رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

مجموعه مستند «دور گردون» با پرداختن به نذرهای متفاوت افراد در ماه محرم از شبکه نسیم پخش می‌شود وشهرزاد کمالزاده و سلمان فرخنده مجریان آن هستند. مجموعه مستند «دورِ گردون» به تهیه‌کنندگی نازنین پیرکاری، کارگردانی امین باقری و با اجرای شهرزاد کمال زاده و سلمان فرخنده از چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۱ ساعت ۲۱ پخش خود را از شبکه نسیم آغاز کرده است. […]

مجموعه مستند «دور گردون» با پرداختن به نذرهای متفاوت افراد در ماه محرم از شبکه نسیم پخش می‌شود وشهرزاد کمالزاده و سلمان فرخنده مجریان آن هستند.

مجموعه مستند «دورِ گردون» به تهیه‌کنندگی نازنین پیرکاری، کارگردانی امین باقری و با اجرای شهرزاد کمال زاده و سلمان فرخنده از چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۱ ساعت ۲۱ پخش خود را از شبکه نسیم آغاز کرده است.

نازنین پیرکاری تهیه کننده مستند «دور گردون» درباره این مجموعه تلویزیونی عنوان کرد: این مجموعه مستند داستان افرادی است که نذرهای نو و متفاوتی دارند. این افراد فقط هم در ماه محرم این کار را انجام نمی دهند و در هر مناسبت مذهبی به دیگران کمک می‌کنند.

او درباره حال و هوای این برنامه اظهار کرد: ما با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه تصمیم گرفتیم به مضمون همدلی و کمک‌رسانی به یکدیگر بپردازیم که رنگ و بوی مذهبی هم دارد. قبل از محرم به فکر پیاده کردن این ایده افتادیم، در این رابطه با مرکز بسیج سازمان صداوسیما نیز مشورت کردیم و در فاصله کمی تا محرم این پروژه را به پخش رساندیم.

مجری برنامه «دیده شو» درباره معضلات ساخت این مجموعه مستند گفت: در طول تولید این مجموعه مستند هماهنگ کردن سوژه ها با یکدیگر و فیلمبرداری از آن‌ها و شیوع ویروس کرونا ما را با چالش‌هایی مواجه کرد و درنتیجه هر ۲ گروه فیلمبرداری ما کرونا گرفتند و مجبور به اتمام همکاری با دو تدوینگر پروژه شدیم. حتی در چند مورد سوژه های ماهم درگیر کرونا شدند و این موضوع روند کار را عقب انداخت.

نازنین پیرکاری درباره افرادی که در «دور گردون» به آنها پرداخته شده است، توضیح داد: اولین قسمت از این برنامه به معتاد کارتن خوابی پرداخت که حالا کارخانه‌دار معروفی شده و برای معتادان بهبودیافته کارآفرینی کرده است. او جهزیه می دهد، کارمندانش را به کربلا و مشهد می فرستد و اعتقاد دارد اینگونه آن ها هیچ گاه به سمت اعتیاد باز نمی گردند. در قسمت های دیگر به دندانپزشکی خانم پرداخته می شود که هر ماه در زمانی مشخص دندان نیازمندان، کودکان کار، معلولان جسمی و فکری را معاینه و مداوا می کند. دختر شهیدی را نیز داریم که پدرش توسط گروهک عبدالمالک ریگی به شهادت رسیده است و او هم نذز بامزه ای دارد.

او افزود: سلمان فرخنده و شهرزاد کمال زاده با این افراد ۳ روز گفتگو و تعامل می کنند، در پایان هم احساس و زندگی این افراد را تبیین می کنند، آنها در این برنامه بیشتر از مجری نقش راوی را ایفا می‌کنند.

این تهیه کننده درباره حمایت‌های مسئولان تصریح کرد: مدیران صداوسیما از تهیه کنندگان جوان به خوبی حمایت می کنند، من از ابتدا که وارد این عرصه شدم زیر چتر آن‌ها قرار گرفتم، البته این حمایت کار ما را سخت تر کرد چرا که برای تولید به ما پول بیت المال را می‌دادند و ما فرصت آزمون و خطا نداشتیم و باید بهترین ها را عرضه می کردیم تا دینی بر گردنمان نماند. ما باید با پولی که در جیب خود داریم برای آنتن برنامه بسازیم که اگر هم بد شد و در شأن مخاطب نبود، حق الناسی را ضایع نکرده باشیم.

پیرکاری در پایان گفت: مدیران اگر به تولیدکنندگان جوان اعتماد کنند، نگرانی بایت کیفیت کار وجود دارد و اگر هم اعتماد نکنند ما گلایه می کنیم که چرا حمایتی صورت نمی گیرد. بهترین راه حل برای این موضوع استفاده از نیروهای جوان در کنار همفکری مشاورانی است که سال‌ها در این حوزه فعالیت کرده‌اند.

مجموعه مستند «دورِ گردون» در ۱۵ قسمت ۲۵ دقیقه ای تولید شده است و علاقه‌مندان می توانند تکرار این مستند را در ساعات۰۴:۰۰، ۰۸:۰۰، ۱۱:۰۰، ۱۴:۰۰و ۱۸:۰۰ د شبکه نسیم تماشا کنند.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار