رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

برنامه تلویزیونی «معزا» با محوریت بررسی و تبیین تاریخچه عزاداری سید و سرور سالار شهیدان اباعبدالله (ع) در دوران صفویه در دهه اول ماه محرم ساعت ۷ صبح  از قاب شبکه پنج تماشایی می شود. به گزارش سینماخانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، این برنامه تلویزیونی با اجرای سید شهرام شکیبا و کارشناسی […]

برنامه تلویزیونی «معزا» با محوریت بررسی و تبیین تاریخچه عزاداری سید و سرور سالار شهیدان اباعبدالله (ع) در دوران صفویه در دهه اول ماه محرم ساعت ۷ صبح  از قاب شبکه پنج تماشایی می شود.

به گزارش سینماخانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، این برنامه تلویزیونی با اجرای سید شهرام شکیبا و کارشناسی استاد سید عباس موسوی مطلق با هدف بررسی و شناسایی ادوار مختلف تاریخی و شرایط عزاداریها در هر دوره طراحی شده است.
برنامه تحلیلی و مذهبی «معزا» سعی دارد، نگاهی دقیق بر سیاست حکمرانان بر پوشش عزاداری در ادوارهای مختلف تاریخی داشته باشد. همچنین این برنامه گسترش یا ممنوعیت فرهنگ عزاداری محرم را در این مقطع تاریخی برای مخاطبان واکاوی می نماید.
روایت تاثیر انقلاب اسلامی ایران در اشاعه فرهنگ عزاداری، تبیین اهمیت حفظ و پاسداشت عزای سیدالشهدا (ع) به عنوان سمبل و نماد مبارزه حق علیه باطل‌ به مخاطب (به ویژه نسل جوان) از دیگر سرفصل های این برنامه تلویزیونی است که از قاب شبکه پنج تماشایی می شود.
«معزا» کاری از گروه تهران و شهروندی است که در ۱۳ قسمت ۲۵ دقیقه ای از قاب شبکه پنج تقدیم نگاه مردم ایران می شود.

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار