رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
در دیدار رئیس سازمان سینمایی با استاندار کردستان مطرح شد:

حضور بی سابقه مدیران سینمایی در کردستان

رئیس سازمان سینمایی در سفره یک روزه خود به استان کردستان با استاندار این استان دیدار کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در سفر خود به استان کردستان با اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان و علی اصغر دریایی مدیر کل فرهنگ و […]

رئیس سازمان سینمایی در سفره یک روزه خود به استان کردستان با استاندار این استان دیدار کرد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در سفر خود به استان کردستان با اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان و علی اصغر دریایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد این استان و سید انور رشیدی، شهردار سنندج روز گذشته دیدار کرد .

در  این دیدار،علی اصغر دریایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد کردستان گفت: در سال گذشته مجوز ساخت ۵۷ فیلم کوتاه در استان صادر و ۴۳ مورد آن تولید شد و مجوز ساخت ۱۲ فیلم مستند صادر شد که هشت مورد آن به مرحله تولید رسید.

دریایی با بیان اینکه اولویت دولت تقویت سینمای فاخر در استان افزود: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و نیروی انسانی توانمندی که در استان کردستان وجود دارد، با حمایت دولت، می‌توان در این راستا گام برداشت.

تعیین تکلیف سینمای شیدا سنندج و ضرورت حمایت جدی از جشنواره فیلم ژیار و جشنواره‌های دیگر، از جمله مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان حضور معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی و هیات همراه در این سطح به استان کردستان را بی سابقه خواند و تصریح کرد: این اقدام و روحیه جهادی نشان می دهد که متولیان هنر و سینما‌ در اهتمام‌ به استان ها بسیار جدی هستند.

در این دیدار اسماعیل زارعی‌کوشا در دیدار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی و سمعی، بصری اظهار داشت: پروژه‌های ناتمام زیادی در استان داریم باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل این طرح‌ها بهره گرفت، همچنانکه تالار مرکزی سنندج از جمله این پروژه‌ها بوده که ۲۰ سال است عملیات ساخت آن شروع شده و هنوز به اتمام نرسیده است.

وی کردستان را از حیث داشتن استعدادها و ظرفیت انسانی حوزه فرهنگ و هنر، جزو استان‌های برتر کشور برشمرد و افزود: این استان در زمینه هنری و موضوع سینما، ظرفیت‌هایی در گذشته داشته است که اگر مورد حمایت قرار می‌گرفتند، امروز کارهای بیشتری از آنها می‌دیدیم.

استاندار کردستان با تاکید بر لزوم توجه به مسئله معیشت هنرمندان، ادامه داد: با توجه به اینکه کردستان از لحاظ تامین منابع و داشتن صنایع و واحدهای صنعتی عمده، ضعیف‌تر از استان‌های دیگر است، باید از راه‌های دیگر برای حمایت مالی از حوزه فرهنگ و هنر استفاده کرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در استان برای ساخت سالن سینمایی جوابگو بوده و استقبال از آن زیاد است، از آمادگی برای تشکیل کارگروه فرهنگ و هنر در استان با شرکت دستگاه‌های متولی از جمله فرهنگ و ارشاد و صدا و سیما خبر داد.

وی با وعده برگزاری جشنواره فیلم ژیار در استان اظهار داشت: از سینماگران و فیلم‌سازان انتظار داریم، محل ضبط فیلم و آثار خود را از نقاط توریستی استان انتخاب کنند که تبلیغی برای جذب گردشگر و معرفی بیشتر منطقه باشد.

در ادامه، محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی و سمعی، بصری در این دیدار گفت: قرار شد شورای عالی سینما در استان‌ها شکل گرفته و مشکلات در سطح استانی به مرکز اعلام و در خصوص مسائل تصمیم‌گیری شود.

وی به سفر استانی برای شناخت مشکلات و ظرفیت‌های حوزه سینمایی در استان‌ها اشاره کرد و افزود: فضای رسانه‌ای در کشور اجازه نمی دهد خیلی از دستاوردهای دولت در زمینه فرهنگ و هنر اطلاع رسانی شود اما کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است.

خزاعی ادامه داد: طی هشت ماه گذشته، کارگروه فرهنگ و هنر کشور تشکیل و شورای عالی سینما و شورای عالی هنر احیا و فعال شده و روحیه جهادی برای رسیدگی به مشکلات حوزه فرهنگی وجود دارد.

رئیس سازمان سینمایی و سمعی، بصری به وجود ظرفیت‌های انسانی توانمند در استان کردستان اشاره داشت و عنوان کرد: تلاش می‌کنیم مشکلاتی که در بحث زیرساخت‌ها وجود دارد، رفع شود ضمن اینکه به علت ضرورت برگزاری جشنواره در حوزه فیلم در استان و حمایت از فیلم کوتاه، ۵ میلیارد ریال کمک حمایتی به این زمینه اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: علاوه بر حمایت از تولید فیلم کوتاه، حمایت همه جانبه از برگزاری جشنواره منطقه ای فیلم و عکس ژیار، حمایت از ساخت ساختمان انجمن سینما جوان کردستان، حمایت از تولید فیلم سینمایی با موضوع آداب و فرهنگ بومی کردستان و حمایت از آثار سینمایی فیلمسازان کردستان از طریق بنیاد فارابی، از دیگر دغدغه‌های سازمان سینمایی کشور از عرصه سینمای کردستان خواهد بود.

سید انور رشیدی، شهردار سنندج نیز با اشاره به اینکه جوانان حوزه سینمای استان نیازمند فضا برای نمایش فیلم هستند، افزود: زمینی را در پارک کوچکه ره‌ش سنندج برای ساختمان نمایش رایگان در اختیار انجمن سینمای جوان قرار می‌دهیم و سازمان سینمایی هم اعتبار ساخت آن را تامین کند.

سید انور رشیدی به رئیس سازمان سینمایی و سمعی، بصری پیشنهاد داد اعتبار لازم برای تولید فیلم‌هایی در زمینه سنندج شهر خلاق موسیقی یا بزرگان هنر موسیقی استان تامین کند.

گفتنی است در این سفر حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت، یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی،محمدرضا سوقندی مدیرکل استان ها و حقوقی سازمان سینمایی، هاشم میرزاخانی‌ مدیرعامل موسسه سینما‌شهر، رئیس سازمان سینمایی را همراهی کردند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار