رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

ایرج محمدی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سینگو» تأکید کرد که برای اکران عمومی این فیلم در انتظار تعیین تکلیف برگزاری جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان در سال جاری هستند. ایرج محمدی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سینگو» به کارگردانی علیرضا محمدی که خردادماه امسال پروانه نمایش دریافت کرده است، درباره برنامه‌ریزی برای اکران عمومی این فیلم گفت: «سینگو» […]

ایرج محمدی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سینگو» تأکید کرد که برای اکران عمومی این فیلم در انتظار تعیین تکلیف برگزاری جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان در سال جاری هستند.

ایرج محمدی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سینگو» به کارگردانی علیرضا محمدی که خردادماه امسال پروانه نمایش دریافت کرده است، درباره برنامه‌ریزی برای اکران عمومی این فیلم گفت: «سینگو» فیلمی در حوزه کودک و خانواده است که خوشبختانه بعد از دریافت پروانه نمایش از سازمان سینمایی از سوی جشنواره زلین در جمهوری چک پذیرفته شد و در بخش‌های مختلف هم توانست کاندیدای دریافت جایزه شود.

وی ادامه داد: امید داریم جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان هم امسال برگزار شود تا این فیلم در این رویداد هم حضور داشته باشد و بعد از آن برای اکران عمومی آن برنامه‌ریزی داشته باشیم. در فضایی فعلی ورود فیلم به چرخه اکران خیلی برای ما جذابیتی ندارد و منتظریم تا ببینیم جشنواره اصفهان برگزار می‌شود یا خیر؛ اگر برگزار شد، بعد از حضور در جشنواره آن را اکران می‌کنیم. تا آن زمان فیلم در جشنواره‌های دیگر هم حضور خواهد داشت و بعد از آن فکری برای اکران می‌کنیم.

محمدی در پاسخ به اینکه «سینگو» بیشتر مناسب مخاطب کودک است یا نوجوان هم گفت: می‌توان گفت این فیلم در ژانر خانوادگی است و گروه‌های سنی کودک، نوجوان و خانواده‌ها می‌توانند مخاطب آن باشند.

این تهیه‌کننده سینما در ادامه گفت: سینمای کودک امروز ما تا حدود زیادی یک سینمای آسیب دیده است و نیاز به یک عزم جزم وجود دارد تا جوان‌ترها همت کنند، وارد این حوزه شوند و کارهایی را به سرانجام برسانند که هم مخاطب داشته باشد و هم استانداردهای لازم در آن‌ها رعایت شده باشد. تولید فیلم کودک برای مخاطبان امروز سینمای ایران لازم است؛ هم از نوع کارهای انیمیشنی، هم کارهای عروسکی و هم تولیدات ترکیبی و رئال. افراد متخصص باید وارد این حوزه‌ها شوند. متأسفانه در سینمای ما همواره تولیدات کودک زیر سایه سینمای بزرگسال قرار گرفته و نابود شده است.

وی تأکید کرد: هنوز هستند افرادی که در حوزه کودک کار کرده و می‌کنند و علاقمندی‌های خود را هم نشان داده‌اند اما این جریان نیاز به حمایت مسئولان و حتی صنوف دیگر سینمایی مانند پخش‌کننده‌ها و سینماداران دارد. سانس نمایش فیلم‌های کودک نباید صبح باشد که همه بچه‌ها در مدارس هستند. آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری باید برای حمایت از این نوع سینما وارد میدان شوند تا این سینما بتواند پشتوانه‌ای پیدا و عرض اندام کند. ما فیلمسازان بسیار خوبی در سینمای کودک داریم و امیدوارم که اتفاق خوبی در این حوزه رخ دهد.

محمدی درباره زیان‌ده بودن تولیدات کودک در سال‌های اخیر هم گفت: متأسفانه این مسئله درست اما واقعیت این است که غیر از فیلم‌های کمدی، باقی فیلم‌های دیگر سینمای ایران هم همین شرایط را دارند. موفق‌ترین فیلم‌های اجتماعی سینمای امروز هم فروش آن‌چنانی در گیشه ندارند و تنها فیلم‌های کمدی هستند که فروش قابل قبول دارند. اگر بتوانیم به ترکیبی از سینمای کمدی و فیلم کودک برسیم شاید اتفاقات مبارکی برای سینما کودک هم رخ دهد. شرایط امروز ما همین‌گونه است که فیلم‌ها در آن زیان می‌کنند اما ما نباید تابع این شرایط باشیم. باید بتوانیم گونه‌ها و ژانرهای مختلف را در سینما داشته باشیم و نباید تنها به فیلم کمدی اکتفا کنیم. اگر این تفکر که تنها فیلم کمدی به سود می‌رسد، در سینما ما غالب شود، دیگر باید دست تسلیم بالا ببریم و دیگر حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار