رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

در پی خداحافظی کارگردان و راوی مجموعه «دیرین دیرین»، علی درخشی خالق اثر درباره علت ترک پروژه توضیح داد. چند روز پیش علی درخشی خالق مجموعه «دیرین دیرین» اعلام کرد که با پروژه خداحافظی می کند، به دنبال او محمدرضا علیمردانی راوی این اثر نیز این مجموعه را ترک کرد. علی درخشی کارگردان «دیرین دیرین» […]

در پی خداحافظی کارگردان و راوی مجموعه «دیرین دیرین»، علی درخشی خالق اثر درباره علت ترک پروژه توضیح داد.

چند روز پیش علی درخشی خالق مجموعه «دیرین دیرین» اعلام کرد که با پروژه خداحافظی می کند، به دنبال او محمدرضا علیمردانی راوی این اثر نیز این مجموعه را ترک کرد.

علی درخشی کارگردان «دیرین دیرین» در توضیح بیشتر علت کنارگیری خود خستگی را اعلام کرد و گفت: دیگر خسته شده بودم. با دیگر عوامل اختلاف نظر داشتم، ممکن است اشتباه از سمت من باشد اما اختلاف زیاد بود و نتوانستیم به جمع بندی برسیم که ادامه دهیم برای همین ترجیح دادم که این پروژه را ترک کنم.

او درباره اختلاف هایی که به هم نظری نمی رسید، عنوان کرد: اختلافات ما از بیزنس پلن تا بقیه مسائل بود. به نظر من خیلی چیزها سر جای خودش نبود. با احترام به مجموعه ولی نگاه من متفاوت است، انتظارات دیگری داشتم و به عنوان خالق مجموعه انتظار داشتم اصلاحات اتفاق بیفتد، تغییراتی صورت بگیرد و روش درآمدزایی متفاوت شود اما مجموعه دوست داشت راه خودش را برود.

درخشی درباره خداحافظی محمدرضا علیمردانی راوی پروژه نیز تصریح کرد: همه دوستان دغدغه های مشابه دارند، البته بهتر است خودشان دلایل را بفرمایند اما می دانم دیگر افراد تیم تولید به هر حال این مشکلات را داشتند. البته من از آنها خواستم بودنشان را به من گره نزنند و هر تصمیمی که می خواهند بگیرند و هر اتفاقی رخ دهد برای من محترم است.

او ادامه داد: از کسی نخواستم این کار را ترک کند اما آنها به من لطف داشتند و این برای من ارزشمند است، این واکنش نماینگر این است که خلاقیت و انسانیت برایشان مهم است، پروژه «دیرین دیرین» کارخانه تولیدی نیست بلکه مجموعه ای است که کار فرهنگی می کند و از خلاقیت آدم ها نشات می گیرد. باید درک شود که خلاقیت به راحتی خریدنی یا جایگزین کردنی نیست و خوشبختانه این موضوع را من و همکارانم درک می کنیم.

این کارگردان درباره ادامه فرآیند تولید «دیرین دیرین» اظهار کرد: با وجود اینکه خودم با کمک صدای محمدرضا علیمردانی و محمد ابوالحسنی مرحوم که حمایت کرد این شخصیت ها و مجموعه را خلق کردیم ولی بیشترین کسی که انرژی و زندگی خودش را برای این پروژه گذاشت من بودم. ۹ سال از بهترین سال های عمرم را برای این پروژه گذاشتم و الان نمی دانم برای «دیرین دیرین» چه اتفاقی می افتد.

علی درخشی درباره آثار جدیدش نیز گفت: بی‌کار نخواهم ماند و شروع می کنم به کار زیرا فکر می کنم چند سالی به خودم ظلم کردم. مخاطبان از پشت پرده و سختی های کار اطلاعی ندارند، وقتش است به خودم اجازه دهم خودم باشم، نفس بکشم و جبران کنم.

او در پایان گفت: کارهای محدودی در دست تولید هست اما مجموعه ای که مثل «دیرین دیرین» دنباله دار باشد، چون به مرحله تولید نرسیده است نمی توانم از آنها بگویم. باید استراحت کنم تا آثاری که برنامه ریزی کرده ام به تولید برسانم.

«دیرین دیرین» مجموعه پویانمایی طنز به کارگردانی و تصویرگری علی درخشی است که به مشکلات اجتماعی و اقتصادی و زیست‌محیطی می‌پردازد. این مجموعه اولین بار در نوروز ۹۴ منتشر شد.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار