رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
رئیس سازمان سینمایی در دیدار با سفیر ایران در عراق:

ضرورت استفاده از کمک سینما و دیپلماسی تصویر در روابط بین‌الملل

رئیس سازمان سینمایی در سفر به بغداد با سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق دیدار و به تبادل نظر و بررسی مسائل فرهنگی و سینمایی دو کشور ایران و عراق پرداخت. به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در دومین روز از سفر […]

رئیس سازمان سینمایی در سفر به بغداد با سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق دیدار و به تبادل نظر و بررسی مسائل فرهنگی و سینمایی دو کشور ایران و عراق پرداخت.

به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در دومین روز از سفر خود به بغداد، با محمدکاظم ال صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق دیدار، و در نشستی مشترک به تبادل نظر و بررسی مسائل فرهنگی و سینمایی دو کشور ایران و عراق پرداخت.

در این دیدار محمد خزاعی با اشاره به جایگاه منطقه ای و ظرفیت های سینمای ایران به اهمیت توسعه فعالیت های فرهنگی و سینمایی بین دو کشور عراق و ایران اشاره کرد و گفت: توسعه دیپلماسی هنر و سینما برای تسهیل و تقویت روابط سیاسی ملت ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: سفارتخانه ها می توانند نقش اساسی در بازار منطقه ای و بین المللی برای معرفی ظرفیت های سینمایی و رونق اقتصادی و تحرک در چرخه اکران فیلم ها داشته باشند.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه‌ دیپلماسی تصویر و سینما یا فرهنگ در تقویت مناسبات بین المللی ملت ها حائز اهمیت است خاطر نشان ساخت: استفاده از محصولات سینمایی برای دوستی و نزدیکی ملت ها و گسترش سایر مناسبات از برنامه‌های دستگاه دیپلماسی و رایزنی های فرهنگی است که‌خوشبختانه شما با اهتمام ویژه ای به این حوزه نگاه می کنید.

خزاعی با اشاره به اینکه موفقیت دستگاه دیپلماسی با ظرفیت های فرهنگی‌محقق‌ و تضمین می شود افزود: هر جایی که فرهنگ و هنر به کمک دیپلماسی آمده است، دستاوردهای پایداری شکل می‌گیرد.

وی اضافه‌ کرد: متاسفانه ما فرصت های زیادی را در سال های گذشته به دلیل غفلت نسبت به نقش بی بدیل فرهنگ و ‌ سینما از دست داده ایم.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه چه ابزاری مانند سینما می تواند کشورها را از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نزدیک تر کند گفت: خوشبختانه بین دو ملت ایران و عراق تعاملات فرهنگی و هنری خوبی در حال گسترش است و دو ‌کشور به دلیل اشتراکات دیرینه دینی و تمدنی قابلیت های بسیاری برای گسترش همکاری دارند.

در این دیدار محمدکاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با استقبال از حضور رئیس سازمان سینمایی در بغداد گفت: زبان هنر زبان بلیغی است و با توجه به اشتراکات‌ فرهنگی و تمدنی و دینی دو کشور می توان از ظرفیت سینما و سریال برای تقویت و تعمیق همکاری ها و مناسبات استفاده کرد.

وی با اشاره به جایگاه هنرمندان و سینماگران خاطرنشان ساخت: کشورهای شرق دور به خاطر نقش هنرمندان در دیپلماسی عمومی به همه هنرمندان کشورش گذرنامه دیپلماتیک داد و این اهمیت و تاثیرگذاری هنرمندان را نشاندیم دهد.

وی با بیان اینکه‌ به‌ دلیل مشترکات فرهنگی و آئینی و اعتقادی روابط عمیقی با ملت عراق داریم اظهار داشت: همین اشتراکات موجب شده است که مردم عراق از محصولات سینمایی و سریال های ایرانی استقبال کنند.

وی استقبال گسترده از آثاری چون: مریم مقدس، سریال مختار ،به وقت شام و غیره نشان می دهد که روح‌ حاکم بر تولیدات سینمایی و تلویزیونی این گونه آثار با جامعه عراق همگن است.

ال صادق با اشاره به اینکه همیشه دنبال ایجاد فرصت برای تولیدات مشترک بوده ایم اضافه کرد: ملت‌ عراق ملتی با محبت، عاطفی و میهمان نواز هستند.

وی خاطر نشان ساخت: اشتراکات زیادی بین مردم ایران و عراق وجود دارد موضوعاتی چون: سلمان فارسی، مشترکات تاریخی، غدیر ، حماسه اربعین، داعش و … که فیلمسازی در رابطه با آن ها تاثیرات مثبت بر پیوند دو ملت می گذارد.

وی پیشنهاد داد: در تولیدات مشترک از عوامل و بازیگران مشترک دو کشور استفاده شود.

سفیر ایران در عراق با بیان اینکه فیلم و سریال می‌توانند کمک کنند تا حقایق تاریخی دو ملت حفظ شود، عنوان کرد: از هنر و فرهنگ برای انتقال مفاهیم و مبانی اعتقادی مشترک استفاده شود.

وی از آمادگی سفارت ایران در عراق برای همه‌گونه همکاری در حوزه فرهنگ و سینما خبر داد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار