمندان، نامداران دینی و شهدای ایران زمین که بخاطر حفظ کیان این مرز و بوم جان دادند نیز باید مورد توجه فعالان این عرصه قرار گیرد.
گفتنی است در این سفر حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت،محمدرضا سوقندی مدیرکل استان ها و حقوقی سازمان سینمایی، هاشم میرزاخانی‌ مدیرعامل موسسه سینما‌شهر، رئیس سازمان سینمایی را همراهی کردند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار