رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

حسن نجاریان با اشاره به چالش‌های ساخت سریال «جشن سربرون» گفت که این مجموعه یکی از سریال های ماندگار و پرمخاطب تلویزیون خواهد شد. «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی و تهیه‌کنندگی حسن نجاریان سریالی تاریخی ایرانی است که به زودی از تلویزیون پخش خواهد شد و روایتی از چالش‌های بین ۲ طایفه عشایر در دوران قبل از مشروطه است. […]

حسن نجاریان با اشاره به چالش‌های ساخت سریال «جشن سربرون» گفت که این مجموعه یکی از سریال های ماندگار و پرمخاطب تلویزیون خواهد شد.

«جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی و تهیه‌کنندگی حسن نجاریان سریالی تاریخی ایرانی است که به زودی از تلویزیون پخش خواهد شد و روایتی از چالش‌های بین ۲ طایفه عشایر در دوران قبل از مشروطه است.

حسن نجاریان تهیه کننده سریال «جشن سربرون» درباره پیش‌بینی خود از زمان پخش این اثر به خبرنگار صبا گفت: ما پس از پایان فیلمبرداری در دی ماه به دنبال پس تولید هستیم، قرار بود سریال را برای پخش هفتگی در پایان شهریور آماده کنیم اما به پخش روزانه تغییر کرد و ما مجبور شدیم دوباره زمان بندی را عوض کنیم و باعث شد انتهای قسمت هایمان نیز تغییر کند و زمان‌مان خیلی گرفته شود. ازطرفی مبتلا شدن عوامل سریال به کرونا از سرعت ما کاست. کار ویژوال افکت نیز سنگین و نیازمند حجم و زمان زیادی است که در حال انجام دادنش هستیم، تا ببینیم کی آماده می شود. تلاشمان بر این است که سریال تا پاییز پخش شود.

تهیه کننده «خورشید‌ گرفتگی» درباره فرآیند تولید این سریال اظهار کرد: با مشکلات فنی، زمانی و مالی پنج سال پژوهش و نوشتن فیلمنامه طول کشید، بالاخره بعد از ۲۷ ماه توانستیم فیلمبرداری را پشت سر بگذاریم.

نجاریان تصریح کرد: «جشن سربرون» یکی از سریال‌های پرمخاطب و ماندگار تلویزیون خواهد شد. از ابتدا که فیلمنامه را خواندم تاثیرگذار بود و پس از سال ها بخشی از داستان های قومی مملکت را می گوید. امیدوارم کار در شان مخاطبان پخش شود و این بخش از تاریخ هم برایشان روشن شود تا بتوانند آن را تحلیل کنند.

این تهیه‌کننده درباره چالش‌های پیش آمده در پروسه این سریال گفت: کرونا کریم اکبری مبارکه، بهترین دوست و بازیگر را از ما گرفت و ما متاسفیم برای از دست دادنش، با اینکه ما اولین گروهی بودیم که پزشک و نماینده ای که پروتکل ها را رعایت کند در صحنه حاضر کردیم اما باز هم این موضوع گریبان گیرمان شد. ناگفته نماند فیلم و سریال های تاریخی زمان‌بر هستند و چالش های خودشان را دارند.

او ادامه داد: این مجموعه هزینه های سنگینی برای ادامه کار لازم داشت. اتفاقات زیادی در پروژه ما رقم خورد و بیشتر از همه دچار چالش مالی بزرگ شدیم که ازجمله آن‌ها تطابق نداشتن بودجه و هزینه هایی بود که باید برای خرید لوازم و تجهیز امکانات پرداخت می کردیم. حتی چندین بار مجبور به گفتگو و تعامل با تلویزیون شدیم و از آنها کمک گرفتیم. با وجود اتفاقات این چنینی همه مسایل را به کمک عوامل پشت سر گذاشتیم و پروژه را به نتیجه رساندیم.

حسن نجاریان از ویژگی‌های این مجموعه تلویزیونی گفت: متن خوب و نوع نگاه سازندگان، این اثر را از دیگر سریال های تاریخی متمایز می کند و نمی توانیم بگوییم افراد داخل سریال برای کدام منطقه از ایران هستند، بلکه گویشی بعضا آزاردهنده اما بسیار فاخر را خلق کردیم. همچنین نوع صحنه آرایی و لباس این سریال را زیباتر کرده است.

او در پایان درباره ارتقای سطح کیفی رسانه ها خاطرنشان کرد: همیشه در تلویزیون سریال ها و کارهایی موفق بوده‌اند که مدیری پای کار بوده و از مشکلات کار به صورت دقیق و نزدیک خبر داشته است. به قول معروف آن مدیر است که می تواند کشتی طوفان زده را به مقصد برساند. مدیر باید طولانی بودن پروسه تولید سریال تاریخی و مشکلاتی که در لوکیشن ها رخ می هد، ببیند و اینگونه کار با مشکلات کمتری رو به رو خواهد شد و همچنین نتیجه اثر بهتر می شود. بعضا مدیران این کار را انجام می دهند و امیدوارم این روش خوب همچنان ادامه داشته باشد، نه که صرفا برای اعتماد یا حدس هایی که می‌زنند کار را به عوامل بسپارند بلکه خودشان نیز باید با عوامل همراه باشند تا لطمه ای بزرگ به کار وارد نشود.

در این مجموعه تلویزیونی بازیگرانی همچون حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، لاله اسکندری، فرخ نعمتی و قاسم زارع ایفای نقش می‌کنند.

«جشن سر برون» سریالی ۴۵ قسمتی است که به سفارش سیما فیلم ساخته شده است.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار