رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 12 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

به مناسبت ۲۸ مرداد ویژه برنامه «مسافر طهران» از رادیو ایران تقدیم می شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از شبکه رادیویی ایران، به روایت تقویم کودتای ۲۸ مرداد، یا عملیات آژاکس، کودتایی بود که در سال ۱۳۳۲ش توسط عوامل خارجی علیه دولت مصدق اجرا شد و با سقوط دولت مصدق، حکومت ایران به […]

به مناسبت ۲۸ مرداد ویژه برنامه «مسافر طهران» از رادیو ایران تقدیم می شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از شبکه رادیویی ایران، به روایت تقویم کودتای ۲۸ مرداد، یا عملیات آژاکس، کودتایی بود که در سال ۱۳۳۲ش توسط عوامل خارجی علیه دولت مصدق اجرا شد و با سقوط دولت مصدق، حکومت ایران به سلطنت پادشاهی تبدیل گردید.
احمد یوسفی تهیه کننده این برنامه بیان کرد: کودتای ۲۸ مرداد یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌ساز‌ترین حوادث سیاسی تاریخ معاصر ایران و سرمنشاء بسیاری از حوادث تلخ تاریخی این سرزمین به شمار می‌آید. وی ادامه داد: کارشناسان، چرخش و انتقال قدرت صورت گرفته در این کودتا را، نمونه‌ای دیگر از تلاش استعمار خارجی به مدد استبداد داخلی برای محروم ساختن ملت و کشور ایران از سه مولفه الهام گرفته از آموزه‌های دینی یعنی، استقلال، آزادی و کرامت انسانی می‌دانند.
یوسفی افزود: به اعتراف تاریخ، به وضوح می‌توان دخالت آمریکا و دست داشتن این کشور را در این کودتا مشاهده کرد.
وی تصریح کرد: این کودتا، حکومت دکتر مصدق را برانداخت و رژیم دیکتاتوری را جایگزین آن نمود و همه فعالیت‌های سیاسی جامعه را سرکوب کرد.
«مسافر طهران» روایتی از کودتای ۲۸ مرداد به گویندگی اعظم لک و تهیه کنندگی احمد یوسفی است که جمعه ۲۸ مرداد ساعت ۲۰:۳۵ از رادیو ایران پخش می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار