رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ نویسنده و فیلمساز گفت: من دو زادگاه دارم، اولی در خراسان رضوی است و به دلیل حضور حرم مطهر امام رضا (ع) افتخار می‌کنم که در آنجا به دنیا آمده‌ام؛ دیگری قزوین است که در آنجا شخصیت من شکل گرفت و توانستم رشد کند. […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ نویسنده و فیلمساز گفت: من دو زادگاه دارم، اولی در خراسان رضوی است و به دلیل حضور حرم مطهر امام رضا (ع) افتخار می‌کنم که در آنجا به دنیا آمده‌ام؛ دیگری قزوین است که در آنجا شخصیت من شکل گرفت و توانستم رشد کند. به طور کلی تمام ایران زادگاه من به حساب می‌آید و همه این سرزمین را دوست دارم.

پس از بازنشستگی طی سه سال گذشته فرصت بیشتری برای نوشتن و انجام تحقیقات به دست آورده‌ام، با این وجود در گذشته نیز تحصیلاتم سینما بود و با استادانی همچون سیف‌الله داد کلاس گذرانده بودم اما ترجیح می‌دادم سال‌ها این فعالیت را در حاشیه دنبال کنم و نویسندگی را به این صورت پیش ببرم.

وی افزود: علاقه اصلی من داستان‌نویسی است و این علاقه از کودکی برای من شکل گرفت؛ آنچه من را به داستان‌نویسی علاقه‌مند کرد قصه گفتن خانم مسنی بود که در همسایگی ما زندگی می‌کرد. او من را بر روی زانو‌های خود می‌گذاشت و برایم داستان می‌گفت تا من را سرگرم کند.

او اظهار داشت: دانشجویان من مانند دوستانی بودند که موفق شدند جایزه سیمرغ را دریافت کنند؛ تنها کاری که من کردم باور کردن آن‌ها بود و همواره به آن‌ها افتخار می‌کنم. در گذشته یکی از دوستانم گفت اگر به دنبال خوشحالی هستی باید از حال خوب دیگران نیز خوشحال شوی. انسان‌ها باید دیگران را در کنار یکدیگر بدانند و همواره به یکدیگر نزدیک باشند تا بتوانند زندگی زیبا‌تری را تجربه کنند.

نویسنده و فیلمساز گفت: من در سال چهارم ابتدایی به قزوین رفتم و از همانجا فعالیت‌های هنری را آغاز کردم. در آن زمان در مسابقه رادیویی قزوین شرکت کردم و توانستم در آن موفق شوم. فضای قزوین به طوری بود که همه افراد پس از موفقیتم در مسابقه رادیو من را می‌شناختند و این مسئله به من حس بسیار خوبی برای پیشرفت داد.

لطفی اظهار کرد: خوشبختانه طی سال‌های گذشته سینمای ایران توانسته راه خود را به سینمای جهان بازتر کند و در این زمینه قدم‌های بزرگی بردارد. با این وجود متاسفانه ما همچنان از آثاری مانند شاهنامه را وارد سینمای خود نکرده‌ایم با آنکه این اثر از تمامی آثاری که در سینمای جهان ساخته می‌شوند مفهوم عمیق‌تری دارد. متاسفانه ما همچنان نتوانسته‌ایم ادبیات را در سینمای خود به کار بگیریم.

وی افزود: آثار داستانی نسل جدید ما نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است که می‌شود با تمرکز بر این ادبیات آثار سینمایی بسیار زیبایی را تولید کرد. ما شاهد آن هستیم که آثار ترجمه شده افرادی مانند مولانا و فردوسی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است، در نتیجه ما باید به این مسائل توجه بیشتری داشته باشیم.

گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز علی اصغر کاکاوند است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار